Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

aro777

Tylna tuleja przedniego wahacza sama się odkręca

Polecane posty

Witam. Na diagnostyce zauważył że śruba tulei jest luźna, na miejscu dokręciłem, mocno. Po półtora tygodnia postanowiłem zajrzeć i śruba tylnej tulei przedniego wahacza znów luźna. Dokręciłem znów bardzo mocno. Z kanału, auto na kołach. Teraz znów obserwuje czy się nie odkręca.  
Ktoś jakieś doświadczenia ma z takim przypadkiem? Jakieś porady jak zapobiec odkręcaniu się tej śruby? Czy jakiś klej do śrub jest mądrym rozwiązaniem? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Hmm. Klej do gwintów?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

No właśnei o to pytam czy ktoś tez potrzebował stosować, i cyz pomogło. No i czy nie ma później problemu z wykręceniem 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie spotkałem no forum podobnego problemu.
Po zastosowaniu kleju da się wszystko rozkręcić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Na to wygląda że gwint się wyrobił tzn ma minimalny luz i dlatego się odkreca albo tak jak kolega michalm83 pisze na kleju  bądź śrubę większą i przegwintowac. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Sama serwisowka czy Sam naprawiam mowi zeby na srube nakladac srednio mocny klej.Na obciazonym zawieszeniu dokrecamy srube momentem 40NM a potej jeszcze o 40st.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)

Już wszystko jasne czemu się tak odkręca. 

Wyrobił się wahacz, ta część zaznaczona na zdjęciu. 

Tuleja na nim lata zbyt luźno, sprawdziłem na nowej tulejce i to samo. Czyli wyrobił się wahacz. Przez ten luz tuleja ciągle odkręcala śrubę i generowała stuki. 

Od razu zapytam czy teraz wahacz już jest do śmieci czy da się go jakoś ratować? 

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć attachment

Edytowano przez aro777

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja bym albo na klej do gwintów. Albo dokrecił  i nawiercił małym otwór w tuleji aż do śruby  letko w śrubę nagwintował i wkrecił śrubę by zabezpieczałała przed odkrecaniem. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie wiercenie to zły pomysł bo widzę że tulej się porusza bo mam akurat nowy wachacz na podgląd pozostaje klej. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)

Ale ten trzpień od wahacza (strzałka na zdjęciu) i tak zbyt luźno lata w tulejce. Nawet jak się by nie odkręcala to będzie latać. 

Zastanawiam się czy nie wytoczyć jakieś tulejki, wbić na wahacz  by był grubszy, i na to wprasować tuleje lekko podtoczoną tak by pasowała na tą dorobioną tuleje. By ratować wahacze. Bo inaczej to czeka mnie zakup nowych wahaczy

Edytowano przez aro777

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

A za rok w razie wymiany samej tulei nie sciagniesz jej z wachacza bo aluminium sie utleni i zacisnie to na amen.A jak bys uzyl metalowej tulejki to juz na pewno zapiecze sie na amen.Srube dokreca sie odpowiednim momentem i trzyma pewnie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

W sumie  może się udać jak wytoczysz taką tulejke.  Zależy jaki jest ten luz. Bo jak spory to lepiej zmień wachacz jaka mocno wyrobiony w tym miejscu . 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Luz na tyle mały że będę musiał roztoczyć tuleje od środka by powiększyć w niej otwor, zwiększyć luz i wypełnić go nowowytoczoną tulejką. 

I jak to będzie ciasno siedzieć po wprasowaniu,  wtedy jak się dobrze dokręcił to powinno trzymać i się nie odkręcać. 

 

Tylko pytanie czy tak można ratować wahacz czy to już niebezpieczne druciarstwo

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Tak jest w kazdym jednym wachaczu.

Edytowano przez matoslaw

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Chcesz powiedzieć że to że tuleja lata tak luźno na tym trzpieniu wahacza to normalne i tak jest od nowości? 

Edytowano przez aro777

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Tak jest.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja mam nowy wachacz leży w pudełku sprawdzę czy ma luz .  I powiem że nie wyczuwam żadnego. Trochę niechęć mi się wierzyć by wachacz nowy mugl mięć luz mój nie ma a leży koło mnie jeszcze w pudełku. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A jak masz tak rozwiercac i wstawiać większą to lepiej odpuść sobie kup wachacz nie należą do tanich ale nowy to nowy bezpieczeństwo  najważniejsze.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

A jak ciasno siedzi tylna tuleja na wahaczu? Jestes w stanie ręką ją zdjąć lub chociaż obrócić? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Mozna sobie swobodnie krecic reka  tuleje.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Prawdopodobnie problemem jest to że tuleja jest poliuretanowa (czerwona). O co chodzi, ktoś zaraz zapyta co za różnica z jakiego materiału jest tuleja że się śruba odkręca. Jest tak sztywna, że jak wahacz pracuje ruchem góra dół na tuleje przekazuje ruch który próbuje ją obrócić. Sprawdziłem w imadle, wkręciłem tuleje, włożyłem wahacz, skręciłem śrube i poruszałem wahaczem do góry i w dół symulując jazdę autem po nierównościach. Zwykłą tuleja pracuje na gumie, czyli obudowa tulei jest nieruchoma a wewnętrzna część tulei skręcona śrubą z wahaczem próbuje się obrócić ruszając wahaczem, ale śruba mocno trzyma więc guma sie poddaje i spoko. Natomiast w poliuretanowej tulejai i ta jej guma jest zbyt sztywna. Gdy wahacz zaczyna pracować góra-dół to za miast tuleja poddawać się na gumie przenosi obrót na śrubę i ją powoli wykręca. Także ze swojego doświadczenia nie polecam poliuretanów do naszych zawieszeń, a przynajmniej nie tylną tuleje przednich wahaczy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×