Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Z18XE, P0170, sonda za katalizatorem


Recommended Posts

Witam.

Wiem, temat P0170 wałkowany z milion razy, czytałem i czym więcej czytam tym mniej wiem. Przepraszam. Chciałbym od obtrzaskanych uzyskać jednoznaczną odpowiedź. Czy sama sonda za katem może wypluwać ten błąd? Innych objawów zero, praca na jałowym i pod obciążeniem, spalanie ok, jakichś przydławek brak. LPG wykluczam, dolegliwość z przed montażu. Poza checkiem nie ma się do czego przyje... hmm... przyczepić. Drugi podejrzany to przepływka...? Pomożecie?

Link to comment
Share on other sites

P0170 to błąd pośrednio dotyczący sondy przed katem. To błąd regulacji składu mieszanki. Przepływka może być winna, tak samo jak lewe powietrze, ale tu byłby problem z pracą silnika

Link to comment
Share on other sites

Czyli rozumieć, że przepływka może się w żaden sposób fizycznie nie objawiać? W sensie pracy silnika, spalania czy czegokolwiek innego? Pierwsza sonda to chyba np. podwyższone spalanie, czy też może nie dawać żadnych znaków oprócz checka?

Link to comment
Share on other sites

Tak samo sonda jak i przepływka może jedynie oszukiwać dając np. samego checka bez innych objawów, ale równie dobrze dając same te objawy bez checka. Niestety nie jest to temat w którym można powiedzieć wprost że padło to czy tamto. Z reguły, poza gazem za p0170 odpowiada lewe powietrze, przepływomierz albo 1 sonda. Trzeba by posprawdzać parametry pracy na żywo

Link to comment
Share on other sites

Zobaczymy. Daj screena z przepływowi, kilka z pracy 1 sondy i korekty długie i krótkie. Z pracy sondy możesz nawet nagrać film. Oczywiście wszystko po rozgrzaniu, bez klimy na wolnych obrotach. Może być na benzynie i na gazie oddzielnie

Link to comment
Share on other sites

Takie dzisiaj na szybkiego, po 100 km zrobionych na Pb korekta długoterminowa nie drgnęła.

     Na benzynie:

14llj87.jpg

6ok1er.jpg

t7deup.jpg

     Na gazie:

ix40vk.jpg

1zdcf1u.jpg

20ucu1f.jpg

 

Filmu nie miałem czym nagrać, może jednak coś ciekawego wypatrzysz...

 

Link to comment
Share on other sites

Gdzie zrobiłeś te 100km? Przed robieniem screenów nie jechałeś na gazie? Korekta długoterminowa najszybciej zmienia się jadąc w trasie. Ogólnie widać że jest zbyt ubogo bo korekta długoterminowa ma ponad +11%. Pierwszy screen na benzynie nic nie mówi bo silnik pracuje w pętli otwartej i nie bierze pod uwagę odczytów z sondy. Podejrzewam, że gaz jest źle wyregulowany. Nie jestem tego pewien bo musiałbym zobaczyć film z jazdy na benzynie i gazie

Link to comment
Share on other sites

Autostrada/miasto 60:40, przełączyłem na gaz dopiero po zrobieniu screenów. P0170 wypluł w czasie jazdy na benzynie. Jak mi się uda nagrać film to wrzucę. Drugą sondę mogę wykluczyć?

Link to comment
Share on other sites

Wyłowiłem za parę złotych pierwszą sondę ori używkę na próbę . Podmieniłem i od kilku dni czysto. LPG zestrojone, na dzisiaj cisza i jedzie jak jechało. Może ustrzelone a może zbieg okoliczności, dam znać.

Edited by grabek71
Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...
Dnia 12.04.2019 o 14:30, grabek71 napisał:

Wyłowiłem za parę złotych pierwszą sondę ori używkę na próbę . Podmieniłem i od kilku dni czysto. LPG zestrojone, na dzisiaj cisza i jedzie jak jechało. Może ustrzelone a może zbieg okoliczności, dam znać.

I jak kolego, udało się ustrzelić? Problem nie wystąpił?

Link to comment
Share on other sites

Jakiś czas był spokój, potem wróciło. Kolega @cichy117 zdiagnozował przepływkę, kupiłem używany oryginał i na jakiś rok zapomniałem o problemie. Niedawno problem z checkiem powrócił, podesłałem temu samemu koledze parametry z pracy silnika i prawdopodobnie znowu przepływka. Pora zakupić nowy oryginał, tyle że na razie odpuściłem bo poza błędem żadnych objawów. Magiel mi zaczyna przemakać i tym się teraz muszę zająć a to nie są tanie rzeczy🤔

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...
UP