Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
Followers 0
jarek legion

odpowietrzanie układu paliwowego VECTRA B 2.0 DTI

29 posts in this topic

czy układ można odpowietrzyć samemu,po wymianie przewodów przelewowych,nie za bardzo się orientuję.jakiej długości kupić te przewody,i ojakiej średnicy ponieważ jedni piszą 3.2 a inni 4.0.proszę o odpowiedż.

pozdrawiam

edit dudi:prosze o umieszczanie tematów w odpowiednich działach!!!

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mozna!poszukaj na forum a znajdziesz!

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jesli nadal nic nie znalazles podaj jakis numer pod ktorym mozna sie z toba skontaktowac to ci wytlumacze.Pozdro.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tego silnika się nie odpowietrza !!!

Jest tak zrobiony , że sam to zrobi za ciebie.

Nie kombinuj.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

NIEPRAWDA :!: :!:

cytuję za Poradnikiem Serwisowym 1/2005, str. 8.

"Pompa VP44 jest smarowana paliwem i nie może pracować na sucho ponieważ, w przeciwieństwie do pompy VP30, nie jest pompą samoodpowietrzającą się."

Owszem, Etzold pisze (Sam naprawiam - VB), że pompa odpowietrza się sama w trakcie rozruchu. Pisze też, że w dieslu jest dodatkowa pompka paliwa w baku :shock:

Z tej książki użytkownicy DTL/DTH wiele się nie dowiedzą.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Ok

wiem , że VP44 sama się odpowietrza, a czy ma osobny zawór do odpowietrzenia tego niewiem, ale kiedyś jak zbrakło mi paliwa i zadzwoniłem do ASO to mi powiedzieli , że nie ma takiego zaworu. Nie wiem kto ma rację, ale pompa potrafi się sama odpowietrzyć.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jestem tylko użytkownikiem mojego samochodu a nie specjalistą f-my BOSCH (czego czasem bardzo żałuję :wink: ) i wiem tylko tyle czego się dowiem z książek, gazet, itd.

W cytowanym Poradniku stoi że pompa się sama nie odpowietrza. A Etzold w książce od Zafiry, silnik DTH (taki sam jak w VB), pisze już że ... pompa się sama nie odpowietrza.

Na forum przeważa opinia że odpowietrza się podczas kręcenia.

Zwariować można poprostu.

Reasumując: wolę nie ryzykować kręcenia w nieskończoność - ze strachu że wcześniej padnie pompa niż akku.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

MASZ RACJĘ

A jeżeli będziesz bardzo dociekliwy - to ZOBACZ jak to zrobią w ASO. A potem daj znać. Flaszka nie potrzebna.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Nieprawda !

Ja po czyszczeniu kolektora ssacego musialem odpowietrzac uklad, bo krecilem rozrusznikiem z 5 minut prawie wyczerpalem akumulator i nie odpowietrzyla sie sama.

Odpowietrzanie mozna zrealizwoac nastepujaco:

Poluzowac jeden z przewodow paliwowych wchodzacych do wtryskiwacza, zaraz pod plastikowa oslona silnika, druga osoba siedzi w kabinie i kreci rozrusznikiem, jak zacznie cieknac paliwo to dokrecamy przewod paliwowy. Analogicznie postepujemy z innymi przewodami. Mi silnik odpalil po odpowietrzniu 1 przewodu

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

powiem tyle ze OchMan, ma rację to najlepszy i pewny sposób, sama się nigdy nie odpowietrzy

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie odpowietrzy się.

W serwisie podłączają przelew do pompy próżniowej, czekają, aż bąble przestaną lecieć i łączą przelew. Kilka - (naście) obrotów rozrusznikiem i brmmmm.

Można tak jak OchMan.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Chyba ze tak ale my tu dywagujemy o warunkach domowych prostych warsztatow gdzie raczej nikt nie ma pomyp prozniowej

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

To juz poprawnie zrobione. ja mialem 4y poluzowane i dokrecalem pokolei. W sumie 2 krecenia wyszly plus 3e na odpalenie. Przez pierwsze 10sek chodzil nierowno, i potem OK. Zrobione po czyszczeniu kolektora ponad 2kkm i dalej jest OK.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja tez tak próbowałem odpowietrzyć mój układ paliwowy i nie wiem czy się udało bo silnik po tym zabiegu nie zaskoczył.

Odkręciłem wszystkie nakrętki od wtryskiwaczy i poluzowałem przewody.

Podczas kręcenia paliwo nie tryskało lecz ciekło z przewodów, potem zakręciłem nakrętki naładowałem aku i kilka razy kręciłem bez skutku. Mam pytanie czy to paliwo to przypadkiem nie miało za małego ciśnienia?? z jednego wtryskiwacza wyciekało dopiero kiedy odchyliłem nieco przewód.

Dodam że tydzień wcześniej auto nie odpaliło i w ASO powiedzieli że układ był zapowietrzony, dziwne bo od czasu kiedy wymieniałem filtr paliwa (2 miesiące) wszystko było ok. Po odpowietrzeniu w ASO samochód przez 5 dni był na obserwacji i palił na dotyk. Potem zrobiłem kilka kilometrów i wystarczyła jendna noc by znów zaliczyć lawete.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Z probuj poodlaczyc pod Techa i zczytac bledy.Moze cos pokaze.

Jak nie to chyba aku dalej slaby. Sproboj odpalic na nim inny samochod. Najlepiej tez diesla.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mój aku kręcił jak szalony ale ileż można.

Może ciśnienie, które robi pompa jest za małe do otwarcia zaworów.

Nie mam doświadczenia w tej kwestii ale wydaje mi się że paliwo idące do wtryskiwaczy powinno mieć duże ciśnienie a więc tryskać a nie tylko wylewać się z tych rurek a tak jest u mnie.

Pozdrawiam.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Najpierw znajdz przyczyne zapowietrzania bo pompa VP44 nie jest samoodpowietrzajaca. jesli zlapala powietrze to naprawde trzeba dlugo krecic by sie pojawilo czyste paliwo na wtryskiwaczach Przez to dlugie krecenie mozna zatrzec pompe wiec nie nalezy tego naduzywac - moze juz masz zatarta??.

Nie napisalec czy przelewy masz wymienione i czy laczniki przelewow sa w dobrym stanie. Mozliwe ze w aso na obserwacji auto stalo na hali a ty go trzymales na zewnatrz i to spowodowalo ze wezyki sie rozszczelnily... To samo tyczy obudowy i pokrywy filtra paliwa .

Gdzies opisywalem swoj sposub odpowietrzani - nie byl idealny ale skuteczny Polegal on na zaciagnieciu paliwa z baku przez ten najdluzszy przewod idacy od pompy do przewow. Dzieki temu pompa nie musiala odpowietrzac filtra i przewodow. Niewielka ilosc powietrza znajdujaca sie w pompie jest dosc szybko usuwana przez pompe. zwlaszcza po zluzowaiu przewodow wysokiego cisnienia.

A przy okazji paliwo powinno ci z tych przewodow sikac jak z karchera...

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Problem polega na tym że układ się zapowietrza co stwierdzili w ASO. Ale nie dali sobie wytłumaczyć że zapowietrzanie nie zależy od czasu. W ASO odpowietrzyli wszystko jak trzeba i auto stało na parkingu. Odpalali go przez 2 dni potem stało spokojnie przez 3 dni (święta) po czym ponownie odpalili i nie było problemu. Przyjechałem po viki i sam widze że pali po czum zrobiłem 10km i zostawiłem auto na 2 godziny po których odpalił na dotyk ale po ok. 3s nieruwnej pracy zgasł. Zakręciłem ok. 10s i dopiero zaskoczył. Zrobiłem 200km i w następny dzień juz nie wstał silnik, zajechałem aku.

Obudowe i pokrywe filtru paliwa dokładnie oglądnąłem, żadnych pęknięć czy też zarysowań. Naładowałem aku i żeby mieć pewność że paliwo dochodzi do pompy odłączyłem przewód za filtrem paliwa i uniosłem go do góry a na końcu założyłem coś w rodzaju lejka z paliwem, poleciało troche bąbelków powietrza po czym odkręciłem przewody przy wtryskiwaczach i zakręciłem rozrusznikiem. Jak mówie paliwo wylewało się z przewodów małymi porcjami, nie tryskało. Zakręciłem przewody i z już mam nadzieje odpowietrzonym układem zakręciłem, nawet nie zakaszlał.

Jak już napisałem moje zapowietrzanie nie zależy od czasu, nie wiem jak jest zbudowana pompa ale czy możliwy jest aby "od ułożenia się pompy" raz była szczelna i autko odpalało po 3 dniach postoju a innym razem miało już problemy po 2 godzinach postoju?? bo tak się właśnie u mnie dzieje. Kiedy kupiłem samochód (3 miesiące temu) od razu wymienili mi w ASO uszczelniacze pod wtryskiwaczami bo ciężko zapalał i potem nie było żadnych problemów do zeszłego tygodnia.

Pozdrawiam.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Wg mnie, jesli odlaczyles faktycznie za filtrem, czyli przewod idacy prosto z baku do filtra to cale paliwko na tym wlasnie odcinku zeszlo ci do baku i teraz pompa moze miec problem z zaciagnieciem go na tym odcinku. Sprobuj moze jakas butelke (min 2L) podlaczyc prosto pod filtr i wtedy odpalaj. Jesli zaskoczy na moment, to prawdopodobnie bedzie tak jak napisalem.
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moze zle zrozumialem

Please login or register to see this quote.

czyli ten lejek podlaczyles pod filterek?? Jesli tak, to ktos juz tak robil i napisal ze bardzo szybko paliwko znikalo z butelki, a to znaczylo ze pompa w miare dobrze ciagnie.
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

U mnie znikało bardzo powoli przy kręceniu, może sterownik pompy nawala? ale dlaczego to powoduje zapowietrzanie układu paliwowego?

Pozdrawiam.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

u mnie auto po wymianie filtra paliwa zapaliło po 2 sekundach krecenia (obudowa filtra zalana w 80%) podobnie było z przewodami przelewowymi jak zdjemowałem te stare to po zdjęcieu pierwszego delikatnie coś "zasyczało" ale po założeniu nowych auto zapaliło po 3 sekundach kręcenia.

Dzwoniłem też do magików ktorzy zajmują sie naprawą opli i powiedzeli mi ze w tym silniku układ paliwowy sam sie odpwietrza, moze jest w tym jakieś ziarko prawdy

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posted (edited)

Please login or register to see this quote.

instrukcja do pompy podaje ze ten model sam sie NIE odpowietrza. Ewent sladowe ilosci powietrza. Edited by Jericho
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.