Jump to content
XXX ZLOT

NOWY TEMAT - NOWY OŚRODEK

ZAPRASZAMY DO REZERWACJI

https://forum.vectraklub.pl/forum/329-xxx-zlot-vkp-20-23062019/

 

 

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

kowidor56

Ściąganie przy przyspieszaniu

Recommended Posts

Posted (edited)

Witam. Mam problem ze sciąganiem vectry przy dodawaniu gazu. Gdy jade ze stałą prędkością auto jedzie idealnie prosto i gdy puszczam kierownice stoi w miejscu poziomo. Natomiast gdy wcisne na full gaz to skręca się kierownica sama w prawo o okolo do 2cm i auto skreca. Nie ma tu znaczenia pochylenie drogi, potrafi skrecać kierownicą w prawo nawet na pochyleniu w lewo. Dodam że hamowanie awaryjne z puszczoną kierownica również idealnie prosto. Sprezyny cale oryginalne gm, nowe amorki z przodu sachs do gts, bylem na dwoch stacjach diagnostycznych i luzow niby brak, geometria ustawiona na zimowych oponach bez zmian, wymianilem opony na letnie powtorzylem zbieznosc dalej ściąga przy przyspieszaniu. Ktos moze mi powiedziec co w vectrach moze powodować ściąganie przy przyspieszaniu? Najmocniej ten efekt wystepuje na 1szym i 2gim biegu. Problem pojawil sie nagle po wymianie amorkow i oslony przegubu z lewej strony.

Edited by kowidor56

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kiedyś gość ktory ustawiał mi geo mówił iż za ściąganie przy przyspieszeniu odpowiada tuleja wachcza u nas ta mała. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ale czy wtedy przy hamowaniu nie powinno coagnac w druga strone? Pytanie tez kyory wahacz... bo na trzepakach u dwoch roznych typów nic nie widzą żadnych luzów. Mialem wymieniony wahacz przedni odnstrony kierowcy na febi w grudniu, po tej wymianie bylo wszystko ok a wymienialem bo sworzen padl w tym wahaczu a byl niewymienialny. I teraz po wymianie amorkow z przpdu i oslonu przegubu od strony kierowcy zaczelo sie sciaganie...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zapewne z prawej strony (pasażera) podczas przyspieszania siły przekładane przez półosie i luz powodują taki efekt.

Wydaje mi się że większa przednia tuleja (wymienna) 

Przy hamowaniu siłę przejmuje przeciwna strona tego samego wahacza.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Narysować? :lol2: żeby lepiej objaśnić ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kurde pytanie teraz któy wahacz, czy wysiadł 3 miesieczny febi czy stary jeszcze GM. Na trzepakach nic nie widzą więc trzeba będzie strzelać :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Więc możesz narysować w jaki sposób luz na tulei na prawym wahaczu powoduje ściąganie w prawo a nie w lewo przy gazowaniu do przodu? 😜 Bo logiczne jest ze siła przyspieszenia do przodu przekrzywi kolo w kierunku srodka auta a nie na zewnątrz.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moim zdaniem takie rzeczy jak wahacze powinno wymieniać się parami , gdyż w starym niby dobrym zawsze są już minimalne luzy i to powoduje to właśnie ściąganie po wymianie jednego z nich. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

No to chętnie rozrysuje :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Please login or register to see this quote.

To ja tez poprosze.:D

Edited by matoslaw

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Którą stronę koła do środka przednia do środka czy tylna do środka :D i w zależności którą tuleja będzie miała luz, przednia czy tylna w punktach mocowań przy sankach :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Nie ma znaczenia która tuleja ma luz, przy przyspieszaniu kolo ciągnie do przodu wahacz, wiec przednia tuleja jest jakby dociskana w stronę środka auta, a tylnia tuleja odrywana od auta, gdyż ciągnięcie koła do przodu chce powodować ruch obrotowy wahacza przeciwnie do ruchu wskazówek zegara. Prosta fizyka, przód kola skieruje się w strona środka auta. 

Narysować? :lol2: żeby lepiej objaśnić ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Poproszę :lol2:

Powiedziałeś to samo tylko według mnie jest odwrotnie niż twoja analiza co zaznaczylem wyżej.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Później to jednak rozrysuje :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moim zdaniem tak to pracuje i kolo przy przyspieszaniu moze tylko uciekac do srodka auta.

Please login or register to see this attachment.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Więc moim zdaniem jeśli już wahacz ma powodować ściaganie przy przyspieszaniu w prawo, to wahacz od strony kierowcy (a ten wymieniłem 3 miesiące temu na FEBI cały nowy). Więc pytanie albo padł mi wahacz lewy po 3 miechach czego na trzepakach nie widzą, albo coś innego powoduje ściąganie.

 

Edit. Jechałem właśnie trase pierwszy raz po drugim ustawianiu zbieznosci po wymianie opon. Powyzej 100 na h duzo mocniej zaczyna ściągać w prawo, a jak przyspiesza to już w ogóle prawe pobocze. Co dziwne hamowanie jest idealnie prosto z puszczoną kierownicą. Nawet jadac powyzej 100km/h stalą prędkością to już ściaga, jak zdejme nige z gazu prawie w ogole, a hamowanie ppwpduje idealnie prostą jazdę lub może nawet delilatnie w lewo. Czy coś innego niż wahacz może powodowac takie objawy? Czy no banany z tylu moga powodowac ściaganie przy przyspieszaniu? A moze przy wymianie oslony przegubo moze cos sie wydarzyć co by spowodowało ściąganie przy przyspieszaniu? Bo jeśli to to wymienie ten starszy wahacz mimo iż nie pasuje mi strona xD

Edited by kowidor56

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam raz jeszcze. Mój plan poczekania aż pogorszy się jeszcze sytuacja w celu ustalenia który to wahacz jeśli w ogóle to wahacz z przodu powoduje te ściagania trwa xD. I zauważyłem przez te 2 tyg, że jak auto postoi przez całą noc w chłodniejszej temperaturze, to jak wsiadam rano to ściąganie jest dużo słabsze niż np po godzinnej jeździe juz po rozgrzaniu silnika. Czy może temperatura mieć taki wpływ na tuleje, że wraz z jej wzrostem auto mocniej ściaga? Czy od silnika wahacze się mogą tak nagrzewać że mięknie guma tulei? Czy coś innego wraz ze wzrostem tempertury może powodować zwiększone ściąganie? Ma ktoś pomysł jak sprawdzić te wahacze tuleje innym sposobem jak szarpaki, na których nic nie wychodzi? Pozdro

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Taki problem włożyć łyżkę i szarpnąć? :) będzie widać jak cały wahacz na tulei pływa na boki jeśli guma jest uszkodzona.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Nie problem ale właśnie o to mi chodziło o podanie takiego sposobu ;D poszukam na necie może jeszcze jak to szarpnąć żeby ten luz się pokazał, wyczytałem gdzieś żeby też ruszyć na ręcznym zaciągnietym i obserwować czy któreś koło z przodu nie ma luzu, ale jakoś jak próbowałem to miałem wrażenie, że z obu stron delikatnie się kołą przesuwały do przodu xD. Wyszło mi na szarpakach w poniedziałek też, że banany mam do wymiany, w prawym tylnim kole to sam jak pociągnę za górę koła to czuć luz i koło potrafi drgnąć nawet o 1cm, ale diagnosta uparcie twierdzi, że wahacze z przodu okej tzn tuleje na nich. Podobno przez banany z tyłu też potrafi ściągać, ale to chyba ściągałoby cały czas a nie tylko przy przyspieszaniu czy się mylę?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie wiem czy to Ci pomoże, ale przed robieniem tylnego zawieszenia na niskich biegach 1-2 jak depnąłem, to auto chciało gdzieś uciec/ściągnąć na bok. Po wymianie bananów, prostych, wszystkich tulei z tyłu i geo, uspokoiło się. M-c temu byłem na przeglądzie, to diagnosta na przodzie nic nie znalazł. Ale nie wszystko można wyłapać.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Każda pomocna opinia jest cenna, dzięki wielkie. No ja już długo próbuje to rozkminić... ale jak np jade 100km/h i przy większych predkosciach to ściąga lekko w prawo nawet przy dodawaniu gazu tylko tyle, ile potrzeba żeby utrzymać stałą predkość. Oczywiście na luzie albo na biegu z puszczonym gazem jedzie równo jak po szynach przy każdej prędkości. Ja za każdym mocniejszym ruszeniem z miejsca automatycznie już daje kiere w lewo o 1cm minimum xd nawet jak jade na pochyleniu drogi w lewo, to bez gazu albo na luzie lekko ciagnie zgodnie z pochyleniem w lewo, ale wgstarczy na dwojce wcisnac gaz do dechy i auto potrafi ściągać prawo nawet pod górke gdy jezdnia pochylona w lewo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

To raczej trzeba szukać z przodu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...