Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Preisu

VB 2.5 V6 Tuning

Recommended Posts

Witam wszystkich!

Mam problem... Źle :D Mam dylemat z moją Vecią... Otóż założyłem kompletne zawieszenie low tec'a (gwint) i opuściłem ją o 2 cm. Do tego doszły nowe mocowania dedykowane łączniki stabilizatorów i komplet tulei poliuretanowych mbps'a. A stoi na org. alusach od VC 17" borbet i kapcie pirelli P0 225/45. (W ramach porady odradzam tą szerokość lepsze są jednak dedykowane przez irmsher'a 215/45) Wiki prowadzi się jak marzenie i pora na silnik. Po wstępnych rozmowach z fachowcami i wycenie turbo na 20k.. Chłopaki z db tuning szukają sportowych wałków, do założenia jest dedykowany dolot KN. Do tego jakiejś firmy (nie pamiętam nazwy) kolektory wydechowe, które podobno mają zwiększyć moc o 15-20km i 2 układy wydechowe z nierdzewki 1 na trasy i power rura na lans i wyścigi. A wszystko ma być połączone sportową przepustnicą. Pomysł mi się podoba i podobno jest duża szansa że do tych 200 koni wypluje na hamowni.

I teraz całe klu... Czy jest ktoś z was kto już bawił się w podnoszenie mocy w VB z tym silnikiem? Może macie jakieś patenty, doświadczenia czy inne pomysły? Od razu mówię że o swapie nie ma mowy! Jest to na tyle unikatowy silnik i do tego v-ka, których coraz mniej na naszych drogach że obowiązkowo zostaje :D Za każdą pomoc serdecznie dziękuje ;) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Podpytaj Kolegów

Please login or register to see this link.

i

Please login or register to see this link.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

I teraz całe klu... Czy jest ktoś z was kto już bawił się w podnoszenie mocy w VB z tym silnikiem? Może macie jakieś patenty, doświadczenia czy inne pomysły? Od razu mówię że o swapie nie ma mowy! Jest to na tyle unikatowy silnik i do tego v-ka, których coraz mniej na naszych drogach że obowiązkowo zostaje :D Za każdą pomoc serdecznie dziękuje ;) 

 

 

Że zostałem wspomniany w ten temat i też lata V6 posiadam moge opowiedzieć patent...

Zanim zaczniesz bawić się w tuning vki w vectrze b sprawdz czy on jest sprawny tak dobrze ..czyli suchy nic nie puka nic nie stuka;)

jak miałem 1,6 16v to patentów na ten silnik miałem masę też o turbo były myśli firma Inochi z Łodzi turbo do starej vectry przyjechał Wyszkowiak:crazy_pilot:

żeby zrobić dobre turbo na duże kuce to przydałoby sie kute bebechy zrobić np. korbowód i wał Igła NOMINAŁ najlepiej nowy ale nawet aso ni ma tego.

V6 stary to V6   mało jest tego....... i ja chcę mieć fabryczny moment i moc aby był sprawny zdrowy

Ps. jedz z swoja vectrą na hamownię tam Ci powiedzą o silniku... zmień mapy w ecu to góra się poprawi i wykres też...

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Co do wałków to podaj G i A, pod to wsad z i500 i już masz około 190km. Kolektorami można sporo ugrać, ale nie koniecznie idzie to w parze z nm. Dla przykładu moje 3.0 na jeszcze sterowniku z y26 miało 170km ale ponad 290nm, wówczas do blisko 200km/h siedziałem na d**** AH z 2.0T. 

Gdybym miał robić 2.5 dla siebie to zrobił bym taka konfigurację. Walki G i A, ew 4xA, wkładka w dolot, kolektory wydechowe zostawił bym w spokoju, a dorzucił jedynie resztę wydechu na 2.25'. Wsad z i500 i zdrowe 200km z całkiem przyzwoitym nm powinno być. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Teraz pytanie co to jest to G i A? :P Jak na razie co do wałków to chłopaki z dbtuning mieli poszukać i dać znać czy coś znaleźli i jakie. Jak na razie cisza XD A czemu wkładka a nie stożek? W sensie podobno jest wydajniejszy no i wydawało mi sie że jak dedykowany cały dolot to że będzie sztos :D Wsad z i500? W sensie wałki? Co do wypowiedzi V6 Smyku.. Silnik zdrowy z org. przebiegiem z polskiego salonu jestem 2 właścicielem 😎 Poci się jedynie na skrzyni która i tak wymaga regeneracji i to będzie robione przy pracy z silnikiem bo i tak jest do wyjęcia :) Trzyma moc kompresje i chodzi jak złoto. Minus... Mało mi mocy XD Chce osiągnąć min te 200km i poprawić moment bo moja kochana ledwo goni bety 2.0 a to słaby wynik :( O czym jeszcze nie wspomniałem a może być ważne to oczywiście wstawiam całe body od i500 :D także hamownie zostawiam sobie na koniec. I mam jeszcze jedno pytanie za milion pkt... Mój Kat jest do wywalenia bo kompletnie nie trzyma swoich parametrów i "podobno" jest zgnity... Wstawiać fabrykę, bawić się w strumienice czy może sportowego kata? Kurde tyle pytań i rozterek co zrobić... No i myślę o tłumiku końcowym ale to chyba od i500 wleci. Podsumowując jeszcze a propo tych pomysłów na tuning Smyku.. 1.6 się zgodzę bo też miałem XD Ale do 2.5 dostępność jakiś części tuningowych czy zamiennych które by poprawiły parametry jest tyle co kot napłakał... Stąd mój temat :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wałki z omegi 3.0 z oznaczeniami G i A szukać,na olx jest sterownik z i500,dedykowany dolot jeżeli będzie odpowiednia izolacja termiczna może mieć sens ale wtedy i wydech trzeba poprawić a hamownia zweryfikuje czy jest lepiej.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this link.

 walki G i A to walki z Omegi 3.0. Nie wiem o jakich walkach Ci z db myślą, ale pewnie o w.w, bo jeżeli mowa o customach no to sory, ale przewyższa to wartość vb. Wsad z i500 czyli wlutowany w twojego kompa eprom z mapa od i500. Bez sensu pchać całego kompa z i500. Wydech tak jak pisałem wcześniej, oczywiście zrobisz jak uważasz ale nie widzę innej opcji jak przelot na 2.25 cala. Wkładka w dolot z tego względu, że jeżeli masz ori dolot, to stożek jeszcze pogorszy osiągi. Wkladka ma taka sama przepustowość a jakoś tam jest odgrodzona w ori puszce od gorącego powietrza. Chyba, że będziesz budował dolot to albo jakiś liczony albo rezonator że stozkiem. 

Please login or register to see this quote.

Zależy. U mnie 3.0 z walkami 4xG, na ECU z 2.6 i na ori średnicy wydechu z przelotem bez żadnego strojenia pokazało ponad 290Nm gdzie seria w omie ma 270nm.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeśli chodzi o ceny... Samo zawieszenie kosztowało mnie 5 tyś. W granicach rozsądku nie dbam o koszty :D Ma być porządnie zrobiona, szybka i piękna <3

To auto przez wiele lat było moim marzeniem. Obiecałem sobie że jak ją kupie to dopieszczę, zadbam i zrobię z niej projekt ze smaczkiem. I tak się staram zrobić :D

Dziękuje za porady! Jesteście mega! Rozważę jeszcze za i przeciw różnych rozwiązań ale dzięki wam wiem nad czym myśleć i jaką mniej więcej drogę obrać :D

Postaram się w miarę postępów podrzucić parę fotek :)

A no i jeśli coś wam jeszcze przyjdzie na myśl z chęcią przyjmę każde info ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Robić swapa 😁😁😛

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Nic nie zastąpi dużej pojemności..... :luz:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lepiej 3.2 wpakować :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dla mnie każda V-ka w vectrze b jest na równym poziomie i jak jeszcze żyje i daje rade warto ją uratować.

Mają ssący od vectry trudno jest na pierwszy rzut oka po otwarciu maski powiedzieć co to za silnik czy 2.5 czy 3.0 albo 2.6 czy 3.2

Ilu użytkowników tyle opinie i teorii. Człowiek sam najlepiej uczy się na własnych błędach.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Dlatego nie żałuję że wlozylem 3.0,  ale 3.2 już chodzi po głowie 😛

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jakby Koledzy przejechali się R6 8V, to mieliby porównanie ;)

Może nie ma dźwięku V ale zbiera się inaczej.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Ja miałem przyjemność przejażdżki rzędową 6  w BMW.

To co mi się podoba to tylko napęd na tył;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Mi też się podoba ale cóż. Moje omegi nie wytrzymywały rudej, więc jest VC. A na BMW, nie mam dresów, łańcucha i łysej głowy :P ( chyba Kolega Val nie obrazi się :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma ktoś u siebie rysunek flanszy kolektora wydechowego od v6 i możee chce się podzielić za przysłowiowe piwo 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Rysunku nie mam ale kolektor stary z vectry b V6 tak. Chcesz to mogę go wysłać, albo pociąć i samą flansze wysłać ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kiedyś rysunek był na serwerze VKP...nawet miałem go w dwg na jakiejś dyskietce...niestety w pewnym momencie zniknęło to z serwera a dyskietki myszy zjadły ;) . Nie pamiętam, który to rysował z dawnych klubowiczy: Harm (Inochi) czy As czy ktos inny. Było na forum kilku speców od CNC co robili różne ciekawe rzeczy. 

Teraz raczej nikt tego nie udostępni bo to $$$. Sam miałem to rysować właśnie na podstawie uszczelek. Skan A3 + suwmiarka + szablon do głowic w celu sprawdzenia i dalej dać komuś do cięcia - dla kogoś zaznajomionego z rysowaniem CAD to jeden wieczór roboty.

Kjk12 jeśli chcesz to mogę spróbować zdjąć Ci wymiary zewnętrzne "rąbu" z kolektora made in MickeyGarage tak aby wycyrklować zapas materiału wokół otworów.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

I jak jeszcze jest zapotrzebowanie na tą flanszę??

Share this post


Link to post
Share on other sites

jest

Please login or register to see this quote.

oczywiście

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mam u siebie kolektor od kolegi V6 Smyku z Sintry. Więc mogę coś tam narysować w wolnej chwili. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja byłbym za 😉

Edit.udalo mi się ogarnąć 😛

Please login or register to see this image.

/monthly_2019_11/received_548705062589632.png.0b2b82bdec8df5f06f91958d357520f8.png" />

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kawał dobrej roboty...jeszcze poszerzenia wokół i będzie git.

Please login or register to see this attachment.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...