Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Pepsol

VW - wypadanie zapłonu i wysokie spalanie oleju

Recommended Posts

Problem to VW FOX 1,2 benz. (3 cylindry), 2006r., przebieg 180 tys km. Kupiony kilka miesięcy temu. Od początku wykazywał duży apetyt na olej - rzędu 1 litr na 800-1000 km. Od jakiegoś czasu samochód stawał na drodze bo włączała się kontrolka check engine. Zresztą i tak jechać nie sposób było bo ciągnął na jednym cylindrze. Wymieniłem cewki (wszystkie 3) na nowe, niestety bez rezultatu, zrobiłem pomiar ciśnienia na cylindrach - 1-szy 12 BAR, 2-gi 9 BAR, 3-ci - 14 BAR, wiec nie jest tragicznie ale problem pozostał. podejrzewam, że bezpośrednią przyczyną są zawalone świece, do tego samochód na wysokich obrotach niesamowicie dymi takim ciężkim dymem jak to ze spalania oleju. W zbiorniczku na płyn chłodzący stwierdzono jedynie czysty płyn bez śladów oleju co nie wskazuje na uszkodzoną uszczelkę pod głowicą. Czytałem, że przyczyną mogą być wypalone zawory i tutaj moja prośba - może ktoś miał taki przypadek. Mój mechanik twierdzi, że pierścienie pęknięte i silnik do naprawy głównej lub do wymiany co przekracza prawie wartość samochodu. Może wymiana zaworów i uszczelniaczy załatwi problem - ale tego nie wiem czy ta drogą może się dostawać olej do komory spalania - czy jest inna droga jak pęknięte pierścienie aby tak zawalić olejem komorę spalania, że świece się całe zaklejają treścią?. Swoja drogą przy ciśnieniu 12, 9, 14 to chyba wyklucza?. BARDZO PROSZĘ O POMOC bo już mi się koncepcje skończyły.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Z ciekawości zapytam. Dlaczego nie szukasz porady na forum VW tylko Opla ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kolega zarejestrował się 36 minut temu i od razy z grubej rury uderzył :D VB - silniki benzynowe ;) 

Niewykluczone, że ktoś tu na forum:

1/ Ma Foxa.

2/ Miał taki problem.

3/ Zna rozwiązanie.

Ale ja też bym sugerował inne forum.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Jak bedziesz chcial wymieniac zawory to i tak trzeba sciagnac glowice a po jej sciagnieciu juz mozna okreslic czy to zawory czy pierscienie.Moja rada sprzedaj auto dozbieraj i kup inne.Unikniesz kosztow i nerwow.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A moja rada taka żeby płukankę silnika zrobić . Ciśnienie nie jest zle ale pierścienie olejowe może się zablokowaly. Ja bym tak zrobił bo niczym się nie ryzykuje poza oczywiście około 100 zł na płukankę. No jeszcze odme można wyczysci/wymienić. Nie wiem jak jest w tych silnikach. 

Edited by JokerC

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...