Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Dziwny pojedynczy stuk z lewego przodu przy manewrach


 Share

Recommended Posts

Witam

Ostatnio męczę się z dziwnym stukiem z lewego przodu. Gdy jadę np 10 na godzinę na parkingu w galerii, i robię szybki skręt w lewo do oporu i zaraz szybko w prawo (taki powolny slalom) to słyszę taki pojedynczy stuk z lewego przedniego koła (słyszalny również na zewnątrz auta). Wymieniłem już poduszki i łożyska górne amorków (na sachs), amorki przy wymianie sprawdzone są okej, sprężyny okej całe, wymieniłem wahacz z przodu na nowy (febi), łączniki stabilizatora nowe (febi), poduszki stabilizatora nowe, na trzepakach zero jakichkolwiek luzów i brak tego stukotu (końcówki drążków kierowniczych także bez luzów na trzepakach). Pojawia się zawsze przy manewrach na parkingu itp. Ktoś może ma jakiś pomysł co może wywołać taki pojedyczny stukot w kole z przodu? Pozdrooo

Link to comment
Share on other sites

Witam
Ostatnio męczę się z dziwnym stukiem z lewego przodu. Gdy jadę np 10 na godzinę na parkingu w galerii, i robię szybki skręt w lewo do oporu i zaraz szybko w prawo (taki powolny slalom) to słyszę taki pojedynczy stuk z lewego przedniego koła (słyszalny również na zewnątrz auta). Wymieniłem już poduszki i łożyska górne amorków (na sachs), amorki przy wymianie sprawdzone są okej, sprężyny okej całe, wymieniłem wahacz z przodu na nowy (febi), łączniki stabilizatora nowe (febi), poduszki stabilizatora nowe, na trzepakach zero jakichkolwiek luzów i brak tego stukotu (końcówki drążków kierowniczych także bez luzów na trzepakach). Pojawia się zawsze przy manewrach na parkingu itp. Ktoś może ma jakiś pomysł co może wywołać taki pojedyczny stukot w kole z przodu? Pozdrooo

Może sprężyna przeskakuje w „uchwycie” na amortyzatorze.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Link to comment
Share on other sites

36 minut temu, Marek_83 napisał:


Może sprężyna przeskakuje w „uchwycie” na amortyzatorze.

Autor tematu pisze że łożyska wymieniał więcej raczej to nie przeskok sprężyny.

Link to comment
Share on other sites

Autor tematu pisze że łożyska wymieniał więcej raczej to nie przeskok sprężyny.

Czasem kawałek sprężyny sie urwie i wtedy się przekręca i strzela, a nie tak łatwo zauważyć że jest ciut krótsza.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Link to comment
Share on other sites

Dodam ze na postoju mogę kręcić ile chce i jak chce kierownicą i nic nie stuknie ani razu, może to komuś coś wskaże? Mechanik mi mówił że nie bedzie wymienial sprężyn bo je wyjmowal i sprawdzal ze niby okej.

Link to comment
Share on other sites

To jsie dolaczam do tematu gdyż u mnie jest podobnie jak u Ciebie z tym że pojedyncze stuki są dodatkowo podczas hamowania i to nie zawsze... Wszystko zależy jak mocno przyciskami pedal hamulca. Wymienione wszystko prócz amorow  łączników i przegubów.. 

Link to comment
Share on other sites

Tak sobie dziś pomyślałem że może to klocek hamulcowy przy skrecaniu kołem tam gdzieś przeskakuje i stuka, może coś takiego się dziać?

Link to comment
Share on other sites

2 godziny temu, kowidor56 napisał:

Tak sobie dziś pomyślałem że może to klocek hamulcowy przy skrecaniu kołem tam gdzieś przeskakuje i stuka, może coś takiego się dziać?

Raczej klocki przednie nie stukaja.

Link to comment
Share on other sites

23 godziny temu, Marek_83 napisał:


Może sprężyna przeskakuje w „uchwycie” na amortyzatorze.

Ja też bym tu szukał

22 godziny temu, vectraCWA napisał:

Autor tematu pisze że łożyska wymieniał więcej raczej to nie przeskok sprężyny.

Autor tematu również napisał, że sprężyny ok. Tzn jakie ? Nowe, stare, jakiej firmy ?

Link to comment
Share on other sites

22 godziny temu, kowidor56 napisał:

Dodam ze na postoju mogę kręcić ile chce i jak chce kierownicą i nic nie stuknie ani razu, może to komuś coś wskaże? Mechanik mi mówił że nie bedzie wymienial sprężyn bo je wyjmowal i sprawdzal ze niby okej.

Jeżeli na postoju podczas kręcenia jest OK i były sprawdzane

 

6 minut temu, Cretux napisał:

Autor tematu również napisał, że sprężyny ok. Tzn jakie ? Nowe, stare, jakiej firmy ?

To sprężyny też OK. Ja byłam szukał w podzespołach które się kręcą podczas jazdy

Link to comment
Share on other sites

2 minuty temu, vectraCWA napisał:

Ja byłam szukał w podzespołach które się kręcą podczas jazdy

To gdzie dokładnie byś szukał ?

Link to comment
Share on other sites

W moim furgonie też się pojawiały ale strzały ale tylko podczas jazdy po dziurach a nie stuki. To zostało wyeliminowane po wymianie tak zwanych wkładek które są pod sprężyną. Kolega ma stuki a to różnica no chyba że źle to sprecyzował. Równie dobrze te stuki nie muszą pochodzić od zawieszenia dam przykład. Raz robiłem Volvo S40 gdzie coś gdzieś pukało na dziurach. Okazało się po głębszych oględzinach że to nie zawieszenie a poduszka skrzyni jest do wymiany. U kolegi już sporo było sprawdzone i wymienione jeżeli na postoju nic się nie dzieje to bym szukał. Autem nie jeździłem więc nie powiem gdzie w 100% szukać. 

Link to comment
Share on other sites

Hmm? Przeguby, maglownica? Wg mnie jak były by to przeguby wewnętrzne lub zewnętrzne to stukanie by występowało cały czas bo kiedyś miałem problem z przegubami i wiem jak to się objawia;) zostaje maglownica. u mnie auto jest po wymianie drążkow sprężyn końcówek łączników wahaczy poduszek i łożysk amorkow a problem nadal występuje... Auto jedzie równo jak puszczam kiere, podczas skrętow kiera wraca także nie wiem czego tu jeszcze szukac, klocki siedzą sztywno zacisk doje***y eh.na postoju podczas kręcenia nie słychać stukow

Edited by dragox25xev
Link to comment
Share on other sites

To jest taki pojedynczy stuk, jak robię no kółka z maksymalnym skretem to noc nie stuka, najczesciej jak na parginku jade i skrecam kierownicą prawie do konnca w lewo a potem prostuje i w polowie etapu prostowania kierownicy jest taki stuk pojedynczy. Praktycznie zawsze w momencie prostowania, a nie skrecania.

Link to comment
Share on other sites

Sam już nie wiem czy winny może być amor czy nie? Na dziurach nie ma tego pojedynczego stuku tylko hamowanie oraz cofanie z mocno i skreconymi kołami 

Edited by dragox25xev
Link to comment
Share on other sites

To jest taki pojedynczy stuk, jak robię no kółka z maksymalnym skretem to noc nie stuka, najczesciej jak na parginku jade i skrecam kierownicą prawie do konnca w lewo a potem prostuje i w polowie etapu prostowania kierownicy jest taki stuk pojedynczy. Praktycznie zawsze w momencie prostowania, a nie skrecania.

Cały czas z opisu na sprężynę mi to pasuje


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Link to comment
Share on other sites

To sam juz nie wiem. Moze rzeczywiscie wymienie sprezyny na nowe tylko najpierw sprawdze u mechanika te klocki z przodu czy gdzieś w momencie zmiany pozycji koła nie lata luźno i zmienia pozycje powodując stuk. U mnie po wymianie łożysk górnych amorków to stukanie zmniejszyło częstotliwość ze 3 razy, ale dalej wystepuje.

Link to comment
Share on other sites

To sam juz nie wiem. Moze rzeczywiscie wymienie sprezyny na nowe tylko najpierw sprawdze u mechanika te klocki z przodu czy gdzieś w momencie zmiany pozycji koła nie lata luźno i zmienia pozycje powodując stuk. U mnie po wymianie łożysk górnych amorków to stukanie zmniejszyło częstotliwość ze 3 razy, ale dalej wystepuje.

Pod sprężyną na zakończeniu u dołu przy wejściu w to gniazdo (kielich) amora jest taka guma, sprawdź czy jest cała i czy w ogóle jest.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Link to comment
Share on other sites

To sam juz nie wiem. Moze rzeczywiscie wymienie sprezyny na nowe tylko najpierw sprawdze u mechanika te klocki z przodu czy gdzieś w momencie zmiany pozycji koła nie lata luźno i zmienia pozycje powodując stuk. U mnie po wymianie łożysk górnych amorków to stukanie zmniejszyło częstotliwość ze 3 razy, ale dalej wystepuje.

Pod sprężyną na zakończeniu u dołu przy wejściu w to gniazdo (kielich) amora jest taka guma, sprawdź czy jest cała i czy w ogóle jest.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...
UP