Jump to content

W dniu dzisiejszym został odblokowany i oddany z powrotem do użytku garaż dla klubowiczów VKP

Znajdziecie go w menu pod nazwą Garaż lub pod linkiem:

https://forum.vectraklub.pl/garage/

Pozdrawiam Admin

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

meekt

Z20net długo kręci

Recommended Posts

Witam, już od dłuższego czasu mam problem z odpalanie auta. Zawsze rano bardzo długo kręci za nim zapali. Jak zapali i zgasze to następne kręcenie idzie od strzała. 

Ponadto, występuje problem z gazem. Z podwórka wyjeżdżam na wstecznym na polsprzegle to jedzie pomału, lecz ostatnia faza jest pod mała górkę i musze dać gazu to wtedy zaczynają się cyrki. Obroty zaczynają spadać do 500 i się podnoszą. Prawie zdycha ale wstaje. Mega problem z wyjazdem na ulicę bo jest obawa, że zdechnie na środku drogi. Ogólnie to obroty nie faluja później,lecz zdarza się taka sekundowa drgawka raz na jakis czas. 

Wszystkie objawy ustępują w momencie przełączania się na gasoline,czyli lpg. Po pracy znowu to samo. Dlugo kręci i problemy z gazem do czasu kiedy piknie lpg. 

W momencie kiedy jest na lpg i przełączam w trakcie jazdy na benzyne problemów brak. 

Jak jest w miarę ciepły to pali od razu. Dziwne jest to, ze szybciej odpala jak mam połowę baku benzyny. Gdy coraz mniej to coraz dluzej kręci. Myk z nabijaniem ciśnienia nic nie daje. 

Wymieniony filtr paliwa, wymieniona niedawno pompa paliwa. Patrzyłem na węże od pompy to na po zdjęciu tej osłonki siateczkowej wyglądają na całe. Ciężko było mi coś wyłapać na odpalonym silniku bo wtyczka strasznie krótki kabel ma i słaby widok. Świece nowe ngk. Z rana zakrecilem zawór na butli, pochodził kilka min na benzynie i później Po pracy dalej długo kręcił. (czy taka próba jest wystarczająca by wyeliminować nieszczelny reduktor bądź wtryski? Na lpg od roku i 20tys) Bylem też kiedyś u gaziarza by mi sprawdzili reduktor to stwierdzili że jest ok.ale z tego co widziałem to tylko pod kompa się podpinali. 

 
Nie mam pojecia co robić. Węże nowe od pompy spróbować? Kupiłem nawet manometr by sprawdzić ciśnienie z rana. Lecz cały zestaw to był mega bubel i nie szło nic sprawdzić,tylko się wqrwilem na stracone pieniądze. 
Regulator ciśnienia paliwa też kupiłem, ktoś mi tu pisal ze jest w koszu obok pompy. Nie było go tam a namierzylem go potem przy listwie wtryskowej. Lecz kształt już inny.. 
 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Masz polifta i może siada głowica. Sprawdź kompresje na zimnym 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zrób przynajmniej 50km na samej benzynie, jeśli jeździsz po mieście to więcej, chyba że masz elm327 to zobacz jakie są korekty paliwowe

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

To pojeździe kilka dni na benzynie, zobacze i dam znać. A kompresji nie powinno się mierzyć na rozgrzanym? A mam opcoma i elm327 chyba mi został po jakims fiacie. Konkretnie elm musi być? 

Edited by meekt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Czasami siadają zawory dolotowe na ciepłym kompresja będzie a na zimnym nie i przez to motor zle pracuje. Sprawdź na zimnym wszystkie cylindry i zobaczysz co jest 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Do sprawdzenia korekt musi być elm bo opcom nie pokazuje korekt długoterminowych

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dziś zrobiłem 100km na benzynie. Jutro z rana zobacze jak będzie kręcił. A odnośnie korekt paliwowych to sprawdzić od razu z rana po odpaleniu? Łatwo znajdę te bloki pomiarowe bo pierwszy raz będę przez androida się łączył( dopiero zamówiłem, jak tym nic nie wywnioskuje to będę kupował manometr) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Torque zmierzysz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Po jeździe na benzynie jakoś o 1sec krócej mieli ale dalej jest to bardzo długo. elm już jest a korekty mam sprawdzić zaraz na zimnym po odpaleniu? Korekty czasu wtrysku są na bank1 i bank2, każdy bank ma 4sondy. 

Wrzucić tu 8 wykresów czy tylko 4?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Sprawdź ciśnienie na cylindrach. Stawiam ze głowica siada. Każdy mechanik to ogarnie za pare zł jeśli nie masz manometru 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ciśnienie może jutro sprawdzę jak mi dojdzie manometr. Jak to ma być zmierzone na zimnym silniku to nie moge pozwolić sobie by auto u kogoś zostawić teraz.

A trop z korektami paliwa jest właściwy?Mam zmierzyć je od razu na starcie czy po rozgrzaniu? Na rozgrzanym wykres skakał od 10 do 15 (na benzynie oczywiście). Tutaj może się okazać,że któryś wtrysk zalewa albo listwa może być do wymiany?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sprawdzaj korekty długoterminowe (ltft1). Nie ma znaczenia czy na zimnym czy ciepłym silniku bo one tak szybko się nie zmieniają

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czy o coś takiego chodzi? Z aplikacji car scanner i czujnik korekta długoterminowa

Please login or register to see this attachment.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niby o to, tylko korekta długoterminowa nie powinna tak skakać. Chyba coś jest nie tak z tym programem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na torque nie widzę opcji na korektę długoterminowa. 

Please login or register to see this attachment.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

bo trzeba dokładnie poszukać ;)  jest podpisane dokładnie tak "długoterminowe korekty czasu wtrysku paliwa -bank 1"  
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

W wersji podstawowej tego nie było, w torque pro już jest. 

A na zimnym to szybko wskakuje na 12 i tak się chwilę trzyma,wtedy dlawi się i prawie zdycha. Po 30sec normuje i wygląda jak na screenie. Jutro rano mogę zrobić z tego zrzut, po odpaleniu na zimnym. 

Please login or register to see this attachment.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przypadkiem nie kasujesz błędów przed sprawdzaniem tej korekty?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nic nie kasuje. Jedynie cały czas mam błąd p0036 który dotyczy drugiej sondy. Nie mam kata lecz ten błąd pojawił się dopiero po stluczce która miałem w styczniu. Wcześniej ta oszukana sonda działala dobrze. 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dziwne bo korekta długoterminowa powinna wyglądać tak:

Please login or register to see this link.


Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Czyli coś jest nie halo? Co mogę z tym zrobić? Strojenie afr u kogoś zrobić? 

Edited by meekt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moim zdaniem coś jest nie tak z odczytem. Nie ma opcji żeby korekta długoterminowa tak skakała

Share this post


Link to post
Share on other sites

14 bar na wszystkich garach na zimnym 

@DamianSig

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

No to tylko się cieszyć 💪 jeśli nie ogarniesz to umawiaj się do TurboLpg i od razu programik 😁😁😁

Share this post


Link to post
Share on other sites

Soft był i jest w planach. Tylko nie teraz. 

A ta wiązka od przeplywki może coś tam źle działać? Nie wygląda na przerwana, choć na pewno z czasem będzie do zrobienia. 

Druga sprawa, rozrząd może mieć wpływ na te kręcenie?jakies 198tysi na liczniku. Był moment, że słyszałem jakies  takie metaliczne tarcie, teraz póki co ustalo. 

Ewentualnie co jeszcze mógłbym sprawdzić? 

Please login or register to see this attachment.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...