Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

vikis

SWAP-przepisy,co i jak?

Recommended Posts

Witam,

Bardzo proszę niepiszczie idź do WK to ci wszystko powiedzą...byłem,pytałem i w odpowiedzi dostałem "idź pan do diagnosty to panu wszystko wyjaśni" .

Diagnosta,cóż,wyjaśnił mi tylko tyle,że po zmianie silnika robi się tzw.przegląd rozszerzony i jak jest ok,to daje papierek i z nim do WK.

Sęk w tym,że nikt nie potrafi odp.na pytanie czy wymianę silnika musi robić mechanik z pokwitowaniem,czy można samemu zmienić silnik... .

Diagnosta wspominał coś o rzeczoznawcy-ale czy on na pewno jest obowiązkowy?

Nie uzyskałem też odp.czy na silnik muszę mieć jakiś dokument-np.VIN ze samochodu dawcy czy umowa kupna sprzedaży silnika będzie wystarczająca.

 

Urzędniczka w WK albo nie w temacie albo chciała mnie szybko "odprawić"...

 

Jak to w końcu jest z tym swap'em?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jesteś na forum dłużej niż ja i nie wiesz kogo zapytać ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Teoretycznie WK powinien być w temacie,ale to moje pytanie chyba przerosło biedną urzędniczkę hehe :)

 

W sumie to wolę się zapytać na forum bo wiem że co niektórzy zmieniali silniki ...

Ja chcę zmienić gnojowoza 2.0 dti na gazowoza Z22SE bo mam okazję kupić ...za kilka flaszek całe auto...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kolega

Please login or register to see this link.

Zapytaj

Share this post


Link to post
Share on other sites

tylko przeglad rozszezony , zadne rzeczoznawca ani papier na zmiane lub sam silnik jnie jest potzrebne, ale znalezienie normalnego diagnosty ktoryt tak zrobi i nie bedzie wymyslal  teorii z palca wyssanych jest ciezko

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki.

Swapa można robić samemu czy musi to zrobić mechanik z pokwitowaniem?

Rozumie też że dla diagnosty nie ma znaczenia że skrzynia manual będzie zamieniona na auto?

Share this post


Link to post
Share on other sites

mozna robic samemu, dla diagnosty skrzynia nie ma znaczenia

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mam nadzieję że znajomy diagnosta stuknie pieczątkę i auto pośmiga jeszcze parę lat.

 

Ten silnik co był w VB to Y22SE czy Z22SE?

Różnią się one czymś więcej niż tylko czystość spalin?

Części pasują zamiennie?

Jak sprawdzić czy silnik,a dokładniej łańcuszek był po akcji serwisowej?bo gdzieś coś czytałem o jakimś znaku ale zapomniałem gdzie go szukać... .

 

Jak dobrze pójdzie to wiosną zabiorę się za swap'a bo znając życie trza będzie tu i ówdzie porobić konserwację pod maską...

Share this post


Link to post
Share on other sites

w vb byl z22se, y22se to calkwicie inny silnik

Share this post


Link to post
Share on other sites

Z to norma Euro 4 ?

 

Przed montażem silnika można go umyć np.dimerem z potem karcher?

Wymieniać od razu uszczelki czy jak nie nic cieknie to montować?

I czy ciężko ogarnąć kablotekę jak zmieniam diesla na benzynkę?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Panowie pomocy!

Dawca VB Z22SE 02rok a moja VB X20DTH 99rok.

Jak ogarnąć kablotekę bo z tego co widzę to Z22SE ma zupełnie inną instalację a na necie nie widzę schematów ani złącz głównych dla tego silnika.

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Please login or register to see this quote.

Please login or register to see this attachment.

Please login or register to see this attachment.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Załączniki nie działają.

Please login or register to see this quote.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Działają.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

To dlaczego mam komunikat że załącznik niedostępny?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Podaj mail na pw, to Ci podeślę

Share this post


Link to post
Share on other sites

SWAP silnika to nie wymiana żarówki w reflektorze. Do tego trzeba mieć sprzęt oraz odpowiednią wiedzę. To że kable się nie zgadzają albo coś jest innaczej to standard. Jeśli nie możesz sobie poradzić z takimi rzeczami odpuścił bym sobie ten temat. Tym bardziej że jest to już mało opłacalne w VC po lifcie a ty jeszcze VB chcesz przekładać.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Buda w mojej VB jest dość zdrowa,a ta VB/dawca zgniła na amen.

Tam to auto kupiłem za grosze ze sprawnym silnikiem (mam gdzieś faktury min.wymiany łańcuszka rozrządu,amorky itp.).

450zł za auto na części i to z transportem to nie majątek...

i jest to bardziej opłacalne niż remont VP44(ok.2800zł serwis bosch.)

Share this post


Link to post
Share on other sites

To daj znać po przełożeniu jakie koszta doszły...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Aktualnie 450zł.+ kilka piw 🙂

A mój budżet to 1000 +400 dla rezerwy.

Jako że wszystko idzie gładko postanowiłem pomalować sanki oraz silnik.

I tu dylemat-czym to pomalować?

Farba okrętowa czy np.jakiś alu spray?

Share this post


Link to post
Share on other sites

wypiaskowac i proszkowo pomalowac

Share this post


Link to post
Share on other sites

Silnik odpalił na razie zrobiłem ok.100km i jest prawie ok.

prawie...

Bo jest delikatny wyciek oleju pomiędzy blokiem a głowicą-czyt.do wymiany UPG.

Nowe śruby wraz z uszczelką to wydatek ok.220zł.

Tylko co z głowicą?

Dać ją do planowania+wym.uszczelniaczy czy od razu zrobić jej remont ?

Warto przy okazji pokusić się o wymianę pierścieni oraz ew.tłoków od YH?

I jakie koszta z tym związane?

 

 

Na stację diagnostyczną pojadę jak auto będzie 100% sprawne bo z wyciekiem to diagnosta raczej nie da kwitu...

 

 

Finansowo aktualnie 900zł z 1000zł (+400zł rezerwa)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przeprowadzałem teraz zmianę danych w dowodzie rejestracyjnym i wygląda to tak, że potrzebujesz przegląd rozszerzony ze względu na zmiany konstrukcyjne ( w moim przypadku zmiana 1.8 na 2.5, choć nadal uważam, że zmian konstrukcyjnych nie było, zmieniła się masa i nacisk na oś wszystko co fabrycznie było dozwolone). Co diagnosta to inna bajka, mnie wysłano do rzeczoznawcy z PZMOT'u, choć okazało się, że nie był konieczny bo jego dokumentacja ostatecznie nigdzie nie została podpięta, rzeczoznawca wymagał dowodu zakupu silnika i faktury, że przekładki dokonał warsztat zgodnie ze sztuką. Potem azymut do diagnosty z opinią, a tam okazuje się, że rzeczoznawca nie jest konieczny, konieczny za to jest dokument przekładki silnika z warsztatu, który ma uprawnienia do zmian konstrukcyjnych( wymagał tego WK od diagnosty) kolejne koszty i dopiero udało się to zapiąć na ostatni guzik z przeglądem do WK i mamy dowód, ja dodatkowo musiałem zrobić wagę auta bo rzeczoznawca tego wymagał koniec końców każdy szuka dupochronu choć swap był fabryczną przekładką silnika występująca w tym modelu a nie swapem jakiś hybryd z 4 aut i cięciem i spawaniem konstrukcji auta. Rzeczoznawca na pytanie a co jak chciałbym włożyć silnik z innego modelu odpowiada, że nikt tego nie podklepie na pewno on nie wyda pozytywnej opinii bo producent tego nie przewiduje, zaś inny diagnosta stwierdził, że nie ma problemu jeśli wszystko będzie na oryginalnych punktach mocowań auta

Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki za info.

 

Ja natomiast odwiedziłem chyba kilkanaście stacji i tylko na jednej stacji diagnosta zobowiązał się nie robić problemów.

Jedyne wymagania które muszę spełnić to kwit z samochodu dawcy(u mnie jest to kwit z OC) oraz jak to ładnie określił diagnosta żadnej  "rzeźby" typu spawanie czy coś.

 

Niestety cała reszta diagnostów albo robi problemy albo unikają tematu jak ognia.

A ten przegląd rozszerzony to koszt 180 zł. i auto ma stać na stacji ok.godziny.

 

Gdy by nie ta UPG w Z22SE to był był bardziej szczęśliwy ale lepsza ta usterka niż cyrki z 2.0 DTi

 

Niestety roboty z swapem sporo ale efekt zapowiada się fajny :)

 

 

 

Edited by vikis

Share this post


Link to post
Share on other sites

jeżeli jest swap z benzyny na benzynę i nie ma wzrostu mocy o 50% to nie ma zmiany konstrukcyjnej i robi się zwykłe ustalenie danych na SKP. Potrzebne są moc i pojemność skokowa nowego silnika, natomiast zmiana z diesla na benzynę to zmiana konstrukcyjna i powinna być robiona już tylko i wyłącznie na OSKP

Share this post


Link to post
Share on other sites

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...