Jump to content
XXX ZLOT

NOWY TEMAT - NOWY OŚRODEK

ZAPRASZAMY DO REZERWACJI

https://forum.vectraklub.pl/forum/329-xxx-zlot-vkp-20-23062019/

 

 

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

chytruseq89

Opel Vectra C 1.8 140KM + LPG Z18XER Ciśnienie w cylidrach - swap silnika

Recommended Posts

Witam,
jechałem trasę Dom-Cel-Dom (w sumie ponad 200 km). Na odcinku prostym w obie strony pozwoliłem sobie rozpędzić się na trasie do 180 km/h. W drodze powrotnej (50 km od domu) zauważyłem, że zaświecił się CHECK ENGINE i na wolnych obrotach silnik nierówno pracował i było czuć wibracje na kierownicy. Myślałem, że padła cewka zapłonowa (już dwa razy wymieniałem - średnio co dwa lata, lub wtrysk od LPG - niedawno jeden padł).

Zostawiłem auto u znajomego elektromechanika, który powiedzmy jest osobą pierwszego kontaktu i czasami coś mi zdiagnozuje, naprawi lub wymieni.

Podjechał do innego znajomego mechanika i manometrem sprawdzili ciśnienie oraz jakimiś podkładkami zwory sprawdzali (czy jakoś tak - nie znam się za bardzo). Wyszło, że na cylindrach mam ciśnienie 5,11,12,10, a powinno być wszędzie 15
Dodatkowo od około miesiąca na zimnym silniku przy odpalaniu przez 1-2 sekundy było takie głośne klekotanie, a nie dawno już chyba nawet po dłuższym przestoju... chyba wariatory.

Jak pytam po mechanikach znajomych itd. to raczej radzą raczej wymienić silnik. Pytałem w sklepie przy warsztacie (przyjmowanie sa tam zlecenia do warsztatu) czy dałoby radę dokładnie sprawdzić co poszło i co trzeba wymieniać, że słyszałem, że naftę się wlewa i sprawdza itp. Niby mogą sprawdzić, ale za 1,5 tygodnia i cena zależna jak bardzo trzeba rozebrać silnik, ale raczej poniżej 500 zł. Jednak sam potwierdził, że robili pół roku temu remont silnika w Signum i teraz znowu muszą naprawiać 😕

Nie wiadomo co dokładnie poszło... czy góra, czy dół. Jak naprawi się np. górę, będzie dobre ciśnienie to może za chwile pójść dół i na odwrót. Remont silnika wyjdzie 3000 zł i nie będzie pewności czy będzie dobrze chodził i jak długo. Żeby to dobrze zrobić też potrzeba konkretnego mechanika, a nie znam takiego, na którym mogę polegać... i w końcu i tak skończy się na wymianie silnika.

Znowu kupując silnik wygląda na to, że kupuję tak naprawdę „kota w worku”, ponieważ nie jestem w stanie sprawdzić jaki przebieg miał silnik, z jakiego auta, z jakim rocznikiem i w jakim na prawdę stanie jest silnik (dopiero po kupieniu i rozebraniu się przekonam).
Szukając na szybko na allegro to niby dają jakieś gwarancje rozruchowe 21 dni, ale w razie czego nie wiadomo czy faktycznie kasę zwrócą. Nie wiem, czy taki silnik przed zamontowaniem mogę rozebrać, żeby sprawdzić stan części w środku?

Trochę o aucie
Opel Vectra C 2008 1.8 benzyna 140KM + LPG. Przebieg 285 tys. km. LPG od 176 tys..

Auto kupione około 5 lat temu z przebiegiem 176 tys km w komisie. Przebieg sprawdzony w serwisie Opla przed zakupem. Tutaj na forum o ile pamiętam ktoś sprawdzał mi, że auto wyprodukowane w Niemczech na polski rynek. Komis wydał mi jakieś papiery po zakupie, po których wnioskowałem, że auto było chyba firmowe.

Zaraz po zakupie założona została instalacja LPG w autoryzowanym warsztacie STAG (ogólnie polecany bardzo warsztat). Instalacje brałem raczej z wysokiej półki (Stag 4 Qbox, Barracuda itd.). Instalacja założona przy przebiegu 176 tys. km i obecnie jest około 285 tys km, więc 110 tys km na LPG przejechane. Przegląd co 10 tys km (rocznie robiłem około 20 tys km, więc przegląd 2 razy w roku).

Auto technicznie raczej w dobrym stanie. Cokolwiek było do wymiany to mówiłem w sklepie, że nie chce taniej chińszczyzny tyko dobrej firmy/oryginalne itp. Rozrząd, pompa wody itd. wymieniłem po zakupie i kolejny raz po około 60k tys. km chyba (Firm dokładnie nie pamiętam... musiałbym poszukać rachunki lub naklejki pod maską... ale chyba Ruville za pierwszym razem a teraz Getze ). 

Cewka zapłonowa NGK.
Olej Castrol Magnatek 5w40 wymieniany co około 12 tys km i zazwyczaj dopiero tuż przed wymianą po około 10 tys km dolewałem 100 - 200 ml oleju. Ostatnio wymieniłem chyba po około 15-18 tys., ponieważ nagle musiałem dość często dolewać olej (na 500km - 1000km jakieś 100- 200 ml), a nie miałem czasu oddać auto do warsztatu, a okazało się, że przy czujniku oleju ciekło.

Ogólnie to, gdzie auta nie zostawiłem (naprawa czegoś w warsztacie, przegląd okresowy, przegląd LPG, wymiana klocków itp.), to słyszałem, że auto bardzo ładnie chodzi i dobra sztuka mi się trafiła. Przy przeglądzie LPG, że instalacja bardzo dobrze działa (czasami mapa się rozjechała), badanie spalin ma bardzo dobre wyniki itd. Bardzo mnie to cieszyło i nawet szkoda byłoby mi auto sprzedać i myślałem, żeby zostawić je w razie czego jako drugie auto, a jak na złość auto zepsuło się w najgorszym możliwym momencie.

Proszę o poradę co robić?
Zależy mi na czasie (ale nie kosztem jakości), ponieważ potrzebuję bardzo auto, żeby do pracy dojeżdżać (dziennie w sumie 100 km - do pracy i powrót)

Obstawiam, że większość poradzi wymianę silnika. W takiej sytuacji proszę o wszelkie przydatne porady.

Z tego, co wiem to Z18XER montowany był Vectra C, Signum, Zafira B, Astra H. Najdłużej produkowana była chyba Astra H, chyba do 2014 roku? Niestety brak możliwości weryfikacji, z jakiego auta, z jakiego roku silnik pochodzi?
Ceny silników Z18XER od 800 zł na lokalnym złomie (z walniętymi wariatorami) do 3000 zł na allegro za używane. Przebiegi różne bez możliwości weryfikacji. Od "gołych" silników po takie w zestawach z sprężarkami, klimatyzacji, kolektorami itp. Silniki z auta powypadkowego lub wymontowane z działającego auta. Sprawdzane przed wysłaniem i z gwarancją rozruchową,... ale to tylko słowa bez możliwości weryfikacji.

Proszę o porady i pomoc... gdzie kupić, na co zwracać uwagę, o co pytać, co sprawdzać?
Co potrzebne jest do wymiany silnika? Wystarczy goły silnik Z18XER, a reszta z mojego auta może zostać, czy może muszę kupić taki z dodatkowymi częściami?
Sam silnik chyba nie potrzeba, ale jeśli np. muszę kupić ze sterownikiem, to musi być wylogowany czy coś?

Dodatkowo zapytam... jak już wymieniać silnik, to może coś mocniejszego przy okazji np. 2.0 Turbo (o ile do dostania jest jakiś w dobrym stanie)? Czy skoro mam Z18XER to przy wymianie na 2.0T muszę coś przerabiać, jakieś dodatkowe części? Instalacja LPG jest chyba na tyle dobra, że do 2.0 T chyba też dobrze by się sprawdziła, nawet po tuningu na więcej koników.
 

Edited by chytruseq89
Poprawa literówek

Share this post


Link to post
Share on other sites

Taki serwisowany, a luzy zaworowe były kontrolowane?

 

Wstępna diagnoza co padło może zająć ok. godziny i prawie nic nie trzeba rozbierać. Trzeba tylko wiedzieć jak działa silnik.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak szukałem auta do kupienia i chciałem zakładać LPG to właśnie chyba tutaj na forum wyczytałem, że w Vectrach C trzeba zawory regulować co jakiś czas, ponieważ nie mam popychaczy, które same je regulują, ale pytałem o to z dwa razy przy okazji przeglądu LPG i za każdym razem facet, (ten sam) który mi robił przegląd twierdził, że w tym silniku nie ma potrzeby regulować zawory, więc zawory nie były kontrolowane.

Te zawory sprawdza się takimi metalowymi płytkami? Teraz przy tej awarii, ten elektromechanik sprawdzał to chyba. Musiałbym zapytać go w jakim stanie były te zawory.

Wstępna diagnoza jest taka, że ciśnienie jest za małe w cylindrach i gdzieś puściło. W mojej małej mieścinie jest tylko jeden większy warsztat, który jest chyba pod siecią warsztatów Eurowarsztat i wizualnie sprawia wrażenie dobrego , zadbanego itp ale o mechanikach tam pracujących za wiele nie wiem... i to tam czasami auto oddaje i to tam pytałem o diagnozę, o której wspominałem w pierwszym poście. Reszta to małe warsztaciki, które za wiele specjalistycznego sprzętu nie koniecznie mają, a info na temat ich wiedzy i poziomu umiejętności jest mi obca. To jest jak ze wszystkim... jednemu zrobią dobrze a drugiemu sp*****.....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Po takim przebiegu na LPG bez regulowania/kontroli zaworów obstawiałbym, że zawory po prostu wypaliło w głowicy i dobiła je szybka przejażdżka. To potwierdziłby test sprężania na cylindrach z naftą (ogólnie potwierdziłby problem z górą). Gdybym ja stał przed takim wyborem to wolałbym pakować 3k zł w remont głowicy i ogarnięcie silnika zamiast kupować, jak wspomniałeś, kota worku. No chyba, ze tym kotem byłoby 2.0T ale co do kosztów, to muszą się wypowiedzieć osoby, które taki zabieg przeprowadziły.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przy 2.0t spokojnie 2x 3000 jeśli nie ogarniesz sam. Głowice po regeneracji kiedyś patrzyłem były po 1200. Do tego uszczelki, płyny i robota. Jednak ten gaziarz nie jest taki dobry. Jak większość

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...