Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Migająca kontrolka świec żarowych


Recommended Posts

Witam wszystkich serdecznie :)

Ostatnio oddałem Vectre 1.9 cdti na wymianę rurki od chłodnicy przy EGR ponieważ śmierdziało mi w aucie podczas jazdy. Po wymianie samochód strasznie był zdławiony, nie nabierał prędkości. Po przejechaniu ~ 40 km zgasł i nie chciał odpalić na dłużej niż 1 sekundę. Dodatkowo mechanik zmienił olej a na bagnecie było dobre 1,5 cm ponad MAX. Stwierdziłem, że zapchał się DPF i zholowałem go na czyszczenie. Winny był kawałek plastiku, który utknął w klapce EGR'a i nie pozwalał mu się otwierać. Przy odbiorze dostałem informację, że do wymiany jest jeszcze czujnik temperatury spalin za DPF (który przed oddaniem był sprawny). Niestety mechanik chciał mnie naciągnąć i nie zdecydowałem się u niego wymieniać tego elementu. Dodatkowo przy odpaleniu samochodu (przy odbiorze jeszcze u mechanika) pojawiła się kontrolka samochodu z kluczem oraz migała kontrolka świec żarowych. Poczytałem trochę w internecie i podobno jest to sygnalizacja AWARYJNEGO WYPALANIA DPF, ponieważ jest zatkany w 96-120% (w ogóle co to znaczy ze jest zapchany w 120%????). Podobno problem rozwiązywało przepalenie DPF'a - ~20 km trasa. Samochodem wróciłem do domu i przez kilka dni nie ruszałem. Zadzwoniłem do przemiłego sprzedawcy używanych części do OPLA w celu zakupienia tego czujnika - niestety nie posiadał. Wobec tego spytałem się go czy zamiennik się nadaje. Odpowiedział, że zdarzały się sytuacje, gdzie po kilkudziesięciu km po założeniu zamiennika DPF znowu się zapychał. Postanowiłem zaryzykować i spróbować przepalić DPF - przejechałem 30km na obrotach rzędu 2,5 - 3k. Niestety kontrolka wciąż miga.

Wobec tego mam do Was następujące pytania:

- czy ryzykować i kupować zamiennik tego czujnika?

- czy ktoś może ma na sprzedaż ten czujnik używany? Jeżeli cena nie byłaby za wysoka to może być to też krótsza wersja.

Edited by gandalf58
Link to comment
Share on other sites

Czy dpf był czyszczony i w jaki sposób? Co do czujnika czy są błędy związane z czujnikiem, jeżeli tak to jakie ? Jaki rocznik auta ?

Link to comment
Share on other sites

Ok, czyli rozumiem, ze mechanik podmiany filtra nie zrobil..

Czy mogę wobec tego nim jeździć? Czy DPF faktycznie może się szybko zapchać skoro są te błędy?

Jeżeli czujnik jest zepsuty to kupować zamiennik? Może spowodować jakieś problemy?

Edited by gandalf58
Link to comment
Share on other sites

Według mnie zacząć trzeba od sprawdzenia kostki na przewodzie czujnika ten błąd wskazuje chyba na przerwę w obwodzie. Co do dpf-a radził bym szybko załatwić sprawę kompem. Czytałeś PW ?

Link to comment
Share on other sites

Dnia 9.03.2019 o 17:58, peters80 napisał:

sprawdz świece żarowe jak mruga kontrolka

Mrugająca kontrolka w tym aucie informuje o problemie z dpf-em.

A w skodzie o problemie z czujnikiem hamulca.

Tak teraz producenci ułatwiają nam życie.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Bardzo dziekuje @darwoj10 za porade :)

Tak jak mowiles najprawdopodobniej w warsztacie nie wyzerowali tego dpfa - czy wobec tego da sie to zrobic samemu OP-COM'em?

 

Jezeli chodzi o czujnik temperatury spalin to wymienilem go na zamiennik i po przejechaniu 3 km jakis dziwny dym spod maski poszedl (chmura dymu) i bylo czuc swad palonego plastiku - zastanawiam sie czy to ten przewod od czujnika dotknal rury wydechowej czy tez cos innego. Druga mozliwoscia jest ew jakas nieszczelnosc przy samym czujniku, przez ktora moga spaliny uciekac (chociaz ewidentnie byl to swad palonego plastiku). Czy jest mozliwosc, ze po wymianie czujnika dpf zaczal sie samoczynnie wypalac?

Co ciekawe, po calej tej sytuacji pojawil sie problem z otwieraniem samochodu z pilota.. Tzn. krotko po udalo sie go bez problemu zamknac i na drugi dzien otworzyc, ale juz nie chcial sie zamknac i teraz raz na kilkadziesiat prob zaskoczy.. Czy nieorginalny czujnik temp. spalin mogl cos namieszac w ECU?

 

EDIT:

Za pomocą OP-COMA wyzerowałem DPF, co pozwolilo na usuniecie problemu migajacych swiec zarowych (czyli awaryjnego wypalania DPF).

Edited by gandalf58
Problem częściowo rozwiązany
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...
UP