Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

z18xer olej w układzie chłodzenia


Recommended Posts

Pacjent to Signum 1.8 140km b+g z18xer. W zbiorniczku wyrównawczym jest olej. U mechanika spuścili mi płyn, kazali obserwować czy nadal będzie się pojawiać olej. Zrobiłem 15 km, zajrzałem do zbiorniczka a tam czarno. Po nowiutkim płynie chłodniczym ani śladu. Pierwsza myśl to uszczelka pod głowicą. A jak wygląda sprawa z innymi awariami ? Czy coś jeszcze może powodować olej w zbiorniczku wyrównawczym ? Jakie są koszty naprawy plus minus ?

Edited by m4niekk90
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 74
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • 2 years later...
Dnia 4.02.2019 o 21:30, m4niekk90 napisał:

Pacjent to Signum 1.8 140km b+g z18xer. W zbiorniczku wyrównawczym jest olej. U mechanika spuścili mi płyn, kazali obserwować czy nadal będzie się pojawiać olej. Zrobiłem 15 km, zajrzałem do zbiorniczka a tam czarno. Po nowiutkim płynie chłodniczym ani śladu. Pierwsza myśl to uszczelka pod głowicą. A jak wygląda sprawa z innymi awariami ? Czy coś jeszcze może powodować olej w zbiorniczku wyrównawczym ? Jakie są koszty naprawy plus minus ?

....odgruzuje temat.

Mam to samo. Olej w zbiorniku wyrównawczym. Pierwszy raz zauwazyłem to pół roku temu podczas wymiany termostatu.

Pół roku przejeździłem samochodzem. Zero jakiś objawów walnietej uszczeli pod głowicą. 

Wymieniłem całą magistrale chłodniczy oleju ( nie tylko samą chłodniczkę ), po przejechaniu 800 km, płynu ubyło i zbiorniczek za***any olejem/mazia w środku.

Samochód chodzi równo, nie kopci, pali na dotyk.

Co robić ???!!!  ..bo zabieram się do ściagania głowicy ;(

 

Link to comment
Share on other sites

Witam trzeba sprawdzić czy że zbiorniczka nie wydostaje sie ciagle ciśnienie oraz prosty test

image.png.2701390c10d1a9e7068a51ce277aba32.png

szczelnosci uszczelki glowicy nie są to duże koszty a sprawa się wyjaśni beż dodatkowych watpliwosci. 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Robiłem to pół roku temu i nie zabarwiło płynu ;(

...a jak nie uszczelka pod głowicą to co ?

Link to comment
Share on other sites

Możliwe że gdzieś pękła głowica jakieś mikropekniecie miałem coś podobnego we fordzie Mk5 gdzieś w wyniku pekniecia po rozgrzaniu się silnika olej przedostawal się do obiegu chłodzącego po zdjęciu głowicy dopiero w gorącej kompieli pod ciśnieniem pokazało się mikropekniecie powodem byla jak właściciel twierdził zbyt późnym dolaniem plynu do zbiorniczka wyrownaeczego wskutek czego silnik się przegrzał. Warto dobrze posprawdzać wszystko zanim się głowice zrzuci. Pozdrawiam 

Link to comment
Share on other sites

8 minut temu, konjio napisał:

Pytanie na jakiś uszczelkach była robiona ta chłodnica oleju? Podobno na zamiennikach są różne cuda.

Kupiłem cała magistrale ( nie samą chłodniczke oleju ) Nissensa.

Link to comment
Share on other sites

8 minut temu, Direct 2.2 napisał:

Możliwe że gdzieś pękła głowica jakieś mikropekniecie miałem coś podobnego we fordzie Mk5 gdzieś w wyniku pekniecia po rozgrzaniu się silnika olej przedostawal się do obiegu chłodzącego po zdjęciu głowicy dopiero w gorącej kompieli pod ciśnieniem pokazało się mikropekniecie powodem byla jak właściciel twierdził zbyt późnym dolaniem plynu do zbiorniczka wyrownaeczego wskutek czego silnik się przegrzał. Warto dobrze posprawdzać wszystko zanim się głowice zrzuci. Pozdrawiam 

...co i jak mam jeszcze sprawdzić ?

Link to comment
Share on other sites

Dobrze by było jeszcze raz sprawdzić szczelność uszczelki pod głowica. Często pękaly glowice w 2.2 147km . 1.8 należą raczej do mniej awaryjnych silników ale w mechanice nie ma sztywnych reguł zależy od stanu silnika a są tylko sztywne podstawy mechaniki. Pozdrawiam 

Link to comment
Share on other sites

Kolego @forest666 czy jest jakiś problem techniczny z forum, że nie możesz cytować odpowiedzi w jednym poście?

Zalecam używać konkretnych cytatów i w jednym poście. Nie ma potrzeby klonować całości

Link to comment
Share on other sites

Poprostu lece na ślepo ;( 

Już 1000 zł wyrypałem na chlodnice oleju, która była najtańsza opcją i d*** wyszła.

Teraz już grubo zostaje. Wyrypie 3000 zł ( bo rozrząd cały do wymiany od razu ) i się okaze ze olej dalej bedzie w wodzie to se w leb strzele!!!!!

Jeden z kolegów podpowiedział, żeby wymienić też uszczelkę pod pokrywą rozrządu, tam gdzie jest pompa olejowa. Tam jest jakieś przejście z wodą ?

Link to comment
Share on other sites

4 minuty temu, forest666 napisał:

Poprostu lece na ślepo

Rozumiem Cie dobrze, bo wiem jak to jest jak auto nie działa jak trzeba i nie wiadomo co jest grane. Ale to nie usprawiedliwia robienia bałaganu na forum.  Forum ma być czytelne dla Wszystkich, którzy spotkają się z podobnym problemem. Pozdrawiam.

Link to comment
Share on other sites

Winowajcąnie okazała się ani głowica ani uszczelka jej- w mojej sytuacji.Silnik wyciągnięty z auta, porozkręcany i szukanie. Na zdjęciach wszystko pięknie widać. 

received_184664552423373.jpeg

received_184547135773228.jpeg

received_244323632930322.jpeg

Link to comment
Share on other sites

Uszczelka pompy oleju. Pozdrawiam Kolegów i życzę miłej zabawy w naprawie😜 jeżdżę po tym zabiegu już 2 lata- przy okazji nowe pierścionki i pozostałe uszczelnienia wpadły.

received_498365530680954.jpeg

Link to comment
Share on other sites

Jak się to u ciebie objawiało ?

Bo jestem krok od rozbierania wszystkiego i pytanie, czy lecieć z głowicą, czy zostawić ja w spokoju, a wymienić właśnie uszczelkę pod rozrządem od pompy oleju ???

Dzisiaj jeszcze podjadę do mechanika, aby sprawdzić czy spaliny nie przedostają się do układu chłodzenia.

Teoretycznie jak by sie okazalo, że z ta uszczelka pod pompą oleju nie trafie, to przynajmniej nie będę stukał dodatkowych kosztów, a jak się okaże d*** to wtedy ściąganie głowici i jak gdyby koszt dodatkowy , a nie koszt zdublowany.

Jak koleś będzie mi rozrząd wymieniał, to koszty wymiany uszczelki pod deklem rozrządu to już nie duży dodatkowy koszt.... ?

 

Zeby ściągnąć ten dekiel, trzeba ściągać miske olejową ? 

Edited by forest666
Link to comment
Share on other sites

Witaj.

Ja miałem olej w płynie chłodniczym. Widać było go w zbiorniczku-uszczelki chłodniczymi wymieniłem, ale nie widziałem po rozebraniu żadnej wady. Nic się nie zmienilo- więc wyjałelem silnik, ściągnąłem głowice, nadal nic nie było widać po uszczelce. Obstawiałem pęknięty blok, ale dalej szukałem. Silnik bardzo łatwo wyjąć i szybko wyjąć, przy tym sporo miejsca. Dasz radę to zrobić po rozebraniu rozrządu. Tylko część magistrali wodnej wymieniłem( od oleju w płynie miękną przewody- guma nie jest olejoodpora) Pamiętaj, że praca tych silników Z18xer jest na granicy 105'C więc dostaje po d****. Nie zalewaj wodą układu- ja tak zrobiłem po naprawie i gotowało jak w czajniku. Zapałem płyn prestone. Co ja będę ci pierd... Masz zdjęcia mojej usterki. Do roboty😜 i daj znać jak poszło. Ja naprawiałem sam ok. 2k. Mnie wyniósł kompletny remont z uwagi na dostęp przy silniku😀

 

POWODZENIA.

IMG_20210617_110533.jpg

received_2260077047546615.jpeg

 

Edited by Cretux
łączenie postów
Link to comment
Share on other sites

Kolego @dmlody11 jak już zwracałem uwagę wyżej i również Ciebie proszę o używanie opcji edytuj, a nie pisania posta pod postem.

Link to comment
Share on other sites

1 godzinę temu, dmlody11 napisał:

Ja naprawiałem sam ok. 2k. Mnie wyniósł kompletny remont z uwagi na dostęp przy silniku😀

 

Kolego,co masz na myśli pisząc "kompletny remont"?

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Mechanik ściągnął tą uszczelkę za rozrządem i mówi, że nie widać nic podejrzanego ;(

Jak poskłada to będę wiedział czy dalej będzie jazda z tym olejem czy nie.

A jak dalej będę miał olej w wodzie to co daje robić ?

Link to comment
Share on other sites

Wysłałem zdjęcia mojej pompy. Jak widziałeś ta uszczelkę i jest ok. Widziałeś? To niech rozbiera silnik i szuka. Bo jak wszystko jest ok. To po co składać? Nie lokalizując usterki. Szukaj po kanałach wodnych i olejowych. Gdzieś się miesza. Innej opcji i czarów nie ma. Mechanik mówi to pewnie tam nie zaglądał. Powinien pokazać stan tej uszczelki. Co mogę powiedzieć? Rozkręcają dalej i szukaj. To nie jest jakiś skomplikowany motor.

Pozdrawiam 

Link to comment
Share on other sites

Widziałem tą uszczelkę i jak to było rozebrane. Nic szczególnego na niej rzeczywiście nie było.

Przy spuszczaniu oleju wody w nim nie było.

.....poskładane wszystko. Przejechane ok 200 km.......i brak mi słów olej w wodzie znowu !!!!!!!

 

Jestem załamany !!!!! 3.000 już wypie****iłem na chłodniczke i teraz ta uszczelkę za rozrządem ( razem z kompletnym rozrzadem i zmiennymi kołami ) ...i pytanie co dalej ?

Głowice ściągać ? 

Jakoś szczelność układu chłodzenia sprawdzić ?

Edited by forest666
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.



×
×
  • Create New...
UP