Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Recommended Posts

Witam od kilku tygodni mam problem z znikającym olejem w aucie ( opel vectra c 120km ) ,stan na bagnecie to minimalny , po dolewce i przejechaniu max 500km  znowu dolewka i sygnalizacja kontrolki niskiego stanu oleju . Ogólnie na dzień 15.12.br. dolałem już około 3l . Auto ma nalatane prawie 300 tys km , ale odrazu podkreślam mimo tego ma kompresję na poziomie 30bar na cylindrach. Mam ja od 4 lat i wcześniejsze lata po wymianie oleju żadnej dolewki nie stosowałem , stan był cały czas . Wczoraj sprawdzając co może być przyczyną zaobserwowałem ślady świeżego oleju przy łączeniu pompy vacum z wałkiem rozrządu , i dodatkowo delikatnie na termostacie . Ale bardziej przeraził mnie widok misy olejowej z przodu jak i z tyłu bo była w oleju . Turbo też nie wygląda za ciekawie , bo w oleju . Żadnych objaw dymienia nie ma , śmiem twierdzić że jedynie przy 1 starcie na zimnym silniku delikatnego dymka puści ale to tyle w trakcie jazdy nic . W intercoolerze oleju brak , węże w środku jedynie delikatnie pokryte olejem ale z tego co słyszałem to standard . Oprócz turbiny i kilku teorii związanych z zaworami zostaje mi pierścień olejowy , ale tu tez nie potwierdzone info jeśli on był by przyczyną to rura wydechu przy silniku miałaby w środku olej . Nie mam pojęcia co dalej robić czy ktoś z Was miał podobną sytuację ? Wspomnę że turbina od mojego zakupu nie ruszana . Czy ona może dawać takie dziwne objawy ? Jeśli nie podrzucie pomysł co dalej , drzeć całą górę ?Fotki dodam jutro . Pozdrawiam .

Share this post


Link to post
Share on other sites

walczę z takimi samymi objawami, póki co turbina poszła do regeneracji bo nic innego "nie wyszło", jeszcze nie mogę powiedzieć czy jest ok bo przy okazji wyszły inne rzeczy (m.in turbo po przejechaniu ok 50 km padło podobno zatarło się oraz mam kilka wężyków do wymiany). Dodatkowo w piątek uszkodziłem wężyk przelewowy paliwa jak wyciągałem pokrywę zaworów - w sumie niepotrzebnie bo tam wszystko było ok odma raczej sprawna. po naprawie dam znać. Jak masz DPF to dymu nie zobaczysz jedynie po dłuższym czasie jeżdżenia bardziej się będzie zapychać

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dpf wycinany . Wtryskiwacze 2 miesiące temu w regeneracji . 

Share this post


Link to post
Share on other sites

I co wyszło po naprawie, wszystko ok czy dalej masz braki oleju

Share this post


Link to post
Share on other sites

Powiem tak, naprawdę dziwny przypadek turbina była w rozsypce , wirniki pourywane w intercoolerze były, oprócz tego przeładowywała układ doładowania . Zrobiłem narazie 1200km na nowej turbinie (od 24.12.19) i póki co nie bierze oleju jedynie martwi mnie delikatnie, wyciek z tyłu silnika tj. pod rozrusznikiem są dwa dziwne czujniki których nie mogę znaleźć w żadnym katalogu części i generalnie tyle.

Share this post


Link to post
Share on other sites

U mnie cieklo przez czujnik poziomu oleju w misce olejowej, po zrobieniu tego olej dalej gdzieś znika, rozebralismy węże od turbiny i zero oleju, znaczy się tyle ile przeważnie w wezach jest to było. Turbo sprawne a olej znika i to dość szybko. Z racji tego że mam dpf nie widać za bardzo czy go zżera. I skończyły mi się pomysły. Bo wyciekow nie ma nigdzie 1000 km i zapala się żółta kontrolka, znowu dolewka i tak w kółko. 

Edited by LoboAlien

Share this post


Link to post
Share on other sites

Faktycznie dość dziwne. Generalnie w wężu dolotowym trochę oleju powinno być a ,dokładniej to znikome ślady. Co gorsza u mnie wyciek świeżego oleju jest na zewnątrz okolice filtra oleju przy jego lewej stronie tak centralnie nad pół osią. Tam są dwa czujniki i widać tak jakby z nich to gdzieś leciało. A co do tego czujnika poziomu oleju w skrzyni gdzie on jest? Oleju w skrzyni biegów nie wymieniałem ale chyba trzeba będzie. Ciężko mi powiedzieć co dokładnie kolego a nie kompci na inny kolor ? Czuć zapach przepalanego oleju ? Bo też gdzieś słyszałem że co 200kkm trzeba jechać na regulację luzów zaworowych. Nasze 120 nie mają klap wirowych ale za to niby są te luzy zaworowe. Jescze sporo rzeczy jest u mnie to zrobienia w vice ale generalnie chcę narazie ten wyciek zrobić . Tylko te czujniki nie wyglądają mi na to ,żeby któryś z nich do skrzyni biegów należał ,bo są w słupku silnika nie skrzyni. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

A czy kolektor wydechowy przy turbo nie jest zawalony olejem?I w dodatku sprawdź wąż od zimnej strony turbo. Jeśli on będzie w oleju turbo puszcza na zewnątrz,tak ja miałem. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sorki szybko pisałem czujnik oleju w misce olejowej

Share this post


Link to post
Share on other sites

U mnie przebieg 300 tysi i nie sprawdzałem luzow, z tego co wiem poprzednik też raczej nie. Jeszcze podjadę gdzieś na sprawdzenie kompresji silnika. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...