Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Klima szczelna a nie można zrobić próżni.


Recommended Posts

Witam Panowie. Przyszedł czas na przegląd klimy. Pojechałem do gościa który robi przegląd klimatyzacji. Po podłączeniu maszyny został odessany czynnik  nic nie brakowało. Maszyna zaczęła robić próżnie po 20 minutach komunikat układ nie szczelny. Procedura została ponowiona znowu ta sama sytuacja. Gość nabiał układ azotem ok 13 barów. Tak jeździłem tydzień. Przyjechałem dziś na ponownie sprawdzenie. Ciśnienie w normie 13 barów. Podlaczył ponownie maszynę do układu i znowu po 20 minutach robienia próżni komunikat układ nie szczelny. Co może być powodem, że na azocie układ szczelny a po podłączeniu maszyny wyskakuje błąd układ nie szczelny. Co sprawdzić. Każda uwaga będzie dla mnie istotną. Dzięki 

Link to comment
Share on other sites

Raz.mialem taki przypadek probowalem napelnic klime.ktora.sam oproznilem i dokaldnie tak sam.jak.u ciebie, gosc pojechał w inne miejsce i napelnili, ja do dzis uzywam tej maszyny i przypadek.sie nie powtorzyl

Link to comment
Share on other sites

15 godzin temu, nynek11 napisał:

 o jakie króćce chodzi. 

Szybkozlaczki od maszyny o kolorze niebieskim i czerwonym.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Trochę czasu minęło ale... Bywa że "dziura"  powstaje w taki sposób że na nadciśnieniu się uszczelnia a na podcisnieniu się ujawnia. 13 bar to słabe ciśnienie na próbę ale zawsze jakieś które może dopchnać rozwaratwioną uszczelkę, a na podcisnieniu (próżnia) powstaje dziurka. Fakt że na próżni ciśnienie miałeś 13 x mniejsze niż na azocie daje do myślenia. Jeżeli gość miał sprawny sprzęt (warto odwiedzić kogoś innego) to znaczy że masz nieszczelności w układzie która wcześniej czy później się ujawni. Niestety na podciśnieniu odnalezienie dziury jest wyczynem.... 

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Dnia 6.03.2019 o 21:11, Redrock napisał:

Trochę czasu minęło ale... Bywa że "dziura"  powstaje w taki sposób że na nadciśnieniu się uszczelnia a na podcisnieniu się ujawnia. 13 bar to słabe ciśnienie na próbę ale zawsze jakieś które może dopchnać rozwaratwioną uszczelkę, a na podcisnieniu (próżnia) powstaje dziurka. Fakt że na próżni ciśnienie miałeś 13 x mniejsze niż na azocie daje do myślenia. Jeżeli gość miał sprawny sprzęt (warto odwiedzić kogoś innego) to znaczy że masz nieszczelności w układzie która wcześniej czy później się ujawni. Niestety na podciśnieniu odnalezienie dziury jest wyczynem.... 

Ciekawa teoria ;)

Co do problemu autora, obstawiam problem z maszyną lub jak wcześniej wspomniano z krućcami lub samymi wężami. 

Link to comment
Share on other sites

22 godziny temu, tomascor napisał:

Ciekawa teoria ;)

Co masz na myśli? Ja już się z tym spotkałem, próba na azocie stała a za cholere nie stała mi próżnia. Koniec końców znalazłem dziurę, ale dało to do myślenia... 

Link to comment
Share on other sites

19 minut temu, Redrock napisał:

Co masz na myśli? Ja już się z tym spotkałem, próba na azocie stała a za cholere nie stała mi próżnia. Koniec końców znalazłem dziurę, ale dało to do myślenia... 

Gdzie miałeś uszkodzenie? Jakieś typowe miejsce? 

Link to comment
Share on other sites

1 godzinę temu, Redrock napisał:

Co masz na myśli? Ja już się z tym spotkałem, próba na azocie stała a za cholere nie stała mi próżnia. Koniec końców znalazłem dziurę, ale dało to do myślenia... 

Wybacz, nie mogę sobie tego jakoś wyobrazić, sam napisałeś że próba azotowa ma 3 razy większe "parcie". Napisałem że ciekawa teoria ponieważ nigdy nie spotkałem się z tym że w przypadku wystąpienia nieszczelności próżnia nie wychodzi a azot trzyma. 

Jedyna opcja w instalacjach samochodowych to połączenia metalowo gumowe ( w miejscach gdzie są zaciskane). 

Z chęcią też się dowiem gdzie była ta nieszczelność :)

Link to comment
Share on other sites

14 godzin temu, tomascor napisał:

Wybacz, nie mogę sobie tego jakoś wyobrazić, sam napisałeś że próba azotowa ma 3 razy większe "parcie". Napisałem że ciekawa teoria ponieważ nigdy nie spotkałem się z tym że w przypadku wystąpienia nieszczelności próżnia nie wychodzi a azot trzyma. 

Jedyna opcja w instalacjach samochodowych to połączenia metalowo gumowe ( w miejscach gdzie są zaciskane). 

Z chęcią też się dowiem gdzie była ta nieszczelność :)

Nieszczelność wystąpiła na połączeniu kolanka z rurką w ramie wymiennika (konkretnie skraplacza). 

Miałem 30 bar w instalacji i nie widziałem ubytku, dopiero na podcisnieniu zauważyłem że coś jest nie tak. 

Link to comment
Share on other sites

Z czystej ciekawości zapytałem "starszyznę" w firmie, jak jeden mąż potwierdzili że na wentylach i owszem zdarzały się ale na instalacji to nie. 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...
UP