Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

Tarkan23

Problem z elektryką Z19DTH

Polecane posty

Witam od dłuższego czasu mam problem z elektryką w vectrze C silnik Z19DTH . Pewnego dnia gdy chciałem odpalić samochód nagle okazało się że akumulator był rozładowany (samochód poprzedniego dnia był odpalany i palił bez problemu). Na ukrytym menu w radiu pokazało mi napięcie 11.4V. Wyjąłem naładowałem samochód ożył na zgaszonym pokazywało 13.5V a po odpaleniu wskoczyło na 14.1 (alternator zaczął ładować itd. norma...). Wszystko było ok aż do czasu gdy mój syn siedział w samochodzie i słuchał muzyki na zgaszonym silniku ok.20minut , gdy chciałem odpalić samochód problem wrócił akumulator nie miał siły odpalić na ukrytym menu było ok 11V. Postanowiliśmy ruszyć na ''popych'' i na całej desce rozdzielczej i na radiu nagle podświetlenie zaczęło wariować i migać (nigdy tak nie miałem). Auto odpaliłem przejechałem coś ok 1.5km-2km i ukryte menu pokazywało rosnące wartości aż do 14.1 (alternator naładował akumulator bez problemu) , dojechałem na miejsce ukryte menu pokazywało 14.1V z tego co mi wiadomo idealne napięcie. Zgasiłem wróciłem po 10 minutach i auto odpaliło bez żadnego problemu ''jak niemowlę'' zepsuty akumulator i alternator raczej nie dał by rady od tak odżyć. Zauważyłem też , że na postoju gdy nawiew pracował na 6-7 nagle napięcie zaczęło spadać do 12V i od razu wróciło do 14.1V. Do dzisiaj problem nie wraca ale chcę jak najszybciej sprawdzić i naprawić usterkę.

 

Silnik 1.9cdti 150km (Z19DTH)

Radio CDC40 Opera z nagłośnieniem oryginalnym premium 9 głośników 

Akumulator centra plus z tego co pamiętam to 74ah 680a (akumulator ma 4 lata)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Piękny wiek jak na akumulator.

Dołącz jeszcze że stał na  magazynie hurtowni, więc będzie miał 5 latek .

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)

No ale trup był by w stanie trzymać takie wartości na poziomie 13.5V(na zgaszonym) i 14.1V(na odpalonym) ? I póki co palić bez problemu ?

Edytowano przez Tarkan23

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proponuje sprawdzic poziom elektrolitu ewentualnie uzupelnic go i akumulator naladowac dobrym prostownikiem takim co laduje pradem 6A. Alternator w aucie nigdy nie naladuje dobrze rozladowanego akumulatora.Obejrzyj ten filmik 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Podejdź do sklepu gdzie sprzedają aku to ci sprawdza pod obciążeniem. Ja też miałem takie problemy. Auto paliło ok pozniej był problem z odpaleniem. Jak odpaliłem to znowu trochę pojeździł i znowu ten sam problem. Wymieniłem aku i problem minął.

Wysłane z mojego HTC U12+ przy użyciu Tapatalka

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj znowu akumulator padł, został wymieniony na nowy i pojawiły się nowe pytania. Czy na nowym aku dopuszczalne jest ze w ukrytym menu pokazuje napięcie bez odpalenia 12.4? Nie jest to może za mało? Druga sprawa to sprawdziłem bezpieczniki napięcia akumulatora i zauważyłem że idą 2 bezpieczniki po 25 a jeden był zamieniony na 30 czy miało to jaki kolwiek wpływ i czy dobrze zrobiłem zamieniając ma 25 tak jak w książce serwisowej jest napisane? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Wedlug prawidel napiecie akumulatora 12,4V kwalifikuje go do podladowania. Ja bym go podladowal prostownikiem. Zmiana bezpiecznika z 25 na 30 nie ma znaczenia ale skoro ma byc 25 to niech bedzie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A ty masz w ogóle lądowanie w tym samochodzie?

Wysłane z mojego HTC U12+ przy użyciu Tapatalka

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)

Ta wszystko jest, napięcia 12.4 są bez odpalenia silnika -_- a po odpaleniu jest 14.1 więc czytaj dokładnie 

Edytowano przez Tarkan23

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

A skoro sie rozladowal znowu stary to ja bym sprawdzil czy cos w aucie nie kradnie pradu.

Edytowano przez matoslaw

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

W najbliższym czasie podladuje akumulator i narazie będę tak jeździł mam nadzieję że problem nie powróci, za tydzień napisze czy coś się stało czy może problem znikł. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Pytanie Kolego. Jakie dystanse robisz po odpaleniu ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Z reguły samo się nic nie naprawia wiecnastepnym razem ciśnie spie...li jak będziesz jechał na ferie albo na wakacje.

Wysłane z mojego HTC U12+ przy użyciu Tapatalka

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli chodzi o dystanse to samochód rzadko widzi miasto, przeważnie robi tylko trasy. Nie no to raczej akumulator bo sprawdzali mi akumulator i na urządzeniu trzymał chyba 8V czyli trup. Tylko myślałem że coś z elektryka jest nie tak robi jakieś śpięcie czy coś bo nie mogłem uwierzyć że akumulator trup mógłby się bez problemu naładować i trzymać ładne wyniki na poziomie 13.5V bez odpalenia. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj wracając z pracy (~40min jazdy) już na parkingu zapaliła mi się kontrolka akumulatora, no ale że już byłem pod domem to zgasiłem i poszedłem.
Za dwie godziny poszedłem to sprawdzić i auto odpaliło normalnie, ale po 5min jazdy zapaliła mi się ponownie kontrolka akumulatora.
Podłączyłem później pod OBD i napięcie przy odpalonym pokazywało mi 11.3V.
Umówiłem się dzisiaj z gościem że przyjadę, ale próbuje odpalić i nic. Typowe objawy rozładowanego akumulatora.
Moje pytanie jest taki czy to 100% tylko rozładowany akumulator czy może być problem alternatorem?
Martwi mnie trochę ta kontrolka akumulatora. Oznacza ona też że akumulator jest słaby? Jest możliwość że rozładowywał mi się podczas jazdy?
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jak dla mnie masz brak ładowania 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jak dla mnie masz brak ładowania i dlatego akumulator pokazuje tylko 11.4 v 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Co w takiej sytuacji?
Jak naładuję akumulator to będzie już ok?
Albo przynajmniej odpali żeby podjechać do mechanika żeby to ogarnął?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jak nie ma ładowania to alternator do regeneracji jedz do mechanika niech przemiezy czy masz ladowanie bądź weź sam miernik zapał auto i zmierz 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Właśnie to dzisiaj chciałem zrobić, ale z powodu rozładowania nie mam nawet jak dojechać.
Miernika też nie mam. Jedynie czym sprawdzałem to właśnie przez OBD i tam pokazywało napięcie 11.3V

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Jak naladujesz akumulator to bedzie ok zeby odpalic auto i podjechac do mechanika.Jak bedziesz jeczal to oszczedzaj prad bo prawdopodobnie nie masz ladowania z alternatora.Zadnego radia,wentylatora lub podobnych.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

To podladuj go i jedz do mechanika Tylko tak jak klubowicz matosław pisał bez żadnych poborcow prądu bo szybko go rozladujesz 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Pytanie ile km ma do mechanika. Ja po padniętym ładowaniu w VB ledwo dojechałem do swojego miasta ( 4 km )

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiem wiem, tak właśnie chciałem zrobić. Mam 2km także dam radę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Jak naladujesz aku na max to dojedziesz na luzaku te 2km.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do rozmowy

Możesz pisać i zarejestrować się później. Jeśli masz konto,Zaloguj się teraz, aby publikować na swoim koncie.

Gość
Odpowiedz...

×   Wklejony jako tekst z formatowaniem.   Wklej jako zwykły tekst

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wkleić zdjęć bezpośrednio. Prześlij lub wstaw obrazy z adresu URL.


  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Utwórz nowe...