Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Vikidajlo

Vectra b z22se problem po wymianie rozrządu.

Recommended Posts

Witam .

Vectra b z22se przebieg 120tys.(kupiuone rok temu z przebiegiem 70 tys.auto miało być po akcji serwisowej . Podobno potwierdzeniem  sa dwie niebieskie kropki na głowicy(u mnie takie były.). Niestety łańcuch się zerwał . Pogięło zawory ,uszkodziło głowice, poszukiwania drugiej sprawnej głowicy trwały ponad miesiąc w tym czasie przerobiłem cztery takie głowice i dopiero ta czwarta okazała sie sprawna.Głowica po remoncie(nowe zawory uszczelniacze,planowanie itp.)Montaż nowych pierścieni tłokowych ,uszczelka pod głowica,wszystkie potrzebne uszczelki,uszczelniacz wału,nowa pompa wody,nowy termostat,nowy rozrząd ,napinacz paska wielorowkowego i sam pasek tez nowy, świeży olej i filtr.

Przy składaniu łańcuch polany olejem potem autko kręcone na sucho zeby napełnić magistrale olejową i odpalenie. Odpaliło praktycznie za pierwszym obrotem.

Na biegu jałowym silnik pracuje cicho dopiero przy dodaniu gazu od 2k obrotów słychać jakieś wycie(jakby miał kompresor) osłuchałem silnik stetoskopem i dźwięk wyraźnie słychać przy pompie wody. Na pokrywie zaworów w miejscu głównego łańcucha jest cisza.

Teraz moje pytanie czy winna jest pompa firmy Dolz (kupiona razem z kołem zębatym) czy winny jest za mocno napięty łąńcuch balansujący? Ale dlaczego miałby się za mocno napinać?

 

Sprawdziłem zaworek przelewowy pompy olejowej ,spręzyna pracuje,tłoczek też chodzi lekko z całym zakresie.

Prosze o pomoc ,każda sugestia się liczy. Władowałem w auto 5000zł i dalej coś nie tak.

Share this post


Link to post
Share on other sites

łańcuch wyrównoważania tez wymieniałeś razem z napinaczem?

czy bez paska osprzętu, jak uruchomisz auto to też wyje?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak łańcuch balansowy wymieniony też z napinaczem .czy bez paska osprzętu wyje dalej jeszcze nie wiem ,dzisiaj to sprawdze.

Share this post


Link to post
Share on other sites

sprawdź

a aktywowałeś dolny napinacz?

Edited by siwy1538

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pompa oleju byla mocno brudna . Zaworek przelewowy pracuje bez zarzutu, napinacz lancucha balansowego był podejrzany. Kiedy scisaklem go palcami to puszczal cisnienie przez gorna zaklepanalą zatyczke,stary tego nie robił wiec zamontowalem oryginalny stary napinacz lancucha balansowego. Przejrzałem łańcuchy wszystko jest ok nic sie nie piluje. Slizgi tez sa ok. Poskladalem to wszystko odpaliłem i dalej wyje .... Wiec zostaje tylko pomoa wody . co o tym myslicie ? Czy pompa oleju nie kwalifikuje sie juz do wymiany ? 

Please login or register to see this attachment.

Please login or register to see this attachment.

Please login or register to see this attachment.

Please login or register to see this attachment.

Please login or register to see this attachment.

Please login or register to see this attachment.

Share this post


Link to post
Share on other sites

rzadko się zdarza, że nowa pompa była walnięta, jak wyła to co, co pisali gdzieś chłopaki czy aktywowałaś napinacz

może

Please login or register to see this link.

cos podpowie

Share this post


Link to post
Share on other sites

jak zdjales pompe to jak naciagniety byl lancuch balansu??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Paszko. Co znaczy aktywowac napinacz? Czy chodzi o przekrecenie ,wciśnięcie,zablokowanie zawleczka ,zamontowanie i zwolnienie zawleczki? To tak zrobilem to .

Share this post


Link to post
Share on other sites

.tak wyglada praca napinacza starego . nowy niczym sie nie różnił 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

dokładnie

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

a na pytanie Rafała odpowiesz?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

jeżeli wszytko zamontowanie zgodnie ze sztuką i sprawdzone z tego co widzę dwa razy, to chyba tylko coś z pompą 🤔

Może coś wspomniany

Please login or register to see this link.

jeszcze podpowie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czyli jaki był ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...