Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

lookme

Czy to mormalna praca sondy lambda? Silnik Z18XEL

Polecane posty

Witam was serdecznie. Na początku chciałbym wyjaśnić że przeszukałem całe forum na temat który napiszę ale nic nie znalazłem. No właśnie? Co się dzieje. W temacie napisałem o sondzie lambda. Tak. A głownym powodem tego jest to że od dłuższego czasu mam problem z silnikiem mojej vectry. Posiadam silnik o oznaczeniu fabrycznym Z18XEL. Jednostka ta ma pojemność 1.8 b z gazem. Wersja z 2001 roku poliftowa. A problem jest taki że jak uruchamiam silnik to nierówno pracuje dopóki się nie rozgrzeje. Chciałem też dodać że wiecej mi paliwa pali. Jak na gazie robiłem 300 km to teraz ok. 200 km.Później już chodzi normalnie. Mój mechanik powiedział ze to ma 20 lat i tak ma być i żebym się nie czepiał :-( Objawy są takie że nie mogę przyspieszyć normalnie bo szarpie silnikiem. Jadąc na trzecim biegu w granicach 30-40 km\h najbardziej jest to odczuwalne. zauważyłem też że, lubi sama lekko przyspieszyć i zwolnić. Dzieje się to też na rozgrzanym silniku. Sprawdzałem też błedy na na komputerze i nic nie pokazało. Znalazłem filmik na youTube jak sprawdzić czy sonda pracuje. Moja sonda to Siemens 5WK90701. Więc postanowiłem ze podłączę miernik i sprawdzę. Sprawdziłem też grzałkę sondy, napięcie dochodzi, około 14 V. Rezystancja 6,5 ohma. Miernik podłączyłem pod czarny i szary przewód. I pokazało mi napięcie w granicach 0,25 V z tym że napięcie skacze i jest nierównomierne. Zanim doszedłem do sondy to wymieniłem filtr powietrza, przepływomierz oryginalny używany Siemens 5WK9606, wyczyściłem przepustnicę, zmieniłem świece na nowe firmy Denso  irydowe IK20TT i dalej to samo. Chociaż na nowych świecach przez jakiś czas był spokój nic sie nie działo. Wiec postanowiłem nagrać filmik i wam pokazać. Przepraszam za jakość ale samemu to tak właśnie wyszło. A tu link do filmu. https://youtu.be/q5wCD72BC30

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć attachment

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Sonda jest sprawna. Podejrzewam że tradycyjnie problem jest w źle wyregulowanej instalacji. Pojeździj trochę na samej benzynie i zobacz czy się poprawi. Jeśli tak to na regulację gazu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Zapomniałem dodać Ze to samo jest na benzynie jak i na gazie.

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

 

Przypuszczam też że ta wersja została wyprodukowana w Polsce Bo nie posiadam zaworu egr.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ale to samo że sonda faluje czy że wartość stoi w okolicach 200mV a po przegazowaniu chwilę faluje? Jeśli to drugie to masz lewe powietrze

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A może masz rację. Jeżeli sonda faluje to kolektor ssacy ma gdzieś przedmuch. Może być że uszczelka pod korektorem ma gdzieś małą dziurkę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli sonda faluje to znaczy że pracuje poprawnie. Wartość stała w okolicy 200mV jest nieprawidłowa, chyba że mierzysz drugą sondę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Pierwszą zaraz za korektorem wydechowym. Tą co jest na zdjęciu. A jaka wartość powinna być prawidłowa przy pracy sondy?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Po rozgrzaniu na wolnych obrotach powinna falować od ok 100 do ok 900 mV

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

To pozostaje mi tylko jechać do mechanika zmienić uszczelkę i przeczyścić kolektor ssący z mikserem. Wtedy zobaczymy czy coś się poprawiło.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Z jakim mikserem? Co chcesz tam czyścić? Trzeba sprawdzić czy nie ma nieszczelności

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A jak niby mam sprawdzić czy nie ma nieszczelności.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Najłatwiej to pryskać plakiem lub podobnym środkiem po kolektorze i patrzeć na odczyt sondy. Jeśli wartość nagle wzrośnie to jest nieszczelność

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jak tylko pogoda się poprawi to sprawdzę. Narazie jest nieciekawie na dworzu. Deszczowo.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Możesz nagrać jeszcze filmik jak przełączasz na gaz i odwrotnie, oczywiście na wolnych obrotach

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Taki mam zamiar. Najbliższy termin to niedziela. O ile będzie ładna pogoda.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wtrącę się nieco. Zastanawiam się czy to na pewno uszczelka kolektora. Bo jak by to ona winna była to na zimnym silniku obroty są nieco wyższe i wówczas powinno być ok. Jak się rozgrzeje to wówczas silnik kuleje. (ja tak miałem) Oczywiście plack to dobre rozwiązanie, zresztą wystarczy psikać na kolektor i słychać jak momentalnie obroty wzrastają. 

Tak się zastanawiam czy za te objawy nie odpowiada potencjometr gazu. W tych rocznikach on już chyba występował. Choć wówczas obroty by wariowały niezależnie od tego czy zimny czy ciepły. Z drugiej strony piszesz że spalanie wzrosło o 33% więc problem jest nawet po rozgrzaniu. Chyba że tylko krótkie odcinki po 3 km robisz.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie. Jest niedziela więc nagrałem jeszcze raz filmik. Tym razem na statywie. Tu jest link

W tygodniu dowiedziałem się kto ma op coma u nas. Jadę na wizytę w środę. Zobaczymy co pokaże. Może podpowiedzi jakieś?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie bardzo rozumiem co nazywasz "szaleniem sondy" to jest jej normalna praca. Problemem jest stały odczyt jak na poprzednim filmie. Tu wszystko działa ok. Problemem będzie to czerwone g... które ktoś kiedyś przez pomyłkę nazwał wtryskami gazowymi. Załóż normalne wtryski, do tego dobra regulacja i powinno wrócić do normy. Z góry mówię że jeśli ktoś zaproponuje ci takie same nowe dziadostwo to uciekaj jak najszybciej. Druga sprawa, to taka że 90% gazowników nie umie albo nie chce poprawnie regulować instalacji

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

 No dobra. Mam rozumieć że sonda pracuje prawidłowo.  Ale to nie odnosi się do tematu bo jak wcześniej napisałem że na benzynie też szarpie na zimnym silniku. W środę jadę na kompa do znajomego kolegi ma op coma i zobaczymy co pokaże.

Edytowano przez lookme

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

To zrób 50-100 km na benzynie. Jeśli pomoże to jeszcze jeden argument za wymianą wtrysków i poprawną regulacją

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Byłem w środę u mechanika na diagnostyce idę pokazało że źle pracuje sonda tak jak przypuszczałem. Falowała tak jak na filmie. Pokazało też że źle dobiera mieszankę paliwową. Raz uboga a raz bogata. Dlatego silnik nierówno pracuje. I dużo pali.Druga zaś stała w miejscu w granicach 0,75 V. Zdobyłem już drugą sondę o numerach 5WK90702. Tylko muszę zrobić przeszczep wtyczki bo jakiś mózg uciął oryginalną płaską na kwadratową. I zobaczymy wtedy czy będzie dobrze. W niedziele zapowiada się ładna pogoda.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Widać że wiesz lepiej jak powinna pracować sonda. Zamiast grzebać się z wymianą, obetnij kable od swojej. Wtedy pokaże stałą wartość.

 

Ten mechanik to od rowerów czy wozów konnych?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze raz tłumaczę że byłem na diagnostyce. Podłączył kompa z op comem i sprawdzał blok po bloku i pokazało nieprawidłowy pracę sondy z błędem złej mieszanki paliwowej. Raz bogata a raz uboga. Stwierdził abym zmienił i wstawił używaną dla sprawdzenia czy oby na pewno.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

To według niego jak powinna pracować ta sonda?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do rozmowy

Możesz pisać i zarejestrować się później. Jeśli masz konto,Zaloguj się teraz, aby publikować na swoim koncie.

Gość
Odpowiedz...

×   Wklejony jako tekst z formatowaniem.   Wklej jako zwykły tekst

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wkleić zdjęć bezpośrednio. Prześlij lub wstaw obrazy z adresu URL.


  • Kto przegląda   1 użytkownik

×
×
  • Utwórz nowe...