Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Grzegorz89

Rozgrzewanie silnika Z20NET

Recommended Posts

Witam. 

Mam dość blisko do pracy. Jakieś 5 km. Pokonując ten dystans mój Z20NET osiąga temperaturę nieco ponad 80 st. C (wskazówka ledwo drgnie) Zastanawiałem się czy istnieje jakaś metoda aby silniczek szybciej się zagrzewał? Macie jakieś sprawdzone patenty? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nastawiasz ogrzewanie auta na min. zeby nie marznac wlaczasz sobie podgrzewanie siedzen.Mozesz sobie tez jakos ,,gustownie''  zaslonic wlot chlodnicy a jak jedziesz dalej niz 5km to czesciowo przyslonic bo silnik bedzie sie grzal.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak Ty masz wyskalowany wskaźnik temperatury, bo u wskazówka podnosi się przy 70*. Sprawdź w ukrytym menu jaka masz temperaturę, ale już kilka osób, które ma doświadczenie z z20net/b207 mówiło mi, że w tych samochodach jest strasznie wydajny układ chłodzenia i nagrzanie do temperatury roboczej musi potrwać.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja dałem spokój bo od kas przyszła niska temperatura około zera to potrzebuje 10-15 km na obwodnicy Gdańska , tempem około 90km żeby ruszyła wskazówka , w trasie trzyma później około 85, więc tak chyba jest

Wysłane z mojego Redmi Note 5 przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Please login or register to see this quote.

Zapewne nie ma jakiś dedykowanych przysłon jak np do pierwszej Octavii. Albo od srodka pod maską sama chłodnice zasłonić. 

Edited by Grzegorz89
Aktualizacja

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this link.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Fajna sprawa🤔 ciekawe czy silnik nie dostaje przez to. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Na krotkie odcinki to zda egzamin ale na dluzsze silnik bedzie niestety sie grzal za bardzo.Dawno temu juz ktos na forum przerabial ta oslone i musial niestety wywiercic dodatkowe duze otwory.Jednak cena zaporowa jak za kawalek plastiku.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Z jadnej strony to 95 zł. A z drugiej silnik osiąga temperaturę roboczą po (hpotetycznie) 2 minutach a nie wcale. Ciekawe jakie to mogłoby mieć przełożenie na spalanie. Dodam że w moim przypadku zdarzają się takie tygodnie że używam auta tylko po to żeby obrócić dom-praca-dom (10km)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jaka powinna być "robocza" temperatura Z20net-a? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jam mam cały czas temp. od 85-90 w trasie. Jak stanę w korku to 90 stopni trzyma.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

No to tak jak u mnie. Czyli tak musi być :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Dokładnie tak. Ja po przesiadce z Z22SE na Z20NET również byłem przekonany o awarii termostatu. Jednak termostat nie puszcza, a po nagrzaniu trzyma temperaturę wzorowo. Dojeżdżam do pracy 10km (trasa) i przez ten odcinek nawet nie osiąga temperatury roboczej. Wskazówka wstaję z 70 po około 5km. Sprawdzałem też z wyłączonym ogrzewaniem i nie ma zauważalnej różnicy. Wygląda na to, że TTTM

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

U mnie wstaje z 70 po 2-3 km. Oczywiście wszystko do 3 tys. Do pracy mam niecałe 5 km. Różnice są minimalne. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przez ostatnie 6 lat śmigałem Octavia 1.8T i ten silnik w porównaniu z Z20NET osiągał temperaturę roboczą w tempie ekspresowym. Od niecałych 2 tygodni posiadam VC z20net i na początku byłem zaskoczony tak wolnym nagrzewaniem się silnika. Jeżdżę do pracy w jedną stronę 10km i auto dopiero jak dojeżdżam na miejsce osiąga ok.85*C, a chciałbym zaznaczyć że VC stoi w garażu (ok 10*C wewnątrz).

Please login or register to see this quote.

U mnie zdarzyło się raz po długiej jeździe wskazówka lekko przekroczyła 90*C pracując na postoju.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Coś jest w tych skodach. Znajomego superb II po 2 rundach "0-250" wyrzuca komunikat o przegrzaniu. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...