Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

z20net, wysoka kompresja, przestawiony rozrząd


szymozor
 Share

Recommended Posts

Witam, 

 

Niedawno zakupiłem signuma z20net rok 2007, bylo lekkie falowanie obrotów, więc poszedł do warsztatu z Tczewa TurboLpg, i tutaj zaczeły się schody:

- rozrząd przestawiony o jakieś 1,5-2cm

- kompresja mierzona na zimnym,co dziwne 18,5-19... 

- brakowało około 0.6 litra oleju 

 

Bez zdejmowania głowicy można wróżyć, ale jako że nie chce robić dodatkowych kosztów, bo wiadomo remont się nie opłaca w tym silniku.

Padł pomysł że może być problem z gumkami/uszczelkami zaworów, że one puszczają olej i po prostu silnik się uszczelnia. Dlatego taka kompresja. 

Tutaj można wymienić bez zdejmowania czapki.

Wiadomo najlepiej nowy slupek i heja, ale póki co sporo innych wydatków i wyłożyć 6tys łącznie na silnik plus cos tam przy okazji... wolałbym uniknąć. 

Może ktoś miał coś podobnego, jakieś sugestie.

Link to comment
Share on other sites

Ja bym zrobił z 2 tys i zobaczył czy znika olej- jeśli tak mogą być uszczelniacze. Jak pracuje motor po korekcie rozrządu? Jak odpala? 

Link to comment
Share on other sites

Ja bym zrobił z 2 tys i zobaczył czy znika olej- jeśli tak mogą być uszczelniacze. Jak pracuje motor po korekcie rozrządu? Jak odpala? 
Samochód jeszcze stoi w turbolpg, po korekcie ponoć jest lepiej, ja jeszcze nie jeździłem, to jest info od mechanika. Po prostu zastanawiam się czy nie zrobić teraz tych uszczelniaczy, i wtedy mieć porównanie czy będzie lepiej, a jak będzie nadal kaszana zbierać na nowy silnik wtedy.

Wysłane z mojego Redmi Note 5 przy użyciu Tapatalka

Link to comment
Share on other sites

Skoro jest jeszcze u Bartka to będziesz wiedział co robić [emoji106]
No właśnie kwestia jest taka że Bartek mówi że wymiana uszczelnień może pomoc, ale nie musi. Że jest to w miarę tania możliwość. Takich przypadkow z za duża kompresja to miał 2 sztuki, mój i jakiś inny. I bez rozebrania silnika to wróżenie z fusów, jedynie właśnie na te chwile te uszczelnienia wchodzą w grę. A ja za bardzo nie chce wchodzić w koszta remontu silnika bo jeśli po zdjęciu czapki się okaże że zawory albo coś innego to wtedy bez sensu robota, nie wiem taka pasowa sytuacja trochę.

Wysłane z mojego Redmi Note 5 przy użyciu Tapatalka

Link to comment
Share on other sites

1 godzinę temu, szymozor napisał:

No właśnie kwestia jest taka że Bartek mówi że wymiana uszczelnień może pomoc, ale nie musi. Że jest to w miarę tania możliwość. Takich przypadkow z za duża kompresja to miał 2 sztuki, mój i jakiś inny. I bez rozebrania silnika to wróżenie z fusów, jedynie właśnie na te chwile te uszczelnienia wchodzą w grę. A ja za bardzo nie chce wchodzić w koszta remontu silnika bo jeśli po zdjęciu czapki się okaże że zawory albo coś innego to wtedy bez sensu robota, nie wiem taka pasowa sytuacja trochę.

Wysłane z mojego Redmi Note 5 przy użyciu Tapatalka
 

Bartek grzebie w tych silnikach co dzień, jemu bym ufał co robic. Gorzej jak bys miał za niską kompresję

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...
UP