Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Nierówne obroty / falowanie obrotów Y30DT


 Share

Recommended Posts

Witam. 

Może ktoś mi pomoże, miał ten problem (który u mnie pojawił się jakiś 1-1.5 msc temu i wie jak to rozwiązać. Mianowicie: 

Zaraz po odpaleniu obroty wskakuja na sekunde na 1200 i spadaja do normalnych. Poza tym auto na zimnym silniku ma pełną moc.

Dopiero po lekkim zagrzaniu się silnika występują objawy

- spadek mocy (na zimnym "wgniata w fotel" a już po lekkim zagrzaniu ma muła)

- turbo na rozgrzanym ma muła od 1700rpm do 1900rpm pozniej idzie jak rakieta

- nierówne obroty na biegu jałowym (tzn zakres falowania +/- 100rpm) 

- gdy zrzuce auto z biegu to do momentu zatrzymania auta rzuca calym silnikiem i obroty utrzymują się między 800-1000rpm 

- na postoju podczas przytrzymania auta na 1000 rpm czasem, gdy później puszczę gaz to obroty spadają dopiero po 10-15sek 

- przy jeździe na 4tym biegu na obrotach 1600-1800rpm strasznie trzęsie samochodem i widać jak wskazówka od obrotów lekko "pływa"

- ponadto na innych biegach przy jeździe na jednych obrotach potrafi czasem lekko szarpnąć

Rzeczy które wykluczam:

Zaworki scv, bo sa nowe (zmienialem pol roku temu na nowki ze sklepu), przeplywka wymieniona (myslalem ze to jest przyczyna a jednak nie, bo efekt ten sam), zestaw sprzegla tez wymieniony (przed wymiana bylo to samo), dodatkowo filtr paliwa wymieniony na nowy(tydzień temu), EGR off 8 msc temu (emulator i zaslepienie - wtedy wszystko było ok). Przepustnica wyczyszczona i dziala prawidlowo. Zadne dodatki do diesla nie pomagaja. Paliwo leje na roznych stacjach i na każdym paliwie to samo. 

Na op-com wszystkie parametry wzorowe tzn : dawka paliwa, ciśnienie na listwie common rail, ciśnienie doładowania, przepływka, egr (emulator dziala jak powinien) itd. Błędów żadnych nie wyrzuca...

Może ma ktoś jakiś pomysł jak to rozwiązać bo już mi ręce opadają...

Edited by czarnynocturno
Link to comment
Share on other sites

Dnia 20.03.2019 o 23:30, czarnynocturno napisał:

EGR off 8 msc temu (emulator i zaslepienie - wtedy wszystko było ok)

Na op-com wszystkie parametry wzorowe tzn : dawka paliwa, ciśnienie na listwie common rail, ciśnienie doładowania, przepływka, egr (emulator dziala jak powinien) itd. Błędów żadnych nie wyrzuca...

Może ma ktoś jakiś pomysł jak to rozwiązać bo już mi ręce opadają...

Jedno wyklucza drugie, przywróć EGR i dopiero możesz badać parametry, diagnostyka bez sprawnego EGR-u jest tak samo skuteczna jak wizyta u wróżki. najbanalniejszy przykład ciśnienie doładowania, zobacz, że jego czujnik masz za EGR-em i choćbyś stanął na głowie nie oszukasz tego czujnika żadnym emulatorem, po otwarciu EGR ciśnienie rośnie i komputer odpowiednio dawkuje paliwo. Po otwarciu EGR-u przez filtr przepływa fizycznie mniej powietrza i przepływomierz to perfekcyjnie pokazuje i tak się go m.in. sprawdza. Bez EGR dawkowanie paliwa i powietrza (czyli sterowanie turbiną) jest wadliwe, a nie oszukujmy się do tego silnika EGR nowy oryginał kosztuje grosze.

I jak będziesz słuchał januszy (tych co to uważają za zbędne m.in. egr czy katalizator) wymienisz kolejne pół silnika bezskutecznie i skończy samochód przetopiony w hucie.

Link to comment
Share on other sites

@espaceP9XTyle że dziwi mnie fakt że problem z obrotami mam od niedawna, przecież powinno coś dziać się od razu po tym zabiegu a po założeniu emulatora i zaslepieniu egr nic się nie działo. 

Musiałem to zrobić bo non stop wywalalo tryb awaryjny i egr sie zacinal. Emulator mam robiony pod zamówienie.  A nowy nie kosztuje chyba grosze bo z tego co widziałem to około 2700zl. No chyba ze nie umiem szukac :D

Czytałem gdzieś, że najprawdopodobniej siada pompa wysokiego ciśnienia Ale nie wiem jak to sprawdzic skoro parametry w op com sa ok. 

 

Edited by czarnynocturno
Link to comment
Share on other sites

19 godzin temu, czarnynocturno napisał:

Musiałem to zrobić bo non stop wywalalo tryb awaryjny i egr sie zacinal.

Jeśli zacinał się mechanicznie to go zregenerujesz za około 250-400zł z minimum roczną gwarancją, jeśli chodzi o usterkę elektroniczna co jest bardziej prawdopodobne wrzucam jak sprawdzić ten czarny czujnik profesjonalnie.

A w domu zwykłym omomierzem najlepiej na wskazówce, ma działać tak jak na wykresie czyli płynnie, w praktyce jest tak, że powoli go naciskasz i w pewnym momencie wskazówka, skacze w górę albo dół, i wtedy komputer wywala błąd.

jeśli masz przepływomierz z podróbki, to go wyrzuć nigdy nie skuś się na używany tylko kup nowy oryginał tylko taki w tym silniku pokazuje prawdziwe wartości.

Wrzucam też w oryginale jak brzmi i po przetłumaczeniu kiedy EGR działa, i myślę że bacznie się trzeba przyjrzeć temperaturą i pokazywanemu ciśnieniu bo w zimie jeśli czujniki oszukują, mógł po prostu EGR być nieaktywny. Równie duży wpływ ma paliwo zimowe i przejściowe zgoła inne niż letnie i zupełnie inne dawki są wtedy, my różnicy nie wychwytujemy, ale komputer już bardzo mocno i odpowiednio koryguje parametry.

I jeszcze taka mniej oczywista sprawa, luzy zaworowe ustawia się co 200tys km przy wymianie rozrządu, jeśli będą źle ustawione auta nie da się zdiagnozować będzie wszystko głupiało i ciśnienia i dawki paliwa, będzie pokazywać błędu czujników, tak samo przy nieszczelnościach.

P9X.jpg

P9XEGR.jpg

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...
UP