Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

Zaloguj się, aby obserwować  
Gość F4

Pasek klinowy - wymiana

Polecane posty

Gość F4

Witam,

wymieniam rozrząd i postanowiłem wymienić również pasek klinowy i tu szok.

Nie mogę wcisnąć paska klinowego. Odkręciłem łapę mocującą silnik po prawej stronie na dole, ale nie mogę jej przesunąć i brak miejsca na pasek.

Macie jakieś "patenty", bo za nic nie mogę tam przełozyć tego paska, a nie chcę go zniszczyć.

W którym miejscu najlepiej podlewarować silnik żeby nie zepsuć czegoś?

Dodam, że silnik to X18XE z klimą.

Z góry dzięki za info

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

To i ja jestem wszoku!

Pamiętam czasy, kiedy zerwany pasek wymieniało się na drodze bez żadnego kłopotu.

A tym czasem to niezły wyczyn!

Zaczynam się bać:-(

Wektor

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Odkopuję i również proszę o porade. Odkręcenie prawej poduszki od dołu to nie problem, tylko jak ją odkręcic od góry?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

nie trzeba od góry jej odkręcać, podnosisz silnik z tej strony a poduszka wychodzi z sanek zawieszenia.

teraz tylko przeciskasz pasek i opuszczasz silnik.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Poduszka wychodzi - fakt, tylko że ma bardzo długą śrubę, która ogranicza pole manewrowania.

Podniosłem silnik do góry od strony rozrządu, ale w pewnym momencie łapa silnika (jeśli mnie pamięc nie myli) opiera sie o karoserie i wyżej już nie można. Brakuje na oko 1-2 cm. Może trzeba poluzować też na poduszkach z lewej strony?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

z lewej strony ( czyli od kabiny) nie ma typowej poduszki, jest drążek reakcyjny silnika na górze, ale do rozrządu i tak go musiałeś zdemontować.

następna poduszka jest dopiero niedaleko skrzyni.

Ale przeglądałem właśnie zdjęcia i wprowadziłem Ciebie wcześniej w błąd - bo łapę poduszki też odkręcałem przy napinaczu paska wielorowkowego.

wtedy łatwiej jest manewrować.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam.Może ktoś z kolegów wie jaki ma być na 100% rozmiar paska wieloklinowego w silniku 2.0DTL z klimą rok 1998? Teraz mam założony 6PK 1900. Mam w domu nowy pasek 6PK 1888 i nie wiem czy taki pasek po założeniu zwiększy siłę naciągu a nie chcę nic przekombinować.

Z góry dziękuję za odpowiedź.

Pozdrawiam!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Załóż taki jak powinien być, bo siła naciągu będzie większa i rolka w napinaczu poleci a druga sprawa - napinacz może nie mieć już możliwości prawidłowego napinania - koniec jego zakresu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Michal_A

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

czy dobrze rozumiem ze konieczne jest odkrecenie tych dwu srub laczacych lape z blokiem silnika? jak tam podejsc? nasadka sie nie miesci miedzy lapa a podluznica chyba tylko plaski oczkowy ale znowu ruch jest niewielki. wymiana tego paska to jakas makabra. dzieki za podpowiedz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

dokładnie - przy klimie to makabra

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

witam.odświeżam temat interesuje mnie czy są gdzieś maualne jak wymienić ten pasek? nie wiem o co chodzi z tymi sankami chciałbym zdjęcie co dokładnie odkręcić zeby podnieść silnik? prosze o pomoc

OK juz nie trzeba - po robocie !

DOSTĘP PASKUDNY

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Edytowano przez maniekDG

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam pomógłby ktoś dobra rada jak się zabrać za wymianę paska z klimatyzacją. Rozumiem że nakrętkę odkręcić od poduszki od spodu i co dalej podnieść silnik i przecisnąć czy odkręcić jeszcze coś ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

 

Edytowano przez Cretux

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×