Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Opel Vectra C 2.2 GTS 2006 Spadek mocy, silnik sie dławi


PaczoS
 Share

Recommended Posts

Witam! Od dluzszego czasu zmagam sie z jednym problemem. Samochod byl juz u 3 mechanikow i zaden z nich nie jest w stanie powiedziec co tak naprawde jest uszkodzone, chociaz ostatni z nich powiedzial, ze powinienem "celowac" w wtryski albo kolektor. Zaczelo sie od tego, ze na dluzszej trasie silnik troszeczke stracil mocy. Przez dluzszy czas wszystko bylo okey. Nastepnie znowu to samo az w koncu zapalila sie kontrolka z kluczykiem i samochod przeszedl w stan awaryjny. Zgasilem samochod odczekalem kilka minut zapalilem i dojechalem do domu. Odwiedziajac mechanikow w tym czasie wymienilem kilka rzeczy. Ale stan coraz gorszy. Silnik na wolnych obrotach chodzi przez chwile dobrze po czym spadaja obroty, silnik sie dlawi i gasnie. Przy jezdzcie kiedy dostanie mniejszych obrotow to samo i nie da sie jechac. Po zgaszeniu i ponownym odpaleniu przez doslownie kilka sekund jest jakby okey po czym dlawi sie. Dodam, ze samochod nie ma katalizatora. Oto lista wykonanych rzeczy w samochodzie: 

Wymienione świecie
wymieniony zawor EGR
1. Podmieniona przepustnica;
2. Podmieniony przeplywomierz powietrza;
3. Podmieniony ECU sterujacy praca silnika;
4. Wykonane adaptacje ECU;
5. Sprawdzona pompa wysokiego cisnienia;
6. Sprawdzony zawor cisnienia paliwa na listwie;
 
Dorzucam jeszcze zdj. Odczyt AFR na wolnych obrotach. Prawidlowa wartosc jest w granicach 14.5
 
Kolejnym krokiem bedzie zakup nowej listwy z wtryskami tylko z tego co sie orientuje tani koszt to nie jest wiec czy napewno dobrze jest isc w ta strone?
 
 
 

cid_684.jpg

cid_676 (1).jpg

Link to comment
Share on other sites

Może łaskawie dopiszesz jaki masz silnik ?I skoro był tryb awaryjny to może są błędy. ?

Edited by michalm83
Link to comment
Share on other sites

1 minutę temu, michalm83 napisał:

Może łaskawie dopiszesz jaki masz silnik ?

Przecież 2.2 :P Pytanie który :mysli:

Link to comment
Share on other sites

Wymieniłeś/podmieniłeś tyle rzeczy w aucie Kolego, a jakie są odczyty ewentualnych błędów sprawdzonych na tech, op com czy mdi ?

Link to comment
Share on other sites

Sprawdź op-comem dawki wtryskow jak podają. 

 

Piszesz że w trasie zapaliła się kontrolka z kluczykiem więc błąd musiał się zapisać był odczytany??? 

Link to comment
Share on other sites

Dnia 6.02.2019 o 19:44, michalm83 napisał:

Domyślam sie że Direct ale chyba powinno być podane a nie domyślane ?

Był tag Direct, a jest to dokladnie Z22YH 155km

 

Dnia 6.02.2019 o 19:51, Cretux napisał:

Wymieniłeś/podmieniłeś tyle rzeczy w aucie Kolego, a jakie są odczyty ewentualnych błędów sprawdzonych na tech, op com czy mdi ?

Ogolnie to jestem zielony w tych tematach. Wymienilem informacje od mechanika, ktory to robil. Gdy pierwszy raz wyskoczyl kluczyk pojechalem na stacje diagnostyczna to byla masa bledow. Wszystko zostalo wykasowane. Potem zaczal sie znowu dlawic ale komputer nie wykazal zadnych bledow z tego co pamietam. Sprawdzilismy go dokladnie i druga sonda nie wykazywala dobrze parametrow. Zakupilem nowa sonde tylko, ze przy jej montazu okazalo sie, ze nie ma katalizatora co mnie bardzo zaskoczylo bo dawno temu przy zakupie byl sprawdzany na stacji diagnostycznej i mechanik, ktory samochod sprawdzal albo tego nie zauwazyl albo jakis "miejscowy" mechanik mi kata wycial. Zalozylem kolanko w jego miejscu, druga sonde wylaczylem. Potem jeden z mechanikow byl pewny, ze to EGR. Zostal wymieniony i dalej nic. Od tego czasu jest szukana przyczyna ale nikt jej nie moze znalezc. 

Link to comment
Share on other sites

Ciekawe czy nie pompa wysokiego ciśnienia. Pisałeś, że sprawdzona ale jak przez takich mechaników jak pisałeś wyżej, to miałbym wątpliwości. A przy tym silnika, to ta pompa lubi różnie działać.

Link to comment
Share on other sites

Jakby Padla sonda to będzie Błąd. A co do kata to albo wiedział że nie ma i nie chciał ci powiedzieć.

Cretux A czemu myślisz że to pompa ??? 🤔🤔

Edited by malina 90
Link to comment
Share on other sites

7 minut temu, malina 90 napisał:

Cretux A czemu myślisz że to pompa ??? 🤔🤔

Może brak odpowiedniego ciśnienia przez to się dławi i spadek mocy. Sporo jest tematów n/t pomp w tym silniku. No ale tylko strzelam.

Link to comment
Share on other sites

Dodatkowo warto podłączyć pod fejs oplowski i jednak sprawdzić ewentualne błędy i je spisać, a nie na zasadzie skasowania. Bo jak Kolega napisał "byla masa bledow. Wszystko zostalo wykasowane"  A jak była masa, to pewnie coś wróciło. Może właśnie w nich była/jest podpowiedź

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...
UP