Jump to content
XXX ZLOT

NOWY TEMAT - NOWY OŚRODEK

ZAPRASZAMY DO REZERWACJI

https://forum.vectraklub.pl/forum/329-xxx-zlot-vkp-20-23062019/

 

 

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Ciupek

Z19DTH brak doładowania

Recommended Posts

Posted (edited)

Witam, 

Dużo czytam na forum, mało się udzielam, ale problem mnie przerósł. Brakuje mi już pomysłów. Może ktoś z Was coś doradzi. 

Otóż mam problem z doładowaniem Vectra c 1.9 cdti 150KM 2006r automat. Około miesiaca temu samochód stracił moc. Wyglada tak jakby turbina nie dmuchala w ogóle, ale nie zawsze czasami  po odpaleniu jeździ jak powinna do momentu gdy np zatrzymam się na swiatlach. Po zapaleniu zielonego już ledwo rusza. Albo jedzie zamulony albo jeszcze gorzej max 20kmh. 

W opelkiem jezdze 3 lata i od tego czasu  mam zaslepiony egr, wywalony dpf i klapy wirowe.

Podłączając opcoma  jest jeden błąd 1811, ale on wisial juz dużo wcześniej. Co do parametrów to wszystko wyglada ok oprócz ciśnienia doładowania, które na wolnych obrotach wynosi 94kpa w stosunku do wymaganego 104kpa. Gdy jest ok to ciśnienie wynosi okolo102kpa. Gdy podlacze elm w apce torque na jalowym boost jest -0.9psi a jak jest w porzadku powinno byc-0.2psi. Generalnie prawie cały czas niema doladowania.

Pompa vacum jest ok, daje -0,9bar. Elektrozawory testowałem trzy rożne nowy i używane. Przewód podciśnieniowy jest ok. Grucha tak samo- nie zacina się i trzyma podciśnienie. Turbo bez luzów i wycieków kierowniczki wyczyściłem mimo ze tragedii nie było. Map sensor podmienilem na inny. Dolot zdemontowalem, ale był czysciutki. Oczywiście wszystkie węże i intercooler szczelne. 

Zrobiłem jeszcze taki myk, ze podłączyłem przewod podciśnieniowy z pompy vacum prosto do gruchy omijając elektrozawór. Wtedy opel idzie pieknie do momentu aż przeładuje turbo i wtedy wywali 0234. No ale to logiczne. Na wtyczce od elektrozaworu mam miedzy pinami 13V, a pomiedzy jednym pinem a  masą 10V. Pomiędzy drugim pinem a masą 3,5V???

Filtr paliwa nowy crashbox czysty, odma tak samo wymyta.

Może ktoś z was miał podobny problem bo ręce już mi opadają.

 

Edited by Ciupek

Share this post


Link to post
Share on other sites

Może z tymi błędami jest to związane

P1811 - Sygnał momentu obrotowego silnika usterka ABS / TC / ESP,  Skrzynia biegów 4-Wheel Drive Wskaźnik niskiego poziomu zwarcie

P0234     Doładowanie silnika – Przekroczona wartość graniczna połączenie(a) przewodowe, wiązka przewodów, zawór regulujący – ciśnienie doładowania, zawór nastawny – ciśnienie doładowania

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak tyle, ze 1811 był dużo wczesniej i samochód jeździł poprawnie, a 0234 wyskakiwał dopiero jak zrobiłem bypas elektrozaworka i to przy ostrej jeździe

Wysłane z mojego MI 6 przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites

EGR zaślepiony całkiem i wprogramowany czy tylko blaszka z 4 otworami? 

Ale jeśli trzymać się P1811 to jest jakiś problem w komunikacji po CAN sterownika ABS, który ogranicza moment obrotowy podczas działania ABS. Zobacz w jakim stanie jest złącze przy sterowniku ABS.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Egr zaślepiony i wyprogramowany. Zaraz się wlaśnie wybieram do garażu sprawdzić złącza od ecu i abs

Wysłane z mojego MI 6 przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koledzy,
Problem został przeze mnie rozwiązany. Winna okazała się być przepustnica. Po odkręceniu od kolektora i zdjęciu plastikowej osłony od spodu okazało się ze cala plytka drukowana pływała w oleju, przez co enkoder ślizgał się po płytce. Żałuję ze nie zrobiłem zdjęć.
Naprawa polegała na wypłukaniu płytki drukowanej i zębatek przekładni w benzynie ekstrakcyjnej. Przy montażu dodatkowo skleiłem na dirco.
Po montażu efekt natychmiastowy. Ciśnienia w kolektorze wróciły do normy a elektrozawór doładowania "płynnie" pracuje.
Uszkodzenie przepustnicy objawiało się tylko tym, że kapka nie zamykała się podczas gaszenia silnika. (Powinna po przekręceniu kluczyka zamknąć się na sekundę i ponownie otworzyć). Dodatkowo diagnostykę utrudnił fakt, że samochód nie zgłaszał zadnych błędów związanych z przepustnica. Dzięki za zainteresowanie tematem, opel śmiga aż milo.


Wysłane z mojego MI 6 przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...