Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

USIX

Z18XER Kompresja

Recommended Posts

Witam ponownie, 

Kieruje się do was z pytaniem. Dziś z glupoty wybralem się na pomiar kompresji. Z glupoty dlatego ze z samochodem nic się nie dzieje, na zimnym/ciepłym odpala bez problemu, w zime również. Nie dymi, nie kopci, oleju w zbiorniczku nie mam, nagaru pod korkami oleju/bagnecie również, nie gasnie, nie faluja obroty, nie pali jak czolg (9,5l/100km), ostatnio dolalem oleju 250ml/1000km. Doslownie nic. 

Pomiar kompresji wypadl kiepsko, nie robiliśmy próby olejowej.

Od prawej strony kierowcy 

1 - 9,5

2 - 11

3 - 11

4 - 11

Wiem ze musze przygotować się na remont silnika. Pytanie do was czy koszt tego jest na tyle duży ze lepiej zrobić swap, czy faktycznie remont. I na jaki koszt (na waszych doświadczeniach oraz wiedzy) powinienem się przygotować? 

 

Pozdrawiam. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jaką masz pewność że manometr był sprawny? Pomiar był robiony na otwartej przepustnicy?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Jeśli chodzi Ci o pedal gazu to owszem. Pewności nie mam żadnej, dodam ze nie był to manometr wkręcany 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Potwierdź jeszcze na innym manometrze, ale jeśli nie ma żadnych objawów to specjalnie bym się nie przejmował

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Mechanik powiedział to samo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Please login or register to see this link.

a czy kompresja ma coś wspólnego z KZFR? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

W pewnym zakresie ma bo zmiana kątów wałków powoduje lepsze lub słabsze napełnianie/ opróżnianie cylindra. Niestety nie mam pojęcia jak może to się przekładać na wyniki pomiarów

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Please login or register to see this link.

Może być coś też z luzami zaworowymi? Dodam ze auto ma 156k przebiegu i nie wiem czy kiedykolwiek byly one mierzone. Nie jeżdżę na gazie tak poprzedzajac pytanie. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie sądzę. Luzy zaworowe objawiały by się gaśnięciem na zimnym i brakiem mocy. Przy takim przebiegu na benzynie raczej napewno są w normie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niepokoi mnie troszkę to. Co mogloby się stać przy takiej kompresji? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nic się nie stanie. Przy zbyt niskiej kompresji może być problem z odpalaniem i mocą. Jeśli tu jest ok to problem może leżeć w pomiarze

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Może być też aku? Niby z nim wszystko ok, ale wydawalo mi się ze przy pomiarze nie krecil jakoś żwawo 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przy pomiarze jest zupełnie inny dźwięk kręcenia, więc być może to tylko wrażenie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Według TIS prawidłowe ciśnienie sprężania wynosi 10 - 11 MPa natomiast spadek nie więcej niz 25% na jednym cylindrze, także generalnie nie masz aż takiej tragedii. Oczywiście zastanawiające jest te 9,5 na pierwszym ale niby jeszcze mieści się w normie (chociaż w innym miejscu TIS podaje że różnica maksymalna pomiędzy cylindrami to 1 MPa). Zrób jeszcze raz dobrze pomiar, spróbuj z próba olejową i zobacz czy coś się zmieni na tym pierwszym cylindrze.

Tak gwoli ciekawości u mnie na każdym cylindrze jest lekko powyżej 11 MPa ale na każdym jednakowo, jednakże powyżej 11

Please login or register to see this attachment.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Cześć, 

Dzięki za informację, właśnie dziś zamówiłem sprzęt do pomiaru kompresji. Dojdzie to poinformuję o wszystkich wynikach. Z tego co się dowiedziałem przy pomiarze kompresji powinno się wcisnąć rowniez sprzeglo (nikt tego ostatnio nie robił, tylko gaz), pytanie czy to prawda? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

teoretycznie tak bo odciążasz wtedy rozrusznik i silnik może się lepiej "rozkręcić"

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Please login or register to see this quote.

Poza tym to co mi podałeś to megapaskale a nie Bar, więc to różnica. Gdyby przeliczyc 11MPa na bary to by wychodziło 110 bar. 

1100kPa to 11Bar i tu się z tym zgodzę. Tylko dlaczego wszyscy pisza ze taki silnik to już zlom? 

Edited by USIX

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Cześć ponownie, 

Od jakiegoś czasu auto czasem delitatnie szarpnęło przy przyspieszaniu np. Z 3k na 4k obrotow na czwórce, dziś przy próbie rozpędzenia samochód szarpnął i zaświecił się CHECK. Wywalilo blad 0304, czyli wypadanie zapłonu na 4 cyl. Auto odpalilo normalnie, ale nie chciałem go katować wiec jechałem max 3k obrotow, nie więcej. Od czego zacząć analize co się wydarzyło? Zakladam ze pierw swiece i nowa cewka. Jak tak to jakich swiec szukac i czy cewka delphi będzie tutaj ok? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Świece kiedy były zmienianie? Szukaj po katalogach do swojego silnika, ale z przerwą 0.9mm bo np. NGK ma świece 1.1mm. Miałem z nimi problem bo po 5kkm zaczęły wypadać zapłony. Po NGK miałem beru i było ok. Teraz jeżdżę na Denso i też nie widzę problemów. Cewka Delphi z tego co wiem szła na pierwszy montaż, ale jeśli dawno nie wymieniałeś świec to cewkę narazie zostaw

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Please login or register to see this quote.

Odkad go mam to nie kojarzę żeby były. Zamowie dziś. 

Powiedz mi, ktore z tych się nadadza? 

Please login or register to see this link.

Edited by USIX

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Bo nie znają parametrów i wartości granicznych dla silnika. Ja tak nie twierdzę skoro silnik trzyma takie normy jak podaje producent.

Niektórzy maja przeświadczenie że prawidłowa kompresja przy silniku 16V powinna być ok 15 Bar (piszę Bar skoro takimi jednostkami chcesz się posługiwać) i tak np mój drugi opel z silnikiem X16XEL ma kompresje na poziomie trochę powyżej 16,5 Bar ale takie wartości również podaje dla niego TIS (17Bar).

 

Więc moim zdaniem takie utarło się przekonanie że jak silnik ma 11 Bar to złom. Zrób jeszcze raz dobrze pomiar, jak będziesz miał 11 to śpij spokojnie. Tak jak Ci pisałem dziwne jest to 9,5 na pierwszym, chociaż i to wg TIS mieści sie jeszcze w normie (10 Bar minus 25% = 8 Bar minimum). Tylko tak jak Ci pisałem w innym miejscu TIS podaje różnicę między cylindrami nie wiecej jak 1 Bar i u Ciebie już to przekracza bo kompresja powinna być w miarę równa na wszystkich cylindrach i nie większa jak 1 Bar.

 

Please login or register to see this attachment.

Please login or register to see this attachment.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

JA jezdze na LPG. I niestety mialem jak sie pozniej okazalo zbyt luzy zaworowe co skutkowalo pozniejsza regeneracja glowicy. Wypialio mi zawory wylotowe ale nim to sie stalo jakos nie czulem spadku mocy ani nie gasl mi silnik . po prostu lepiej sprawdzic luzy. to zadna filozofia.... szczelinomierz, zdejmujesz pokrywe swiece wykrecasz i sprawdzasz zawory. Lepiej sprawdzic niz pozniej załowac jak ja.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Miałem kiedyś przypadek alfy 1.8mpi (czyli z18xer) z bardzo małymi luzami. Co prawda nie gasła, ale nierówno odpalała i falowała obrotami po odpaleniu. Luzy jak najbardziej trzeba sprawdzać, ale przy dobrze ogarniętej instalacji nic się nie będzie działo. U mnie po regulacji wybiło 86kkm. Sprawdzałem luzy 12kkm temu i 0 zmian

Share this post


Link to post
Share on other sites

najwazniejsze pilnowac luzow zeby nie przeoczyc:) Ja teraz jestem na czasie zmiany KZFR i szukam jakie tu najlepiej załozyc. malo kto pisze o producencie i skad je kupic a wiekszosc tylko o tym klekotaniu 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przy źle wystrojonej instalacji nawet nie zdążysz doczekać do sprawdzenia luzów. Jeśli chodzi o koła to ciężko powiedzieć. Zakładałem tylko 1 raz nie do swojego samochodu Ina China i nie słyszałem żeby były z nimi jakieś problemy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...