Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

zeetu

EGR? Vectra C 2.2 DTI

Recommended Posts

Witam szystkich forumowiczów!

Zakupilem 2 tyg temu ww vectre.Problem zaczal sie u mnie 1 tyg temu.Na poczatku wywietlal tylko blad z kluczykiem podczas jazdy na jakies 2km gasl i juz nie wracal.2 dni temu zrobilo sie gorzej.Po wyskoczeniu bledu z kluczykiem auto zaczelo mulic max do okolo 2,500 obrotow i momentami tak jakby sie dusil.2 razy zgasl mi na swiatlach i nie chcial odpalic dopiero po 5 min. Zawsze jak jest chlodny po postoju odpala i okolo 15 km jedzie bez problemow i znowu zaczyna sie kontrolka z kluczem + mulenie i duszenie sie. Troche poczytalem forum i domyslam sie ze to moze byc problem z egr. Niestety aktualnie nie posiadam opcoma i mieszkam w holandii.Zamowilem juz opcoma ale bedzie dopiero w srode a ze weekend mam wolny chcialem podlubac.i sprobowac cos z tym zdzialac. Planuje przeczyscic egr i obadac jego stan. Moje pytania : Czy moje podejzenia zgadzaja sie z objawami? Czy egr w tym modelu mozna zaslepic? Czy moge poprostu odlaczyc od niego kabel i zobaczyc jak sie bedzie zachowywac?Niestety musze jakos dojechac nim do polski za tydzien i goni mnie czas.Przed zakupem komputerem byl sprawdzany to nie pokazal zadnych bledow.Zamowilem jeszcze czujnik polozenia walu ktory wymienie na wszelki wypadek.Wymieniam rowniez olej i wszystkie filtry odrazu.Przepraszam za brak polskich znakow ale w pracy nie mam polskiego jezyka ;)  Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Podejrzewam że jeździsz praca-dom krótkie dystanse i auto nie pracuje powyżej (chyba) 2tys obrotów przez dłuższy czas co powoduje zapychanie się DPF'a (gorszy szajs od kata) gdyż, iż, że, powinien się wypalać, czyścić, a jeżeli tego nie robi, to osad ze spalin zatyka ten eko szajs i silnik zaczyna mulić, nie reaguje na pedał gazu i gaśnie bo nie ma gdzie się wydalić xd

Łatwo sprawdzić, przyłóż rękę do tłumika, powinno dobrze dmuchać. Jak nie, wniosek prosty, przewiercic środek długim wiertłem na wylot z parę razy. Nie polecam wywalania bebechów bo mogą być problemy z przeglądem, ale bez dpfa ponoć emisja spalin i tak jest poniżej normy w niektórych wersjach.

Share this post


Link to post
Share on other sites

wlasnie nie. jezdze dziennie 50km do pracy w jedna strone. 80% drogi to autostrada gdzie potrafie go przeciagnac. wiec w zasadzie wykluczalem dpf. Ale mowisz ze co przewiercic dpfa ?:)

Jestem troche lakiem jezeli chodzi o takie rzeczy.Ale mysle ze przewiercenie czegos nie przerosnie moich zdolnosci manualnych :D 

Daj wiecej info co jak gdzie i sie za to zabiore :) 

 

Dzieki za odpowiedz

Edited by zeetu

Share this post


Link to post
Share on other sites

jaki dpf. One nie maja

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tez tak slyszalem qle jednak mozna takie kupic.a w srodku na popiepielniczce mam naklejkie cos po niemiecku I wielki napis Dpf

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Jak nie mają to sorry, ale identyczne objawy miałem w moim 1.9 CDTI. Są dwie metody żeby sprawdzić czy jest DPF, najprostszy to schylić się pod auto 😛

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zrobie to za 30 min jak wyjde z pracy :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

heh. Żaden silnik dti nie miał dpf.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A to

Please login or register to see this link.

??

 

Niby ebay pokazuje ze to do mojego.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

weź przestań siać herezje

Share this post


Link to post
Share on other sites

No niestety. Nie wiem czy ktos go dorobil czy co ale jednak jest tam. Ktos cos apropo pierwszego posta? Bo zbaczqmy z tematu :)

Please login or register to see this attachment.

Share this post


Link to post
Share on other sites

katalizator....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przyłóż rękę do wydechu i zobacz czy w ogóle coś leci spalin

Share this post


Link to post
Share on other sites

DTI fabrycznie nie miały filtra DPF, to jeszcze nie ta norma emisji spalin. Ciekaw jestem jak to działa i w ogóle po co ktoś zadałby sobie trud aby dołożyć samodzielnie tego typu "ekologię", która musi być przede wszystkim obsługiwana programowo, czyli pokrótce softem ze sterownika silnika. W jaki sposób taki filtr byłby oczyszczany kiedy się już zatka sadzami? Jeśli masz dołożone takie coś jak z podlinkowanego ebaya to w przypadku kiedy jest to zatkane i nastąpił problem z drożnością spalin, trzeba to wywalić. Być może jest to puszka imitująca/zastępująca katalizator, który w 2.0/2.2 DTI jest umieszczany za turbiną.

Najprostszy i najpewniejszy sposób to podpięcie pod komputer i wtedy będzie wiadomo dlaczego pojawia się kontrolka. CHECK objawia się zazwyczaj podczas problemów w układzie spalin/dolotowym (np. recyrkulacja spalin), AUTO Z KLUCZYKIEM to elektryka/elektronika. ZEETU - uzupełnij profil, podaj jakie masz nadwozie bo to jest ważne choćby dlatego, że w kombi/Signum masz coś takiego jak "elobau", coś czego w sedanie i GTS nie ma w ogóle. I zapewne tutaj leży problem... Elobau trzeba wylogować (programowo) i będzie po sprawie.

 

DO WSZYSTKICH !!  Kolejne głupie docinki posty z -->

Please login or register to see this link.

<-- wzięte  będą nagradzane ostami.

 

 

Edited by Piotreq

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie no juz chyba bylo ustalone ze nie ma tego dpfa :)  Jest to sedan profil uzupelnilem. Dzieki bardzo :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

W końcu. Napisz skąd jesteś. diagnostykę mogę Ci zrobić. Egr wyłączyć też, choć nie sądzę by to było konieczne. Najpierw odczytaj błędy 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pisałem  mieszkam w holandii  w Nijmegen. Opcoma bede miał w środę. Dzisiaj tylko wymieniam olej , filtry.

Share this post


Link to post
Share on other sites

od egr auto nie gaśnie. Zrób zdjęcia błędów jak już będziesz miał tego opcoma

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam ponownie.

Wymieniłem filry i oleje.Przy okazji wymieniłem odrazu czujnik położenia wału bo i tak zamowiłem nowy wczesniej(stasznie zasyfiony był) i wygląda na to że problem się rozwiązał.PO wymienia błąd się świecił ale po 3 km zniknał i już sie nie pojawił.Dla testu zrobiłem 60km na banie i bląd się nie pojawił autko chodziło idealnie.Wczesniej błąd już był przy 90stopniach i ok 10km.Mam nadzieję że się udało.W środę sprawdzę go na opcommie i zobaczę co tam znajde.Oczywiście jak już byłem pod autem zobaczyłem mój katalizator :)))))) 

 

Pozdrawiam!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam. Może i Ja się podepnę pod temat kolegi "zeetu". Ja z moją VC mam podobny problem tyle że moja przechodzi co jakiś czas w tryb awaryjny, wyświetla się auto z kluczykiem, wywala turbinę, gaz w podłodze a na liczniku 3 tyś. obrotów MAX i ni huhu więcej. Prosiłbym o jaką kolwiek pomoc. Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Miałem to samo z tym że jeszcze porafił jakby sie przydusić.3 tys to duzo powiedziane w sumie mi to ledwo 2,5 wchodziło na tym awaryjnym.Zawsze zaczynało się przy 90 stopniach bo na zimnym zero problemów.Sprawdzę go i tak jeszcze kompem jak to wygląda w środę i dam znać.

Edited by zeetu

Share this post


Link to post
Share on other sites

trzeba odczytać błędy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Oki, to sprawdź i daj znać co i jak to wygląda.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tez mam co kolega wyzej , jest to suchy filtr DPF marki HJS montowany jest za fabrycznym katalizatorem, do tego dostaje sie wlepki i dokumentacje, niestety na zachodzie obowiazuje ekologia i tym sie zajmuje firma HJS maja emulatory katalizatory filtry dpf, wszystko po to by auto spelnialo normy spalin, wszystko po to by nie placic duzego podatku ekologicznego i mozna wjechac do miasta jest to nie pierwsza i nie ostatnia vectra 2,2dti z wmontowanym filtrem dpf. Co do mulenia tego diesla 2,2 dti to sprawa wyglada tak : czujnik cisnienia w kokektorze lubi sie zasyfic i sypac bledami ze to zawor elektropneumatyczny siada, jesli jest fest zabrudzony to warto tez egr wyczyscic zeby bledami nie sypalo, mozna to zrobic domowym sposobem, jesli czyszczenie nic nie daje to sa 2 opcje faktycznie elektropneumatyczny zawor sterowania podcisnieniem siadl lub czujnik walu i tyle w temacie , te zaworki elektropneumatyczne mocno sie nagrzewaja i warto kupic ori niz zamienik bo zamiennik dlugo nie podziala , i warto tez czasem wyczyscic turbine zwlaszcza sterowanie zmienna geometria bo tez lubi sadzy nawalic i sie zacinac :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam. 

Komputer z programem delphi(?) nie pokazuje akutalnie zadnych bledow.

Bledy ktore były wczesniej w pamięci pokazuje jako

8101051

0003401

0003351

0003350

0014810

Po usunieciu już nie wróciły. Czy ktoś pomoże mi rozszyfrować co mu dolegało wg ww błędów?

Z góry dziękuje 

Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...