Jump to content

W dniu dzisiejszym został odblokowany i oddany z powrotem do użytku garaż dla klubowiczów VKP

Znajdziecie go w menu pod nazwą Garaż lub pod linkiem:

https://forum.vectraklub.pl/garage/

Pozdrawiam Admin

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

SebastianCz

Z28NET błąd P0170-11 LPG

Recommended Posts

Witam, wczoraj wyskoczył mi check engine po podpięcie opcom jest błąd P0170-11. Widziałem kilka postów z tym błędem lecz wiekszosc to 1.8 silnik. Gdzie szukać przyczyny? 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

A Ty myślisz, że błędy są na różne wersje silnikowe ? Szukaj tam  gdzie opisuje błąd. Tu coś jest wspomniane.

 

Edited by Cretux

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Jesli na benzynie blad sie nie pojawia (a podejrzewam, ze nie pojawia sie), to jest zla regulacja mieszanki (ew. ktorys z komponentow nie domaga, np parownik. nawet brudne filtry, jesli graty byly wyliczone na styk). Jezdzisz za ubogo i jak nic z tym nie zrobisz, to mozesz zarznac glowice.

aha gaziarz moze bredzic, ze niby jest za bogato, ale w w tych silnikach nazewnictwo  jest troche na odwrot. nazwe bledu nalezy czytac, bardziej bogato komputer fuel trimow juz nie moze ustawiac, czyli jest za ubogo.

Edited by Aspirant

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tydzień temu zmieniałem filtry, gazownik mówił że wszystko dobrze rogulacji nie potrzeba. Mam ten samochód sam jakieś 10 dni i dopiero wczoraj wyskoczyło. Odpiolem akumulator żeby się wszystko zresetowalo i jak narazie nic się nie wyświetla moc odzyskał check znikł. Dodam że wczoraj przed wyskoczeniem checka stracił moc 20km później wyskoczył błąd. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

A skąd gazownik to może wiedzieć jeśli nawet nie sprawdził? Coś czuję że do dobrego speca pojechałeś

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pewnie przygrał w pasjansa bo na postoju wiele więcej nie zrobi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kolego SebastianCz, masz rzut beretem do fachowców z TurboLPG. Umów się i Ci ogarną, a nie jeździsz do kowali i jeszcze z takim silnikiem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzwoniłem ternim za miesiąc dopiero 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chyba lepiej poczekać niż jeździć do mało ogarniętych gazowników.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Please login or register to see this quote.

Co to znaczy stracil moc? Tryb awaryjny?

Jak masz czym, to poobserwuj fuel trimy. A jak nie masz, to kupuj jakis gadzecik za paredziesiat zl, zeby sie podlaczyc nawet komorka (polecam torque pro, jesli chodzi o soft). 

Edited by Aspirant

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Było czuć że ma mniej mocy jak zawsze 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

To dziwne, jesli nie bylo wiecej bledow. Wg mnie lepiej serio umow sie do turbolpg, a do tego czasu na gazie jezdz tylko w trasie na rownych obrotach. Pewnie nic wielkiego sie nie dzieje, ale szkoda auta i nerwow, zeby tak jezdzic.

PS jesli wiesz co to sa fuel trimy i jak je odczytac, to moglbys pozwolic sobie na wiecej. Dodatkowo mialbys pewnosc czy to tylko gaz (choc to niemal pewne) i jak duzy jest problem. A jak nie to daj auto specom i do tego czasu to co napisalem powyzej

Edited by Aspirant

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moja rada taka, żebyś jednak ustawił się z TurboLpg i niech Ci sprawdzą. Masz 10 dni auto, sam nie wiesz co może być, a ten silnik nie nadaję się do byle jakiego mechanika. Kolega Aspirant napisał, że możesz zarżnąć.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this attachment.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Skoro az pod butem poczules spadek mocy bez trybu awaryjnego, to moze sie cos przytkalo, jakies paprochy polecialy itd. Ale troche to dziwne, ze byles wczesniej na wymianie filtrow i nagle takie cyrki. Ja sie ostatni raz powtorze, do tej polecanej firmy to ludzie nawet ze Slaska lataja, wiec bym tam pojechal i ogarna wszystko. My nie wiemy ile masz mocy, czy komponenty da do tego odpowiednie itd itd zdalnie wiele wiecej sie nie wymysli.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A może tak filtry zmienił, że coś przytkał.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Chodzi o to? 

Please login or register to see this attachment.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak. Jak komp musi wydluzyc o wiecej niz 25 (%) czas wtrysku (krotkiego), to rzuca bledem ubogiej mieszanki. Obserwuj roznice miedzy benzyna a lpg. Wartosci (dlugie, czyli srednie) do 5 to norma, do 10 jeszcze znosnie, a potem to juz powoli cos nie tak. Oczywiscie wartosci dlugoterminowe bedziesz mial "pomieszane" czyli jedna wartosc, bo komp nie wie, ze raz jezdzisz na pb a raz na lpg. Krotkoterminkwe tez moga skoczyc czasem na ulamek sekundy np na 20, ale chodzi o to czy nie wisi na takich wartosciach po pare sekund.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mam tam przy - 16 przełączanie na gaz jechałem chwilę stałem a pozniej 20km na godzinę jazda 

Please login or register to see this attachment.

Please login or register to see this attachment.

Please login or register to see this attachment.

Please login or register to see this attachment.

Please login or register to see this attachment.

Please login or register to see this attachment.

Please login or register to see this attachment.

Please login or register to see this attachment.

Please login or register to see this attachment.

Please login or register to see this attachment.

Please login or register to see this attachment.

Please login or register to see this attachment.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chodzi o to, tylko znajdź jeszcze dla bloku 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Wyglada to normalnie, ja nie widze powodu do niepokoju (uwaga: ja nie jestem mechanikiem, ani gaziarzem, ale mialem stycznosc z tematyka, takze w praktyce).

Wiec jest mozliwe, ze jednorazowo jakis syf z gazu polecial (przy okazji warto zapamietac, gdzie tankowales...), ew. moze cos sie w instalacji gazowej zacina raz na ruski rok (typu zawor przy butli).

Postaraj sie pologowac krotkoterminowe w kazdych warunkach, ew. sprobuj sobie przypomniec jakie byly warunki, co sie dzialo (start ze swiatel, czy inne tego typu detale) jak wtedy straciles moc.

Dla banku 2 danych nie odczytasz, bo nie ma, nawet techem.

Jeździć, obserwować...

 

PS oczywiscie blad moze byc wywolywany jeszcze inaczej: chwilowe niedomagania sondy o2, ktora tym cyrkiem kreci. To na postawie danych z tej sondy, komp zmienia czasy wtrysku. Summa, summarum ja bym jezdzil i dla swietego spokoju zerkal czasem na trimy.

Edited by Aspirant

Share this post


Link to post
Share on other sites

A moim zdaniem nie można powiedzieć że wygląda normalnie, bo nie wiadomo. Brakuje korekty długoterminowej, brakuje porównania z benzyną, brakuje odczytów z jazdy przy większych obciążeniach. To co jest na screenach, czyli małe obciążenia poprawnie wystrój autokalibracja, więc zdziwiłbym się gdyby było źle. Pytanie co jest dalej.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wyglada normalnie. To, ze trzeba sprawdzic w kazdych warunkach i obserwowac napisalem. Jakie sa wytyczne tez.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A jeśli ltft wynosi + lub - 20% to też jest normalnie?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...