Jump to content
XXX ZLOT

NOWY TEMAT - NOWY OŚRODEK

ZAPRASZAMY DO REZERWACJI

https://forum.vectraklub.pl/forum/329-xxx-zlot-vkp-20-23062019/

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

TheDoman

Z22SE kilka pytań...

Recommended Posts

Witam,

Z22SE w Vectra B 2001 polift zagazowany;

1. Czy może ktoś polecić kogoś z Warszawy i okolic kto odczyta błędy kompem i/lub jakiś serwis który kasuje błędy? (bo jak rozumiem to w tym silniku zworką/pedałami błędów nie odczytam?)

2. Czy normalnym jest lekkie stukanie chwile po odpaleniu na zimnym przez ok 30 sek ? (jakby łańcuch stukał/chrobotał, na ciepłym nie ma takiego objawu)
(rozrząd niby 15k km temu robiony, co ew. innego może być przyczyną takiego stuku?)

3. Silnik odpala na zimno po kilku obrotach (nie "od pierwszego", ale powiedzmy że od trzeciego, tak samo na zimnym jak i ciepłym), ładnie ciągnie, moc jest, na jałowych minimalnie faluje. Na co zwrócić uwagę, może coś warto wyczyścić lub wymienić by np. poprawić to lekkie falowanie na jałowych?

4. Zwróciłem uwagę że na postoju silnik w miarę ładnie się grzeje, ale np. na trasie widać że się wychładza do 70-80C, zakładam że to termostat jest do wymiany?

5. Jaki olej lać do tego sinika ???

Pozdrawiam, Mariusz.

Edited by TheDoman

Share this post


Link to post
Share on other sites

A nie Z22SE ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Oczywiście że Z22SE :-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

To jest sporo tematów na forum o tym silniku

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Ad1 poleca Polgas namiar masz w pod forum odziału mazowieckiego

Ad2 może być problem z rozrządem konkretnie z napinaczem, jaki przebieg w aucie?

Ad3 odłącz gaz na trochę, pojeździj na samej PB i zobacz czy nie będzie lepiej odpalał, może parownik gaz puszcza, kiedy wymieniane świece filtry w tym filtr paliwa?

Ad4 może być termostat

Ad 5 dedykowany 5w30 5w40, co do marki jest temat "rzeka" :)  na forum

 

Edited by siwy1538
korekta

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Hej,

dzięki za odzew. Poszukałem trochę na zagranicznych forach i tam najwięcej odpowiedzi znalazłem nt.

Ad. 1. Odnotowane. Póki co znajomy mechanik powiedział że bez problemu kasuje błędy poduszek w Oplach - zobaczymy.

Ad. 2. Przebieg 257k, ale rozrząd był niby robiony przy 255k. Na razie brzęczenie zniknęło, jest duża szansa że to wina luźnego kolektora wydechowego lub słabego oleju w silniku - dam znać.

Ad. 3. Gaz wyłączyłem, na PB jeździ(-ł*) bardzo ładnie. Obecnie samochód jest na wymianie wszystkich płynów i filtrów, wszystko będzie nowe (ale tanie 😉 ).

Ad. 4. Wymieniam, bo na to wskazuje.

Ad. 5. Raczej nie temat rzeka, tylko każdy mówi co innego i to bez uzasadnienia... a instrukcja w cale nie podaje jakiego oleju użyć tylko jakie grupy pasują. Kopalnią wiedzy okazały się zagraniczne fora. Póki co, ze wzgl. bezpieczeństwa zaleje 10W40 półsyntetyk, niech wypłucze syfy... jak będzie ok, to za kilka miesięcy zaleje półsyntetyk 5W40 i powinno być git.

*Z nowości; wyszło na jaw ocb. z szarpaniem na gazie... otóż przestał palić na jeden gar... cewka zapłonowa poszła się bujać. Gaz powinien być ok (gaz jest bardziej czuły na niedomagania układu zapłonowego).

Pozdrawiam, Mariusz.

Share this post


Link to post
Share on other sites

brzęczenie mogło ustać bo trochę cieplej się zrobiło

co do oleju, w związku z tym, że napinacze są hydrauliczne, zaleca sie olej 5w30 lub 40, tym bardziej że napisałeś, że rozrząd wymieniany był

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok, mały update...

Ad. 1. Bzdura totalna z tym kasowaniem błędów tylko przez ASO i wyspecjalizowane serwisy - skasowaliśmy błąd poduszek bez problemu za pomocą uniwersalnego interfejsu ze średniej półki.

Ad. 2. Brzęczy łańcuch od pompy wody - jak napinacz dopnie to przestaje, póki co chyba zostawię - jak będzie brzęczeć podczas jazdy to wymienię (trzeba zrzucić cały rozrząd by ten łańcuch wymienić).

Ad. 3. Po sprawdzeniu/podmianie komputera/wtrysków/listwy i paru innych rzeczy... wychodzi na to że gaz jest ok, zapłon coś niedomaga (wypada zapłon przy 1500-2500 rpm, tylko na gazie) 😞
           "Nowa" cewka zapłonowa i nowe świece zapłonowe = bez poprawy. Ma ktoś jakiś pomysł?

Ad. 4. Wymieniony i grzeje dobrze.

Pozdrawiam, Mariusz.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mała aktualizacja...

Ad. 2. Po dokładnych oględzinach wyszło że pęknięty jest ślizg oraz uszkodzony napinacz drugiego łańcucha - wymienione. Wymieniłem też pompę wody. Silnik pracuje już cicho i równo. Nawet przy odpalaniu po nocy na mrozie jest cichy.

Ad. 3. Wychodzi na to że mam sterownik LPG (stare KME AKME) bez opcji dotrysku benzyny. Podobno wymagana jest ta opcja do Z22SE, czy ktoś może to potwierdzić???

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Przy Z22YH tak, ale przy Z22SE nie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Hymm, jesteś pewien? Bo znalazłem info że Z22SE nie pracuje dobrze na zwykłych instalacjach bez opcji dotrysku.

Wiem że Z22YH ma wtrysk bezpośredni i dlatego ma dotrysk benzyny. Mi chodzi o opcję dorysku w standardowej instalacji.

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Pierwsze słyszę

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Z lpg jest tylko jeden problem - znalezienie fachowca który to ogarnia

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wychodzi na to że komuś się pomyliły silniki i dlatego tak pisali. Bo faktycznie już kilka osób mi potwierdziło że Z22SE NIE wymaga dotrysku benzyny przez instalację LPG.

Szukam teraz jakiegoś dobrego gazownika...

...mechanika ciężko znaleźć ogarniętego który chce robić i nie zedrze. Z LPG widać to samo... heh.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie. Z LPG jest gorzej

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...