Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

blondyn

Spalanie Gazu i benzyny rownoczesnie

Recommended Posts

Witam. Vectra B 99r instalacja stag 300 bądź 400 nie pamiętam.  (dość długi opis) 

 

Od lutego tego roku auto spala benzynę i gaz równocześnie. Na początku był problem z przelaczeniem gazu po zsgrzaniu, ponieważ gdy osiągnął wymagane 25st on nie przełączal na gaz odrazu tylko jak otworzył się termostat bądź przy osiągnięciu 80st.. Czasami przełączal na gaz i po przejechaniu 20km... Pojechałem do gazownika coś przymajstrowal przy czujnik który jest w reduktorze. Problem trochę się zmniejszył atzn przełączal już przed 80st.. W zimne dni tak przełączal cały czas, ale gdy zrobilo się ciepło w marcu trochę przełączal się normalnie.. Wrócę do spalania tego i tego. Miesięcznie muszę tankowac ogólnie benzyny za około 150-200zl a nawet i więcej.... Przełączyl na gaz i dalej bierze benzynę.. Czasami komputer pokazuje do przejechania 80km na benzynie a jak go zgasze odpale za jakiś czas pokazuje np na 130km.. Ale to i tak znika dość szybko.. 15 minut drogi i spada znowu na 80km wg komputera alee potem spada niżej podczas dalszej jazdy. Kiedyś styklo za 50zl na cały miesiąc a teraz dłużej.. 

Gazownik stwierdził ze cewka gubi impuls i może dla tego. Myślę czy nie ma to związku z tym czujnikiem w reduktorze? Bo on jak by był za długi bo wystaje i są na nim nakrętki poprzykrecane jakieś (wg mnie nie powinno chyba tego być..) 

Nie śmierdzi benzyna w środku, nie ma plam ani nic.. 

 

Proszę o pomoc w rozwiązaniu tego problemu. Każdy rozkłada ręce.. Nie wiedzą co robić.. 

Wymienić świece, elektrozawory czy coś? Nie mam już siły do tego a i rujnuje ta benzyna finansowo.. Miesięcznie robię 2.5tys km a nawet więcej.. 

Daje Dobra flache jak ktoś pomoże mi to rozwiązać.. Dziękuję każdemu kto przeczytał te wypociny.. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeśli jeździsz tyle na benzynie to nie dziwne że co chwilę trzeba lać i raczej nie będzie to równoczesne spalanie obu paliw. Jeśli gazownik nie jest w stanie sobie poradzić z takim prostym problemem, znaczy że to zwykły druciaż. Najpierw trzeba ustalić czy wina nie leży w zbyt długo grzejącym się reduktorze. Jeśli ten grzeje się odpowiednio szybko to trzeba zająć się czujnikiem. Czujnik nie powinien być zamontowany z jakimiś nakrętkami (gratulacje dla tego kto to montował). Jeśli jest za długi to trzeba go skrócić. Potem trzeba sprawdzić czy pokazuje prawidłowe wartości. Może być wybrany zły typ czujnika. W zasadzie to tyle co może stanowić problem

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this link.

na benzynie tyle to nie jeżdżę to znaczy teraz jak ciepło to przełącza szybko na gaz ale nawet jak przełączyl to chleje benzynę równa z gazem...  Czujnik niby skróci trochę ale nadal wystaje i jest na nim z 2/3 nakrętki.. Myślałem nad wymiana tego czujnika ogólnie na taki jak powinien być krótszy ale Gazownik twierdzi że to nie od tego wina raczej...

 

A jak sprawdzic czy reduktor się prawidłowo nagrzewa? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Odpal zimny samochód i sprawdzaj czy reduktor stopniowo się nagrzewa. Możesz włączyć ogrzewanie i jak poczujesz że zaczyna lecieć ciepłe powietrze to reduktor powinien już być porządnie ciepły. Widać ten pseudo gazownik nie mógł pomyśleć żeby skrócić czujnik jeszcze bardziej. Gwint można wyciąć nawet do 0 a czujnik i tak będzie działał bo sam termistor jest osadzony w końcówce czujnika. Jesteś pewien że spała gaz i benzynę czy tylko sądzisz tak po tym że wskazania komputera świrują? To akurat jest normalne. Jeśli rzeczywiście spala jedno i drugie to trzeba zacząć od podpięcia komputera i przejrzenia ustawień

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this link.

tak jestem pewny że spała to i to bo sprawdzałem z tankowaniem do pełna. I ubywa... Pod komputer był podpinany u gazownika u niego wszystko okej, nawet pod opcom był podłączany ale 0 błędów nic nie ma..

Dzis sprawdzę z tym reduktorem i dam znać. Jeżeli to bd ok czyli czujnik się ogarnie. A jak nie to będę szukał dalej.. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeśli to ten sam sprawdzał na komputerze co wkręcał czujnik to wcale nie jest powiedziane że jest ok. Masz 2 wyjścia. Albo sam się nauczysz ogarniać albo znajdziesz kogoś kumatego bo ten raczej do takich nie należy. Jeśli spala pb i lpg to przy pełnym tankowaniu ile wyszło spalania benzyny na 100km? Jak długie robisz trasy? W sterowniku LPG nie ma zaznaczonych dotrysków?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Reduktor nagrzewa się prawidłowo, teraz to nawet nie pamiętam ile było na 100km lecz tak czy siak od lutego do końca kwietnia tankowalem do 200zl samej benzyny + gaz. Od maja jak się zrobiło ciepło idzie jej trochę mniej starczy za 50zl na nie całe 2 tyg.. Nie mam pomysłów nic każdy Gazownik twierdzi że u nich wszystko gra ze to nie może być wina gazu.. Zacznę chyba wymieniać po kolei wszystko co może mieć z tym wspólnego.. Listwa wtryskowa? Wtryski?.. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Kup sobie kabelek do LPG za 35 zeta, ściągnij program, sprawdź ustawienia i pomiary. Będzie więcej wiadomo. Może masz coś zaznaczone, albo źle ustawione.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Byłem już u 2 Gazownikow różnych które polecilo kilka osób. U obu na kompach nic ale mam zamiar do innego jeszcze jednego ponoć dobrego ale podpiąć kompa i w trasie zobaczyć czy coś wyjdzie. Ale to w sobotę. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

I tak będziesz jeździł. Jak pisałem wyżej, kup kabelek, zrobisz pomiary i Koledzy Ci doradzą. 2 gazowników nie kuma, a Ty kasę wydajesz. Ale, to Twoja decyzja ;)

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gazownicy nie są od tego żeby rozumieć (większość). Mają wrzucić instalację, zgolić kasę i wypchać samochód za bramę

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niestety, ale masz rację

Share this post


Link to post
Share on other sites

Miałem ostatnio ten sam problem, ze zbyt późnym przełączeniem, czasem nawet przy mocno zagrzanym aucie potrafił się przełączyć by po chwili wrócić z powrotem na benzynę.

Podłączyłem kompa i patrzyłem na wskazania czujnika, okazało się, że gdy zaczynałem ruszać kablami przy samym czujniku to temperatura świrowała.

Wymieniłem sobie czujnik z kawałkiem kabli, ustawiłem prawidłowy typ czujnika w programie i śmiga.

Możliwe, że też masz uszkodzony czujnik lub kabelek złamany przy czujniku i świruje ale dziwi mnie, że Ci gazownicy nie potrafią tego zdiagnozować. Wystarczy się podłączyć pod zimne auto i obserwować co się dzieje w fazie rozgrzewania.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...