Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Mateusztbg

Pomoc w identyfikacji błędów OP-COM + dziwne zachowanie samochodu

Recommended Posts

Posted (edited)

ŚWIEŻE INFORMACJE PLUS BŁĘDY NA STRONIE 2, JEDEN PROBLEM JUŻ RACZEJ ROZWIĄZANY

Na początku witam wszystkich, jestem Mateusz dosyć nowy na forum :)

Potrzebuję Waszej pomocy odnośnie prawidłowej diagnostyki mojej Vectry C 1.9 CDTI 150Km 2004r

Zgodnie z radami na forum zakupiłem clone op-coma, mieszkam obecnie w Hiszpanii gdzie fachowość i ceny usług mechaników nie idą wcale ze sobą w parze...

Mam pewne problemy z moją Viki:

Raz na 2-3 dni auto podczas jazdy gdy np zwalniam przy rondzie lub na czerwonym świetle muszę stanąć potrafi nagle zgasnąć. Czasem zdarza jej się to też na wolnych obrotach jak np stoję na parkingu po skończonej jeździe silnik pracuje na wolnych obrotach klima włączona i nagle zaczynają skakać obroty 20-30sek i gaśnie. Odpali jak jej się "podoba" czasem od razu jak tylko wyłączę zapłon i przekręcę znów kluczyk a czasem trzeba czekać 10-15min i zapali bez problemu.

Filtry i olej regularnie wymieniane, olej napędowy lany przeze mnie zarówno premium jak i zwykły, testowałem też różne stacje paliw.

Co rano gdy ją zapalę na tym małym wyświetlaczu pojawia się ikona auta z kluczykiem (tak dzieje się tylko rano po nocnym postoju) kontrolka po 3min gaśnie i można cały dzień odpalać i gasić nie pojawi się już.

Turbina jak dla mnie (miałem dotąd same VAGI w TDI) wstaje strasznie późno, "kopa" czuć dopiero przy 2500obr

 

Zgodnie z Waszym radami zakupiłem op coma skasowałem wszystkie błędy pojeździłem 1 dzień przeskanowałem znów i wrzucam Wam koledzy te błędy które wróciły

Bardzo Wam proszę o podpowiedzi czym one są spowodowane i czy te błędy które się zapisały mogą mieć coś wspólnego z objawami które wypisałem powyżej.

Z góry bardzo dziękuję za pomoc tu w Hiszpanii nie mam żadnego znajomego mechanika więc jestem zdany na Was by nikt mnie tu bez powodu nie naciągał

Lista błędów:

Source Address: CIM
Adres źródłowy: 0x00000245
Identyfikator: 0x000F
VIN W0L0ZCF6941088108
Numer części:13165349
Numer wersji oprogramowania: 12244872_
Opis systemu: DELPH0400
Hardware key number: H000008744
Kod alfa:   
Data produkcji: 040212
Code Index and version: 008 02

Ilość zapisanych kodów błędów:1

U2105 - Brak komunikacji magistrali CAN z modułem sterującym silnikiem
(00)  - Nie występuje


Source Address: ABS/TC/ESP
Adres źródłowy: 0x00000243
Identyfikator: 0x0301
Nazwa systemu: ESP EBC430
Numer sprzętu:12801327
Numer części:13136694
Numer wersji oprogramowania: 00C3552E
Opis systemu: TRW  0300
Hardware key number:
Kod alfa:  EZ

Ilość zapisanych kodów błędów:6

U2142 - Mag. CAN - brak łączności z      czujn. prędk.obr. wokół osi pion. (YRS)
(00)  - Nie występuje

U2105 - Brak komunikacji magistrali CAN z modułem sterującym silnikiem
(00)  - Nie występuje

U2143 - Mag. CAN - brak łączności z      czujnikiem kąta obrotu kierownicy  (SAS)
(00)  - Nie występuje

U2103 - Brak komunikacji z magistralą CAN (duża szybkość)
(00)  - Nie występuje

U2139 - Brak komunikacji CAN z mod. ster. kol. kierown. (SCM)
(00)  - Nie występuje

U2105 - Nieprawidłowe dane z modułu ster. silnikiem (ECM)
(72)  - Nie występuje

Source Address: EHPS
Adres źródłowy: 0x00000244
Identyfikator: 0x0103
Nazwa systemu: EHPS GEN3 TRW
Numer sprzętu:24444336
Numer części:0
Numer wersji oprogramowania: V12_
Opis systemu: TRW  0300
Kod alfa:    
ECU variant coding: 0x00000105

Ilość zapisanych kodów błędów:3

U2105 - CAN-BUS - brak komunikacji z ECM (modulem kontroli silnika)
(00)  - Nie występuje

U2105 - Magistrala CAN, komunikat modułu ECM poza wymaganym zakresem
(71)  - Nie występuje

U2139 - Brak komunikacji CAN z mod. ster. kol. kierown. (SCM)
(00)  - Nie występuje

**********************POCZĄTEK ECU ID**********************
Source Address: 0x0000025F
Adres źródłowy: 0x0000025F
Identyfikator: 0x0103
Nazwa systemu: TPMS_GEN02
Numer sprzętu:13172984
Numer części:13172984
Numer wersji oprogramowania: CD 00
Opis systemu: SCHRA01
Hardware key number:
Kod alfa:  AA
Data produkcji: 023102300240010100EC
Code Index and version: 230 01

Ilość zapisanych kodów błędów:2

C0765 - Czujnik ciśn., prawa strona tył- niskie napięcie akumulatora
(03)  - Nie występuje

C0760 - Czujnik ciśn., lewa strona tył  - niskie nap. akumulatora
(03)  - Obecny

**********************POCZĄTEK ECU ID**********************
Source Address: IPC
Adres źródłowy: 0x00000255
Identyfikator: 0x0202
VIN W0L0ZCF6941088108
Numer części:13165966
Numer wersji oprogramowania: 8.39 16/03
Opis systemu: VDO  0400
Hardware key number: 0000000000
Kod alfa: MP
Data produkcji: 040319
Code Index and version: 001 05

Ilość zapisanych kodów błędów:2

U2108 - Brak komunikacji magistrali CAN z układem ABS
(7F)  - Nie występuje

U2105 - Brak komunikacji magistrali CAN z modułem sterującym silnikiem
(7F)  - Nie występuje

 

 

Edited by Mateusztbg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Włóż na próbę nowy/pewny akumulator i sprawdź co się będzie działo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Mistrzu ten akumulator ma niecały rok, lądowanie wg opcoma powyżej 13v pod dużym obciążeniem (światła klima full radio etc) niecałe 13v

Jak zdobędę miernik to jeszcze sprawdzę pod miernikiem czy opcom dobrze pokazuje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Trochę słabe ładowanie. Pod max obciążeniem mam ok 13.7. Normalnie 14.1. Nie wiem czy miarodajne, bo mierzone ELM. Kolega

Please login or register to see this link.

miał jak dobrze pamiętam 13.4 i wymieniał aku. Błędy były.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dokładnie.  U mnie to był problem jak kolega @cretux opisal parę dni później akumlator padł i niby tez mial niecały rok . Po wymianie akumulatora ładowanie git oczywiście wszystko co możliwe powlaczane i ładowanie 14.2 😊

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Please login or register to see this quote.

Ok panowie sprawdzałem pod obciążeniem PODCZAS JAZDY jest 13.4 czasem 13.7v 

Dziś auto 3 razy zgasło i raz wpadło w tryb awaryjny Max prędkość 120km akurat nie miałem kompa przy sobie...

Ale podłączyłem teraz i są w końcu inne błędy które wrzucę jak tylko dojdę do domu może to coś podpowie bo naprawdę nie wiem co go boli z tym czasem raz czasem 2 razy dziennie zgaśnięciem i później kilka prób odpalenia na nic i nagle zaskoczy jakby nigdy nic

Edited by Mateusztbg

Share this post


Link to post
Share on other sites

A więc teraz opcom pokazał takie błędy:

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

plus te co zapisalo w pliku txt (tych ze zdjec na szczescie zrobilem zdjecia nie wiem czemu nie ma ich w pliku notatnika, mama nadzieje ze jakichs innych nie opuściło też)

Source Address: ABS/TC/ESP
Adres źródłowy: 0x00000243
Identyfikator: 0x0301
Nazwa systemu: ESP EBC430
Numer sprzętu:12801327
Numer części:13136694
Numer wersji oprogramowania: 00C3552E
Opis systemu: TRW  0300
Hardware key number:
Kod alfa:  EZ

Ilość zapisanych kodów błędów:4

U2142 - Mag. CAN - brak łączności z      czujn. prędk.obr. wokół osi pion. (YRS)
(00)  - Nie występuje

U2143 - Mag. CAN - brak łączności z      czujnikiem kąta obrotu kierownicy  (SAS)
(00)  - Nie występuje

U2105 - Brak komunikacji magistrali CAN z modułem sterującym silnikiem
(00)  - Nie występuje

U2139 - Brak komunikacji CAN z mod. ster. kol. kierown. (SCM)
(00)  - Nie występuje

Source Address: EHPS
Adres źródłowy: 0x00000244
Identyfikator: 0x0103
Nazwa systemu: EHPS GEN3 TRW
Numer sprzętu:24444336
Numer części:0
Numer wersji oprogramowania: V12_
Opis systemu: TRW  0300
Kod alfa:    
ECU variant coding: 0x00000105

Ilość zapisanych kodów błędów:1

U2139 - Brak komunikacji CAN z mod. ster. kol. kierown. (SCM)
(00)  - Nie występuje

Source Address: IPC
Adres źródłowy: 0x00000255
Identyfikator: 0x0202
VIN W0L0ZCF6941088108
Numer części:13165966
Numer wersji oprogramowania: 8.39 16/03
Opis systemu: VDO  0400
Hardware key number: 0000000000
Kod alfa: MP
Data produkcji: 040319
Code Index and version: 001 05

Ilość zapisanych kodów błędów:1

U2105 - Brak komunikacji magistrali CAN z modułem sterującym silnikiem
(7F)  - Nie występuje

Source Address: 0x0000025F
Adres źródłowy: 0x0000025F
Identyfikator: 0x0103
Nazwa systemu: TPMS_GEN02
Numer sprzętu:13172984
Numer części:13172984
Numer wersji oprogramowania: CD 00
Opis systemu: SCHRA01
Hardware key number:
Kod alfa:  AA
Data produkcji: 023102300240010100EC
Code Index and version: 230 01

Ilość zapisanych kodów błędów:2

C0765 - Czujnik ciśn., prawa strona tył- niskie napięcie akumulatora
(03)  - Nie występuje

C0760 - Czujnik ciśn., lewa strona tył  - niskie nap. akumulatora
(03)  - Nie występuje

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Coś z altkiem jak masz P0621. Od tego zacznij. Zrób i wtedy sprawdź błędy. Zobacz tematy

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ale alternator mógłby powodować to, że auto nagle gaśnie? Czasem od razu można je odpalić a czasem trzeba kręcić po 10 razy czekając 20min aż zapali. Ono kręci jak szalone tylko nie zapala tak jakby nie miało paliwa w ogóle (ten objaw nie jest zależny od tego czy mam mało paliwa czy 70% baku, gaśnie tak czy siak)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie jestem elektrykiem ale może gdzieś następują przerwa w prądzie i gaśnie. Najpierw zajmij się altkiem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ogarnij EGR.

Wyczyść kolektor, EGR następnie zaslep EGR i wyprogramuj to dziadostwo.

Klapy wirowe też polecam za wczasu zaslepic chyba że chcesz by któregoś pięknego dnia wybrała się jedna z nich na bliskie spotkanie z tlokiem.

Co do innych błędów nie powiem za wiele. W każdym razie najpierw wymieniaj czujniki dopiero później serce.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kurcze panowie trochę tych rzeczy mi wypisaliscie, tak jak pisałem mieszkam w Hiszpanii i trochę trudno mi się tu porozumieć z tymi mechanikami oni zresztą nie wydają się zbyt kumaci...

Które z tych rzeczy może mieć najwięcej wspólnego z tym gaśnięciem auta i nie odpalaniem przez jakiś czas? Bo to jest dla mnie najbardziej uciazliwe

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

To auto jest naprawdę jakieś lewe... Od godziny 13 nie zgasło ani raz jeździ ok dziś już 4 raz podłączam opcom i za każdym razem jakieś inne nowe błędy 

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

 

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this attachment.

Please login or register to see this attachment.

Edited by Mateusztbg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zajmij się altkiem jak pisałem. Może zaczyna padać albo jakiś przewód lużny i daje różne napięcie przez to błędy mogą być.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Wiesz ja sam niestety się tym nie zajmęmogę jedynie zlecić to mechanikowi.. ale ciężko mi uwierzyć by to auto zachowywało się tak z powodu padającego alternatora (tzn konkretnie to, że podczas jazdy i hamowania na światłach rondzie gasło i nie chciało zapalić chociaż rozrusznik kręci jak szalony, minie 10-15min i auto zapala bez problemu) Objaw taki jakby nie było paliwa przed zgaśnięciem na wolnych obrotach gdy sobie chodzi gdy np czekam na kogoś też ma takie coś, że obroty zaczynają lekko spadać falować i buch zgasło...

Share this post


Link to post
Share on other sites

To zrób pomiary w blokach pomiarowych jak Ci pracuje silnik. Jest tam gdzieś opcja dawek wtrysków. Zrób pomiary i wrzuć screeny. Koledzy od ON coś podpowiedzą

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Więc tak bez większego obciążenia na wolnych obrotach

Please login or register to see this link.

Pod obciążeniem włączona klima na full światła radio i co tam pod ręką jeszcze (temp na zewnątrz 36stopni)

Please login or register to see this link.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Drugi wtrysk coś odstaje, ale niech wypowiedzą się fachowcy. Ale ładowanie masz słabe

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

O ile opcom pokazuje prawidłowo bo czytałem na forum, że niektórym pod opcomem pokazuje 13 z małym hakiem a pod miernikiem ponad 14...

Boje się, że to nie alternator jest powodem tego gaśnięcia silnika i jego dziwnego zachowania kontrolka ładowania ani raz mi się nie zapaliła rozrusznik kręci za każdym razem bardzo szybko i poprawnie auto użytkowane jest codziennie i długie trasy ponad 1000km też są nim robione z raz w miesiącu 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie wiem co Ci więcej podpowiedzieć w ON. Może ktoś się jeszcze wypowie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oby bardzo liczę na Waszą pomoc i każdemu bardzo dziękuję

Tu niestety ciężko o dobrego mechanika a każdy ceni się i za każdą pier**** po 200e a za naprawdę czegoś średnio skomplikowanego zapłaci się 600 700 euro gdzie w Polsce zapłacił bym 500zl dlatego bardzo chce coś samemu poszukać co to może być a nie wymieniać i robić wszystko po kolei jak leci

Share this post


Link to post
Share on other sites

Myślisz, że tu łatwiej o dobrego mechanika ? Też kasują, a uja robią ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Ale chociaż dogadać się można wytłumaczyć co i jak nornalnie

Tu tydzień temu jak mechanik zmieniał mi chłodnice i poprosiłem o zalanie płynu był bardzo zdziwiony, że nie woda jak większość.

Gdy zapytałem go przy pomocy teścia o klapy wirowe, że w tym motorze warto je zrobić za wczasy to wywalił oczy ze zdziwienia co to jest że nigdy nie robił itp... warsztat ma z info od teścia od minimum 15 lat więc sami wiecie.

Jeszcze raz bardzo proszę o przeglądnięcie zorientowanych tych błędów i pomocy mi w tym problemie głównie tego gaśnięcia podczas jazdy czy na postoju i wolnych obrotach

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Panowie nikt nie pomoże z tym gaśnięciem?

Jeden ze znajomych dobrze zorientowany w tematyce Opli podpowiada mi, że to może być wina przepustnicy, że potrafi się nagle sama zamknąć i zdusić silnik co o tym myślicie? Jest jakiś sposób żeby sprawdzić ta przepustnicę?

Edited by Mateusztbg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ładowanie to jedna sprawa, daj jakiś nowy akumulator. Czy zaobserwowałeś jak zachowuje się elektronika podczas gdy auto gaśnie? Czy jest jakby spadek napięcia? Światła w reflektorach przygasają? Spróbuj wyłapać opcomem co pokazuje wtedy gdy auto gaśnie, bo podejrzewam, że sprawdzałeś wtedy gdy wszytko było ok. 

Jeśli to nie kwestia elektryki to obstawiałbym pompę w baku bądź pompę CR (lub samą wtyczkę czujnika ciśnienia na listwie CR). 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...