Jump to content
XXX ZLOT

NOWY TEMAT - NOWY OŚRODEK

ZAPRASZAMY DO REZERWACJI

https://forum.vectraklub.pl/forum/329-xxx-zlot-vkp-20-23062019/

sdfsdf.jpg

 

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

CHRISTOF

Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów Z20NET

Recommended Posts

Witam. Wymieniał ktoś uszczelkę pokrywy w VC Z20NET? Może jakieś wskazówki? Jaką siłą dokręcamy śruby? Co trzeba zdemontować żeby zdjąć pokrywę itd.?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie, będziesz pierwszy. Napisz co i jak potem.:P

 

 

Wykręcasz cewki, odkrecasz przewody paliwowe, z tyłu chyba nic nie trzeba odkręcać, albo tylko ucho wieszaka silnika. Nie pamiętam, czy jest to konieczne.

Masz wkoło pokrywy i koło cewek szereg śrub na klucz 10 jak pamiętam dobrze i je na spokojnie jedna po drugiej odkrecasz.

Dokręca się potem śruby 10Nm. Zwróć uwagę, żeby się uszczelka nie podwinęła. Możesz też dać minimalną ilość jakiegoś sylikonu na narożniki koło półksiężycy. Tam czasem mimo poprawnego montażu olej się sączy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki. Muszę się za to zabrać bo zalewa mi 4 świecę od góry.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja przy okazji umyłem a raczej wyszorowałem pokrywę od spodu. Tak jak @Klosiu pisał przy wałkach warto lekko silikon dać, no i zaczynamy lekkie dokręcanie do małego oporu i jak wszystkie śruby dokręcisz to dopiero wtedy klucz dynamometryczny i dokręcać na odpowiedni Nm. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

no warto poszorować jak ma się już na wierchu u mnie to niebo a ziemia

Please login or register to see this attachment.

Please login or register to see this attachment.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mam pytanie odnośnie dokręcania 10Nm.. bo moj klucz ma najmniej 28 Nm :P czy to będzie dużo za dużo?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lepiej nie próbuj bo jak ci śruba w głowicy zostanie to będziesz miał wesoło.popytaj kogoś ze znajomych czy niema albo poszukaj sobie na necie wychylny około 30-40 zł

Wysłane z mojego MotoG3 przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki za pomoc:) i kolejne koszta.. chyba mija sie z celem kupowanie klucz za 100zl lepiej dac w warsztacie 100 za wymiane;p

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Z wyczuciem to dokręć i tyle.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Albo tak jak

Please login or register to see this link.

mówi z czuciem.
Ja zawsze podchodzę że przeliczam koszt warsztatu względem tego co muszę sobie kupić jeśli niema za dużej różnicy w zakupie klucza/narzędzi to wolę kupić i zostaje mi sprzęt

Wysłane z mojego MotoG3 przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Skoro Christof napisał że mu zalewa 4 świece a u mnie 3 i 4 była tak zalana że nie było ich widać to powinienem podejrzewać uszczelkę pod pokrywą? Dodatkowo na zewnątrz  od strony turbo wszystko uwalone olejem. 

Dokrecilem wszystkie sruby z momentem "siła razy ramie" i ukrecilem jedna srube przy cewkach. Przejechalem 200km i po inspekcji świec zauwazylem ze jeszcze poci sie wewnatrz "tuleji" jednej swiecy, w miejscu gdzie jest taki rowek po srodku. Świece które były wcześniej zalane totalnie olejem dziś byly suche, choć cewki były lekko zapocone.

Na zdjęciach smolaka jednak widze ze pokrywa od spodu jest "płaska" wiec nie wiem jak wysoko sięgają obudowy świec.

Czy to juz początek końca mojego z20net czy tylko wystarczy wymienić tą uszczelke?

315kkm przelotu z czego 200kkm na lpg. Oleju dolalem teraz jakies 400ml na 12kkm ale nie jestem pewny czy tyle nie wyciekło przez ta uszczelke. Na postoju przez nawiewy wkrada się smród palonego oleju, mam nadzieje ze to te resztki które zlecialy po bloku. 

I jeszcze jedno. Czy ta nieszczelność uszczelki może mieć wpływ na pomiar kompresji? Jak dwie swiece plywaly w oleju tzn. że gdzieś ciśnienie moglo uciekać podczas pomiaru.

Share this post


Link to post
Share on other sites

To tak jeśli chodzi o pomiar kompresji to nieszczelności na pokrywie niema znaczenia . A jeśli chodzi o urwaną śrubę to trochę lipa ale udało ci się ją wymienić?? A tak na twoim miejscu bym wymienił uszczelkę na nową fakt erling w Prochois to koszt 85zl ale będziesz miał pewność że nie będzie nic zalatywać. Jeśli chodzi o smród spalonego oleju przyjrzał bym się turbo (muszla wydechowa) i okolice kata czy tam gdzieś oleju niema lub czy pokrywa tam gdzieś nie pluje chyba że była to jednorazowa sytuacja to niema co się przejmować

Wysłane z mojego MotoG3 przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Śruby jeszcze nie ruszyłem ale chyba rozwierce to przed zdjeciem pokrywy. Albo po zdjęciu pokrywy może czyms ją zlape i odkrece. Nie wiem jeszcze jak sie za to zabrac. 

Z jakiegoś gównolitu te śruby są ze tak łatwo puściło. 

Smrod sie zmniejszył po dokreceniu pokrywy i wymyciu wszystkiego co bylem w stanie wymyc dookoła pokrywy z tylu. Przed umyciem na zimnym silniku podczas rozgrzewania unosił sie dymek miedzy turbo a blokiem. Ściągnąłem oslone termiczna turbo i nie udalo mi sie znaleźć zrodla dymku od gory. Musze zajrzeć od spodu bo gdzieś od dołu to lecialo. Przy turbo wszystko suche bylo etc. Dzis na rozgrzanym dymku nie widzialem i tylko lekko smierdzialo wąchajac bezposrednio przy turbo. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Śruba mogła być już wcześniej przeciągnięta ale ja preferuje klucz dynamometryczny i jeśli ma być 10nm to musi być szczelne.Przy zakładaniu pokrywy delikatnie sylikonem po zewnętrznej machnę i będzie na 1000% szczelne. Tylko teraz ten zapach oleju to może resztki gdzieś wypalać depnij mu żeby turbo i wydech przepalił. Jak dalej to będzie to masz gdzieś wyciek.

Wysłane z mojego MotoG3 przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tu jest wszystko 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...