Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

KZFR a niedouczony mechanik


DANCIOO
 Share

Recommended Posts

Witam. Tak po krotce opiszę od początku. 

Sączył się olej jakiś miesiąc temu spod podstawy filtra. Oddałem do nieznanego mi mechanika z racji, że nie byłem w swoim miescie. Ten zamiast dać tam uszczelkę, zrobił to na silikon- w porządku o ile nie fakt, że zużył na to chyba cała tubkę.

Po uruchomieniu zauważyłem, że chodzi inaczej, ale z własnej głupoty pojechałem do domu swoim autem. Po powrocie następnego dnia auto nie miało mocy, nie chciało jechać i klekotalo jak najgorszy diesel. 

Oddałem do innego mechanika- szybka diagnoza- silikon w silniku zapychajacy kanaliki. Kilka razy wyciągnął jakieś kawałki z jednego miejsca - KZFR. Jedno koło zostało wymienione, z drugim prawdopodobnie nic się nie dzieje. Na kołach nie było już sitek. Teraz, gdy odpalam auto słychać KZFR przez 5-6 sekund i w trakcie jazdy też czasami daje o sobie znać. Jak myślicie co to może być? Elektrozaworki? A może jakiś glutek nadal krąży po silniku i czasami przypcha coś i sobie kółka zagrają? Może zrobić płukankę silnika i liczyć, że glutek spadnie akurat na dół do miski i wyleci z olejem? 

 

Link to comment
Share on other sites

21 godzin temu, DANCIOO napisał:

Już ja mu reklamę zrobię jak się nie dogadamy

Trzeba go od urządzeń mechanicznych odizolować, może niebezpieczny być.

Link to comment
Share on other sites

KZFR zmienione a klekocze nadal na początku po odpaleniu, nawet jak postoi 5 minut. Klekocze przez 5-8 sekund i pozniej na wolnych obrotach raz na jakis czas również. To elektrozaworki? Jest gdzieś jakiś schemat magistrali (o ile tak sieto nazywa) silnika z18xer ? Chodzi mi o schemat tych wszystkich kanalików olejowych. Może gdzieś siedzieć dalej jakiś paproch i czasami się pokazywać, stąd klekocze co jakiś czas. Pomógłbym może takim schematem mechanikowi, żeby coś przedmuchał, czy cokolwiek.

Link to comment
Share on other sites

ale ten  paproch może też być przyklejony albo jakos niefortunnie przyblokowany, że czasami się wychyla a czasami chowa, no nie? Taką opcję bym pod  uwagę wziął. Na pierwszy strzał idą elektrozaworki, mechanik miał wczoraj zajrzeć, jutro zadzwonię.

Link to comment
Share on other sites

W wątku o kołach zfr jest opis układu olejowego w tych silnikach . Nie chce pisać herezji ale wydaje mi się że był tam opis o zaworku w okolicy pompy oleju .  Było tam wszystko rozrysowane  . Nie wiem czy nie było odnośnika do ruskiego forum gdzie organoleptycznie  jak to tam działa .

Pozdrawiam 

 

Na stronie 5 jest schemat . 

Edited by mmagikk
Link to comment
Share on other sites

Problem dalej nie zlokalizowany. Teraz po odpaleniu jest okej, zaś gdy silnik sobie chodzi na wolnych obrotach co jakiś czas na kilka sekund słychać takie turkotanie. Nie jestem pewien czy to kzfr. Mogę nagrać później dźwięk jak ktoś się na tym zna 🙂

Link to comment
Share on other sites

Czy po załączeniu zapłonu zapala się i gaśnie kontrolka auta z kluczykiem? Najlepiej sprawdź po "przegazowaniu" auta :) 

Link to comment
Share on other sites

Nie, nie zapala się 😉

Przed chwilą sam rozebrałem elektrozaworki żeby sprawdzić czy dzialaja, podpiąłem pod Aku i wszystko było okej. Lusterkiem zajrzałem do dziury i znalazłem dość spora grudkę silikonu. Zapaliłem auto i klekotalo znów przez kilka sekund od początku, ale to przez to że jestem zapominalski i nie podpiąłem jednego zaworka( tak myślę, bo chyba był zamknięty skoro nie miał prądu?). 

 

Edit

Jednak ta kontrolka się zapala i się świeci jak zapłon przekręce, ale wszystkie chyba się świecą. 😄

Edited by DANCIOO
Link to comment
Share on other sites

Jeżeli nie gaśnie auto z kluczykiem to znaczy, że zapisał się błąd w komputerze. Prowdopodobnie powstał w wyniku tego, że odpaliłeś silnik bez podpiętej wtyczki elektrozaworku. Możesz spróbować "wypedałować" błąd :) 

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...
UP