Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

123456789

Vectra 1.9 150km nie odpala na ciepłym silniku

Polecane posty

Witam was.  Mam problem taki ze vectra c 150km diesel nie odpala na ciepłym silniku.  Normalnie rano czy zimny po 10h od przyjazdu do pracy do odjazdu to odpala jakoś normlanie, co prawda nie od strzala tylko jak zawsze ze 3 obroty ale to przyjąłem za normę choć tak nie powinno chyba być :(( rozrusznik już kiedyś regenerowany,  aku ok jest,  alternator trochę słabo 13,8 ale to chyba może od kabli,  zgubionej masy?)

 

Teraz problem,  nie pierwszy raz ani nie kazdorazowa ale ostatnio coraz częściej,  podjezdzam pod sklep,  auto jechało, czekam z 1 min studze turbo, gasze, idę  15 minut, wychodzę, próba odpalenia i zonk.

Rozrusznik kręci jak dziki, aku daje rade ale silnik nie odpali, nawet za 10 razem, mogę se tak do usra.... Śmierci. I żeby odpalić muszę odczekać z 1h aż samochód ostygnie lub nowa moja metoda odkrecam korek od płynu chłodniczego i z otwartą maska czekam 10 minut i odpalam jak nigdy nic hahah

Powiedzcie mi co to się dzieje, nie znalazłem identycznego tematu, są podobne o jakimś walku ale to chyba nie on musi ostygnac?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jakieś błędy, kontrolki ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)

Nic, normalnie,  kontrolki zapalają się, gasną jak zawsze, rozusznik kręci po kilkanaście obrotów i nic. Dopiero jak ostygnie "coś" to odpali

 

Ps jest może coś co noe pozwoli na zapłon z powodów niewłaściwycj temperatur silnikowi?

Edytowano przez 123456789

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)

Mogą to byc uszkodzone czujniki wału korbowego i wałka rozrządu po zagrzaniu mogą fisiowac , ale wtedy będą błędy. Najlepiej było by podłączyć opka i sprawdzić co się dzieje.

Edytowano przez darwoj10

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli chodzi o nie właściwą temperaturę to nie ma znaczenia jaka ona jest auto ma zapalić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Czym sprawdzałeś błędy ?

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A to te czujniki od wałków zmieniają ich położenie czy coś jak na szybko nowym sposobem odkrecam korek od zbiornika wyrównawczego od płynu chłodniczego?  I płyn chłodniczy wystaraca szybko temperaturę, sprawdzałem na ukrytym to przy 60-70 stopniach zatrybia i odpala jak nigdy nic? Może wymienić płyn chloddniczy na nowy? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)

Co do walka to może te może kompresja nie ta i jak ostygnie to coś się domyka i nabiera kompresji?  Że starych i do dziś nie zidentyfikowanych błędów do brak ciśnienia na listwie, ale mechanik powiedział że on sam nie co to może oznaczać,  ale to było już od czasu jak go kupiłem i przed tym problemem 

Edytowano przez 123456789

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Czujniki dają informację do komputera o obrotach wału korbowego i wałków rozrządu . 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No ok ale czy sama temperatura płynu chłodniczego która zbijam jest wstanie wpłynąć na pracę czujnika walka czy też wału? Problem jest od ładnych kilki msc :) brak czasu a rozwiązanie jest prowizoryczne i przy zimie dość łatwe,  ale zaczyna już męczyć taki problem i właśnie zanim oddam z tym konktetnym problem samochód bo wogole się powinien nazywać opel problem a nie vectra haha ;),  to chociaż chce wiedzieć z doświadczenia innych z czym się to je a nie odrazu looo panie to dwumas wymienimy popaczy czy zadziała,  później rozrząd a na końcu czujnik temperatury haha ;) nie obrażajac mechaników u mnie sami tacy są w miescie, większość znam bo kiedyś jeździłem w intercarsie i zawozilem części i wiem że zamawiają na pale i wymieniają aż trafia haha smutne ale prawdziwe...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bez podłączenia kompa nic nie zrobisz , trzeba sprawdić w momencie kiedy nie odpala co się dzieje w blokach pomiarowych i to wyjaśni sprawę . Najlepiej podłączyć auto pod opkoma lub techa . A gdzie mieszkasz ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)

Nie chodzi tu o temperaturę płynu tylko o temperaturę silnika, te czujniki czasami po zagrzaniu przestają działać lub po prostu wariują , ale jeżeli piszesz o błędzie ciśnienia na szynie to mogła by być przyczyna. Lecz bez kompa nic nie sprawdzisz.

Edytowano przez darwoj10

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)

Sosnowiec,  u mnie nieliczni mają techa, wogole raczej koncern vaga, francuzy się tu robi,  serwisuje niby u gości którzy mają tylko ople do roboty, chcoiaz oni to tak używają tego komputera jakby go dostali wczoraj do zapozniania się z nim hehe bo inni mechanicy to opel jest beeee bo te auto to z taśmy schodzą zepsute chyba hehe i nikt nie wie jak to napraiwac bo to wymieniacze,  a ci w prywatnym aso opel to niby wiedzą, niby zrobią ale musisz im powiedzieć co mają zrobic hahaha bo oni jak im mówisz rozrząd to choćby koło odpalo to on wymieni rozrząd i nastepny, pytasz ich co nastepne czy coś nie zauwazyli to auto Perfect a auto jak wjeżdża zjeba...e to zjeba...e wyjeżdża i 1000 się należy ;D

 

Ps wogole to ci w tym prywatnym aso Opla hehe to jak na początku zacząłem tam auto robić to ciągle tych samych ludzi widuje, klientów? Chyba oni może jedno robią, inne zje..bia? Czy to ople się tak psują? Miałem citroena to wizyta u mechanika to jak sobie przypomniałem że olej trzeba zrobic a oplem? 1 raz na tydzień? 🤣 ( teraz olewam.i jeżdżę aż stanie albo nieznośna usterka) ( poważnie, co tydzień jak tygodniowka wchodziła to mechanik i po jezdzeniu tam przez  3 msc auto dalej szrot?:)

Edytowano przez 123456789

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

W opisie masz dolnośląskie ? Napisz na forum oddziałowym na pewno ktoś ci pomoże odczytać błędy i rozwiązać problem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Poprawiłem,  błąd przy rejestracji,  śląskie,  Sosnowiec.  A tak wogole to właśnie skończyłam oczekiwanie aż super bryka odpali i dokładnie 60 stopni w ukrytym menu i mniej i samochód mozna można zapalac gasic i znów zapalić i znów i tak normalnie bez żadnych problemów haha dziwne nie? 

Da się miejscowego fachmana tu znalesc? Muszę głębiej po forum poszukac

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Tak jak pisałem pytaj w oddziale.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)

Coś nowego w temacie :)

tak,  była wizyta u mechanika 

1. Czujnik wału to nie bo został podmieniony i nic to nie wnioslo. 

2. Czujnik walka rozrządu też został wykluczony. Nwm czemu ale zostało to odrzucone.

3.podpiety komp przy starcie

3a. Wysoka temperatura powietrza dolotowego 70 stopni wtf?🤔 a w hali 4 stopnie :) za wysoka w każdym razie znaczoaco,  podobno

3b. Ciśnienie te omh chyba jakos tak, 10 lub niecałe 10, a powinno być przy zapłonie gdzie minimum 16? Dobrze to ogarniam? Na pompie wysokiego ciśnienia, tak?

im bardziej stygnie tym te ciśnienie rosnie.  Jak trochę silnik ostygl to było 12-13 juz

edit. TO MNIE CHWILOWO ZAINTRYGOWOALO, CZY TEMPERATURA PŁYNU A ZARAZEM SILNIKA MA WPŁYW NA SPRĘŻANIE POMPY ZE NA LEKKO OSTYGNIETYM NIE ODPALA,  A NA ZIMNYM, OSTUDZONYM I CALKIEM GORACYM już pompuje? 🤔

 

4. Czujnik powietrza chyba,  ten przy dolocie przy filtrze powietrza odlaczany i też nic to nie wnioslo 

5. Silnik mimo nie ostygniecia do konca,  próba odpalenia nie chciał zagadać, chłopaki podali plaki odpalił.

zostal zgaszone,  nie gadał, plak znów gada.

( wyjechałem z hali i objechalem, zgasilem, próba zapalenia, zapalił,  zgaszony znów, znów zapalił,  bez plaka rzecz jasna) 

 

Wnioski

Padło że pompa ciśnienia wysokiego is dead:) tzn dopiero umiera jeszcze żyje ale ciężko i ten błąd z Komputera brak wtrysku na listwie CR chyba jest z tad że pompa nie daje ciśnienia i nie ma wtrysku haha takie wsumie oczywiste?

Hmm wartości wtryskow podobno wzupelnosci ok,  0.4 0.5. Czy jakoś tak :) nie leje 

czyli propozycja mechanika na regenerację pompy wysokiego ciśnienia 650zl plus 250 wymiana,  3-4 dni ma auto zostać.

Ps warto może zakupić pompę z allegro ceny koło 200zl,  tylko nie wiadomo czy sprawne,  czy jednak lepiej zrobić to jak Bóg każe i zregenerować? 

ps2 innych błędów komp nie pokazuje. Tylko ten brak wtrysku na szynie CR ;)

Edytowano przez 123456789

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Siema, dawno temat nie odgrzebany ale...

Jednak najprawdopodobniej za wszystko odpowiadają wtryski :)

obecnie mechanik podmienil wtryski, wszystkie 4 heh, pompa jednak nie poszła do regeneracji i o dziwo działa, przynajmniej na razie bo to jakieś nie do końca są włożone te co powinny, hmm nwm:( 

ale obecnie,  po odebraniu z rana, jeździ,  przyspiesza i nie wbija serwisowego,  odpala pół ciepły,  pojedze z tydzień na tych i wtedy mój mechanik stwierdzi jednoznacznie że to właśnie to :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)

Wątkiem dodatkowym jest czy regenerowac moje stare wtryski? Czy oddać moje wtryski w zamian za zregenerowane jakieś tam,  czy iść po bandzie tak jak chwilowo zarzucił tematem mechanik i kupić używki? Z gwarancją rozruchowa?  Nowe odpadają. Cena to wsumie 3/4 samochodu hehe

 

Ktoś, kogos, mógłby polecić ewentualnie kto regeneruje lub podmienia na zregenerowane za moje? 

Najlepiej śląsk, do50- 100km od Katowic,  mam wyciągnięte już wtryski więc wsumie najlepiej było by chyba odrazu wziąć regenerowany produkt i zostawić moje

 

Edytowano przez 123456789

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do rozmowy

Możesz pisać i zarejestrować się później. Jeśli masz konto,Zaloguj się teraz, aby publikować na swoim koncie.

Gość
Odpowiedz...

×   Wklejony jako tekst z formatowaniem.   Wklej jako zwykły tekst

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wkleić zdjęć bezpośrednio. Prześlij lub wstaw obrazy z adresu URL.


  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Utwórz nowe...