Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
ep87

Z18xe P170

Recommended Posts

Mam ciekawy przypadek.

Mianowicie Vectra C 1.8 z18xe 2002 rok produkcji z silnikiem który miał domyslnie EGR.

Faluje "purka" na biegu jałowym, ma moc jedzie ale faluje. Na jałowym, dodam że czasem pracuje równo a częściej jednak faluje i drgania na całą budę

Błąd który jest obecny P0170 - za bogaty system adaptacji paliwa

Co zostało wymienione diagnozowane.

Wymienione na sprawne i brak poprawy:

- wymieniona druga sonda lambda

- wymieniona i diagnozowana przepływka

- czujnik temperatury

- listwa wtryskowa + pompa paliwa + filtr

- przepustnica

- wymieniony sterownik na taki bez egr (zaślepiony egr)

- sprawdzone wszystkie podciśnienia

- wymieniony zawór od zbiornika paliwa

- wymieniona cewka

- odma sprawdzona

-katalizator ma przejscie nie jest zapchany

Jak się ograniczy czymś dostęp powietrza zaczyna pracować równiej

Problem pojawia sie przy przeskakiwaniu pętli otwartej na zamkniętą z odczytów Sond lambda

Może ktoś miał podobny przypadek i ma jeszcze jakieś pomysły co by mogło go boleć

Mi został do podmiany jeszcze kolektor wlotowy bo już innych opcji nie mam.

Share this post


Link to post
Share on other sites

a lpg masz?

Share this post


Link to post
Share on other sites

A co z pierwszą sondą ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pierwsza sonda normalnie pracuje

brak lpg

Please login or register to see this quote.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Do sprawdzenia jeszcze serwo i szczelność kolektora.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Mówisz o dolocie i tam gdzie są te puszki - podciśnienia sprawdzane.

Serwo tam jest na przewodzeni łączącym ten zaworek przewód wymieniałam od serwa  - jest drożny.

Lewe powietrze by brał z serwa?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak sprawdzane? To że zaworek wymieniony, nie znaczy że jest szczelnie. Serwo też może puszczać

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pod kątem nieszczelności, jutro jeszcze serwo obadam w takim układzie. Albo je wyeliminuje by zobaczyć co będzie. Jeśli tak sie da

Please login or register to see this quote.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeśli silnik kuleje na wolnych to odepnij je, zaślep króciec i patrz czy się poprawia. Jak sprawdzałeś szczelność kolektora?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Serwo zaślepione - brak poprawy.

Kolektor będzie wymieniony nową uszczelkę mam dostać dzisiaj i będę kręcił

Share this post


Link to post
Share on other sites

A po co cokolwiek wymieniać w ciemno? Pisałeś że sprawdzałeś kolektor. 2 razy pytałem się jak i dalej nie wiadomo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sprawdziłem wszystkie podciśnienia i tyle do tego sprawdziłem czy nie ma miejsca przedmuchu.

Please login or register to see this quote.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ale pytam się w jaki sposób?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

No jak drożność i to czy i które ma przepływ w która stronę . Analogicznie do drugiej Vectry C którą mam sprawną.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie bardzo rozumiem po co. Szukaj nieszczelności a nie czy coś jest zatkane. Najłatwiej pryskać plakiem na kolektor i słuchać czy zmienia się praca silnika

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nic sie nie zmieniało taki test też robiłem. Zmieniało sie przy egr - egr został zatkany a sterownik mam teraz z wersji bez egr

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czyli lewego powietrza raczej nie ma. Przydałby się podgląd parametrów z komputera. Być może przepływomierz oszukuje, być może sonda. Ciężko powiedzieć w ciemno

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Te wszystkie parametry z diagnostyki wzorcowe analizowane na milion sposobów.

Kolektor w połowie jest rozbieralny tam jest uszczelka. Uszczelka miała przetarcia i braki. Wymiana kolektora.

Silnik równo pracuje i nie ma już błędów. Problem rozwiązany

Temat do zamknięcia dziękuję za aktywny udział w dyskusji.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czyli coś nie tak było z plakiem. Ważne że problem rozwiązany.

P.S.
Jakaś słaba ta diagnostyka, że nie wykazała lewizny

Share this post


Link to post
Share on other sites

Może w tytule warto dodać dopisek, że problem został rozwiązany. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Tam ciężko dojść od spodu. Na zdjęciu uszczelka która jest sprawcą nieszczelności. I powodowała błąd.

Please login or register to see this attachment.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...