Jump to content

W dniu dzisiejszym został odblokowany i oddany z powrotem do użytku garaż dla klubowiczów VKP

Znajdziecie go w menu pod nazwą Garaż lub pod linkiem:

https://forum.vectraklub.pl/garage/

Pozdrawiam Admin

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

gruberek11

Vectra - kopcenie na czarno

Recommended Posts

Witam

Pacjent to viki 2006 rok. 1.9 150 km. Pojazd z usunietym dpf , zaslepiony egr wyrzucony z ecu.

Auto odpala i jeździ super. Natomiast przy mocnym przycisnięciu auto kopci jak lokomotywa czyli zły stosunek paliwo/powietrze.

Co sprawdziłem:

- brak dziur/w systemie doładowania

- brak błędów w ecu - podczas jazdy ok 120 km/h zapala się i gasnie samochód z kluczykiem - brak błędów zapisanych

- sprawdzone wtryski metodą przelewową - jeden wyraźnie przelewa 2x więcej niż inne - ale czy jeden mógłby tak kopcić?

 

Ciekawostka jest to że gdy odłącze przepływkę dymienie znacząco zanika, lecz po 200-300 metrach auto traci moc i kręci się do 2000 rpm (tak powinno się dziać z odpięta przepływką?

 

Może koledzy nakierujecie mnie co sprawdzić?

Czy ten jeden przelewający wtrysk może tak kopcić?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Przywrócić EGR kupić nowy filtr (choć to wartość całego auta) i nawet jak doczepisz z tyłu na lince ciągnik siodlowy to nie puści nawet malutkiego dymka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Weź to zezłomuj - to najlepsza opcja. Skoro i tak już powiedziałeś A wycinając DPF i EGR, powiedz B. 

Możesz podać numer rejestracyjny - może warto to zgłosić gdzie trzeba.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koledzy chyba źle się zrozumieliśmy. Metodą prób i błędów mechanik szukał przyczyny. Stąd odłączanie wszystkiego po kolei.

Okazało się że jeden z wtrysków był martwy po sprawdzeniu na maszynie źle rozpylał paliwo do tego przepływomierz był uszkodzony źle wskazywał wartości, dopiero wymiana na nowy oryginał pomogła, a był wymieniany na zamiennik który wprowadzał w błąd - zamiennik za 150 zł niestety nie zdał egzaminu.

Dlaczego komputer nie pokazywał błędu wtrysku skoro źle działał?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Please login or register to see this image.

/applications/core/interface/imageproxy/imageproxy.php?img=https://i.imgur.com/kdE8vR5.jpg&key=71d4722f7c6ebb6ac5884c5947a0af08eb4ec94ff884740a08f4b51dd1a3a6d2" />

Jakież to polskie, donieść na sąsiada, tego złodzieja...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Mam zaślepiony zdrowy EGR. Numer rejestracyjny odczytasz z avatara. Więcej danych dostaniesz jak też zjesz dwa razy tą samą jajecznicę.

Kolega prosi o zwykłą pomoc a niektórzy go do pierdla wysyłają. Gdzie mi przyszło żyć?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Masakra, co za fejk.
Jeśli nie masz usunięta eko, to powinieneś mieć program zrobiony?

Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Jedź na pełnej bombie do fabryki VW, pokażesz furę podpinacie pod analizator i jesteś już głównym dyrektorem i wybawca świata słynnej afery dieselgate, przecież wystarczy wywalić katalizator filtr egr i auto spełni nawet EURO7...

na całe szczęście przybywa mobilnych radiowozów z analizatorami spali i dzięki temu w ciągu najbliższych miesięcy na złom trafi wiele au, które już dawno powinny być zamienione w hucie choćby na szyny...

Wiele lat temu się śmiali, że gdyby w warsztatach PGR zabrać młotek i spawarkę to by wszystko natychmiast upadło, teraz jak zabrać migomat służący do zaspawywania filtrów i katalizatorów, zaślepki egrów i trytyki połowa warsztatów upada i niech upadną jak najszybciej przynajmniej będzie na drogach bezpiecznie i przynajmniej czysto.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przeczytaj jeszcze raz to co napisałem, potem chociaż spróbuj zrozumieć.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kolego espaceP9X, nie ma co się tak podniecać. Eurobiurokraci wymyślili jakieś normy, żeby wciskać w auta wszelkiego rodzaju filtry i inne gadżety aby kasę wyrwać, a Ty łykasz jak pelikan. Wystarczy, że np jutro komuś w Brukseli odbije i wyśrubują tak normy, że dzisiaj Twoje dobre auto, będzie jutro złomem, o którym piszesz. I co wtedy, bo nie zmieści się w paru przecinkach po zerze z normą. "Uwielbiam" takich nadgorliwych ludzi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

O to to na pewno. Samochód za pół bańki, taki eko a popielniczka z petami łys pod próg. Nikt nie widział, dalej jest czysto...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dziękuje za pomoc. Auto wróciło pełne sił. Dla innych - po wymianie na oryginał przepływkę i wymianę wtrysku na uzywkę auto działa prawidłowo.

Temat uważam za rozwiązany

 

Pozdrawiam

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...