Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Grzegorz89

Wybór właściwych kół. Zagwostka.

Recommended Posts

Chciałbym zmienić felgi i oponki w mojej VC jednak zacznę od początku.
Jestem właścicielem Vectry C kombi od miesiąca. Auto kupiłem na takich oto felgach:

Please login or register to see this image.

/monthly_2020_01/monaco-mirabeau-black.png.b5ff35898c810224358aadb0f1166fc4.png" />

Na samochodzie prezentuje się to całkiem fajnie.

21.jpg.4573c394ee94879661b7fa225ca5ae65.jpg

Krótkie info o felgach:
Producent: Monaco Wheels
Model: Mirabeau Black
Rozmiar: 19"
Szerokość: 8,5
Rozstaw śrub: 5x112
Osadzenie ET:45,00
Otwór centralny: 73,10 (chyba)
Oponki: 235/35R19

Niestety z racji na maleńkie dziecko i komfort przemieszczania się po mieście podjąłem decyzje o zmianie.
I tutaj zaczyna się seria pytań i wątpliwości:
Przede wszystkim chciałbym zachować wygląd wizualny (tzn wypełnienie nadkola, położenie koła względem karoserii)
Po własnych przemyśleniach moja chora głowa wymyśliła sobie (sprostujcie jeśli jestem w błędzie) parę teorii:

Po pierwsze wydaje mi się że najlepszym rozwiązaniem byłaby felga 17" i opona o większym profilu (np 45?). Kalkulator  pokazuje różnice na poziomie 0,5%. Będzie się lepiej/bardziej komfortowo jeździć? Jak taka kombinacja wypełni nadkole?

Po drugie zależność między ET i szerokością felgi a rozmiarem. Przeglądając  internety zauważyłem że bardzo ciężko znaleźć mniejszą felgę (17") i szerokości 8,5. Oczywiście dopuszczam możliwość zejścia z szerokości jednak czy będzie to powiązane ze zmianą szerokości opony na mniejszą (jaką?)

Po trzecie: Czy jeśli zmniejszę ET i szerokość felgi to aby zachować taki sam wygląd należałoby dołożyć dystanse?

Jakby coś jeszcze mi się przypomniało to dopiszę:)

Niestety cała reszta to już dla mnie czarna magia. Może ktoś z was jest bardziej obeznany w temacie i wie jak to ugryźć.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rozstaw 5x110, bo teraz masz śruby pływające. Na feldze R17 jeśli chcesz profil 45, to opona 225. Profil 50 opona 215. Na pw podeślę fotę jak u mnie stoi na 215/50/17

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zapomniałem napisać wyżej. Może ktoś z was kojarzy jakieś fajne felgi podobne do tych moich Mirabeu? Coś jak ATT30G czy 30CC tylko z rancikiem. Podoba mi się ten szlif/jasny pasek na rancie. Fajnie przełamuje tą całą czerń. ktoś coś widział?

Share this post


Link to post
Share on other sites

To jeżeli już zakładać 225/45, to wtedy felga w rozmiarze 18 cali, a nie 17. Gumy będzie taka sama wysokość, więc komfort podobny, a koło będzie miało średnicę większą o ten 1 cal, więc optycznie lepiej wypełni nadkole.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kolega

Please login or register to see this link.

napisał, że zależy mu na komforcie ze względu na dziecko. Myślisz, że na R18 45, będzie dużo lepiej niż na R19 35 ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zaproponowałeś 225/45 R17, gdzie wysokość gumy będzie taka sama jak przy 225/45 R18, więc różnica w komforcie będzie wynikała głównie w różnicy masy nieresorowanej i w sumie nie wiadomo do końca na korzyść którego rozmiaru. Bo może się okazać, że 18 będą lżejsze od 17. 

Rozmiar 215/50 R17 ma tylko 6,25 mm wysokości gumy więcej, więc mniej niż różnica między nowym, a zużytym bieżnikiem.

Między 235/35 a 225/45 jest już 19 mm różnicy w wysokości opony, a to już dosyć sporo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wszystko by było łatwiejsze gdyby profil opony nie był procentem jej szerokości.

Please login or register to see this image.

/monthly_2020_01/image.png.b29177fb62890597323fccf0d4e91db2.png" />

Edited by Grzegorz89
Adnotacja

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Nie zaproponowałem, tylko Grzegorz89 napisał o R17 i 45, a do tego rozmiaru przewidziana jest opona 225. Poza tym trudno jest doradzić, bo komfort jazdy, to subiektywne odczucie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chcesz odczuc poprawe komfortu to przede wszystkim zmien sprezyny na te z zawieszenia standardowego bo te z zawieszenia sport sa po prostu sztywne i maja maly zakres ugiecia(proponuje zajzyj w nadkole jak bardzo sprezyna jest ugieta pod ciezarem auta).Po drugie zakladanie opon nawet 16' z profilem 45 nic nie zmieni.Chcesz komfortu to tylko profil 50 w gore.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeżeli chodzi o wypełnienie nadkola i odległości koła od elementów pojazdu, to są do tego fajne kalkulatory. Wystarczy wklepać wszystkie dane.

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

Musisz starać się zachować średnicę koła taką samą jak do tej pory, jeżeli chcesz, żeby wizualnie było podobnie. Resztę ewentualnie wyregulujesz dołożeniem dystansów.

Ja zmieniłem na zimę opony z 225/45 R18 na 215/55 R16, czyli wysokość samej opony większa o 17 mm i jest odczuwalna poprawa komfortu, jednak auto zaczęło strasznie pływać w zakrętach. Niestety (stety?) jak

Please login or register to see this link.

napisał zawieszenie dalej pozostało sportowe, więc jest dosyć twardo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Też tak myślałem. Potwierdziłeś moje przypuszczenia w dwóch zdaniach.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak wygląda Signum na kołach 225/45 R18 )których średnica jest około 12mm większa niż twoich obecnych), i seryjnie obniżonym zawieszeniu, .

Please login or register to see this image.

/monthly_2020_01/IMG_20190603_163755_HDR.jpg.a8c64c6d87f2e48ba522c1cb2b7bdefc.jpg" />

Z tego co widać na Twoich fotach możesz mięć jeszcze bardziej obniżone zawieszenie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Należy pamiętać że wygląd również ma dla mnie znaczenie. Trzeba znaleźć kompromis, złoty środek pomiędzy. Dodam że nawet na tym profilu 35 dobrze się jeździ. Żadna studzienka, nierówność czy próg nie są straszne. Z dziurami już niestety jest dużo gorzej.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przeglądam sobie różnego rodzaju felgi i zastanawia mnie jedna rzecz. Czy jest szansa znaleźć felgę 17" o szerokości 8,5?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@pietros ja własnie signuma kupiłem teraz 16 zima ale dostałem czarne 18 oryginałki też mam obniżone zawieszenie seryjne i myślałem, że to koło będzie na większe wyglądać :D

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this link.

jak założysz, to dopiero zobaczysz różnicę. Na 16" signum wygląda.. w ogóle nie wygląda. Jak koza na chudych nóżkach. O pływaniu w zakrętach nie wspomnę.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Znajdziesz jakieś zdjęcie?

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

samego koła 18 chcesz?

Edited by Mover

Share this post


Link to post
Share on other sites

na zdjęciu nie wygląda na duże ale jak miałem nosić z auta do kanciapy to trochę waży :D

Please login or register to see this attachment.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

zawieszeniowo podoba mi się autko chociaż jak na mój wiek ( 22 :D ) to aż może za bardzo dziadkowo, ale tak jak mówisz jak wpadną 18 na lato trochę lepiej w zakrętach będzie chodziło 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this link.

Ładne te kółka. Na lato czekamy na zdjęcia z założonymi kołami.

 

Edited by Grzegorz89

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kolego

Please login or register to see this link.

szukasz komfortu czy wyglądu ? Jak Kolega

Please login or register to see this link.

napisał. od 50 w górę jeśli chodzi o komfort. Dla mnie to jest absolutne minimum bo sam jeżdżę na sportowym zawieszeniu i miałem 45. Ale jak wspomniałem wyżej, to jest subiektywna ocena. Coś za coś ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this link.

Szukam kompromisu pomiędzy jednym a drugim.

Jako ciekawostkę dodam że moja szanowna pani uznała że wcale nie jest tak twardo i niewygodnie a z tyłu fajnie buja.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

225/45/18 to kompromis między wyglądem a komfortem, większym ustępstwem jest 215/50/17 ale na to w dzisiejszych czasach już nikt nie zwraca uwagi, chyba, że fan niemieckiej motoryzacji sprzed 15 lat :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this link.

 nie miałem nigdy takich kół i wydawało mi się że 18 lepiej będzie wyglądać jednak 19 by się przydały jak są czarne ale to już pewnie na komforcie by dużo straciło 

Please login or register to see this attachment.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...