Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

USIX

Czy to uszczelka pod głowica?

Recommended Posts

Witam Panowie. 

 

Od jakiegoś czasu borykam się z problemem z wężyka zaworu przepustnicy (

Please login or register to see this link.

 pozycja 44). Zaczęło się od tego ze wężyk pękł (byl już stary, wystarczyło ściąć i się kruszył) wymieniłem wężyk na nowy a ten nadal wycieka lecz przy nasadce (dodatkowo syczy) . Próby zatamowania tego sa chwilowe. Dodatkowo po przejechaniu jakiegoś dystansu wcina mi cały plyn chłodniczy (jest na samym dnie), po odkręceniu korka plyn wraca do prawidlowego poziomu. Chcialem zapytać czy ten wyciek jest tego powodem, czy zapowietrzenie? Czy też mam obawiac się najgorszego? 

Opel signum 1.8 140KM

Silnik 18XER 

 

 Przeprowadziłem odpowietrzanie według jednej z porad forumowiczów. Odkrecilem korek, dalem wiatraki na maxa i sprawa wyglada następująco: płyn do chlodnicy zszedł znowu na minimum po czym zaczął rosnąć do połowy zbiornika (jak na załączonym zdjęciu), nagle znowu opadł i ponownie wzrósł z tym ze ponad połowę zbiornika, usłyszałem dziwne stukanie, nie wiem konkretnie skąd bo spanikowalem i zgasilem silnik, z tym ze plyn znowu został zassany. Panowie co się dzieje!! Pomocy! 

Please login or register to see this attachment.

Please login or register to see this attachment.

Please login or register to see this attachment.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gdyby to była uszczelka pod głowicą to w zbiorniczku wyrównawczym miałbyś ślady oleju, a pod korkiem od wlewu oleju biały nalot. Wygląda, że masz zapowietrzony układ.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A jak odkrecisz korek od zbiorniczka wyrównawczego masz duże ciśnienie w układzie chlodzenia tak czy nie. Oczywiście po jezdzie i jak ostygnie plyn chłodzący? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja w renowce miałem tak że płyn nie uciekał mi do silnika i ani oleju w układzie chlodzenia nie było. Tylko spaliny były w układzie chlodzenia aż wężyk przychlodnicy rozerwalo wkoncu . Jak korek od zbiorniczka wyrównawczego odkrecalem po jeździe znaczy jak ostygl samochód dopiero  to wyskakiwal z ręki mi takie ciśnienie było. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sprawa wygląda następująco. W sobotę dostarczyłem samochód do mecha. Prawdopodobnie problem był zależny od wejścia wężyka o ktorym wspominalem wcześniej (zdjęcie nr 1), bylo one pekniete. dziś mam odebrać samochód, zobaczę jak się zachowuje po naprawie. Nie miałem majonezu pod korkiem. Zaniepokoił mnie też delikatny zapach benzyny po wyjęciu wskaźnika oleju. Po zapytaniu mechanika o to, stwierdził ze nic takiego nie czuje. Więc może się trochę przewrazliwilem po tych dziwnych akcjach. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Co do cisnienia nie było one jakoś bardzo mocne. Odkrecalem korek, a powietrze stopniowo uchodzilo. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

A gotowal ci się w ogóle? Może jak mówisz przewrazliwienie sam wiem po sobie jak to bywa czasem. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Miałbym to usłyszeć czy zauważyć? Szczerze nowość nie widziałem żeby się gotowal. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Please login or register to see this quote.

Temperatury z powodu tego wycieku miałem ciągle pod kontrolą na ukrytym menu. Nie przekroczyły 107°C

Najlepiej pewnie byłoby kupic tester, hm? 

Edited by USIX

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mi renowka się grzała i to było dziwne ale wiesz zobaczysz jak odbierzesz jak będzie samochód chodził. Ale jak ci stan oleju nie podnosił się i mechanik mówi że to nie to. To nie ma coś się martwić tak mi się wydaje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Nic, dam znać po odbiorze samochodu jakie temp i jak słychać samochód. Miejmy nadzieję ze wszystko będzie ok. Tak z czystej ciekawości. Rozumiem ze u cb miałeś robiona UPG. Jakie poniosles koszta w tw przypadku? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

1,2 tys renult thalia 1.4 75 km na początku roku 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...