Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

Zaloguj się, aby obserwować  
ep87

Z18xe P170

Polecane posty

Mam ciekawy przypadek.

Mianowicie Vectra C 1.8 z18xe 2002 rok produkcji z silnikiem który miał domyslnie EGR.

Faluje "purka" na biegu jałowym, ma moc jedzie ale faluje. Na jałowym, dodam że czasem pracuje równo a częściej jednak faluje i drgania na całą budę

Błąd który jest obecny P0170 - za bogaty system adaptacji paliwa

Co zostało wymienione diagnozowane.

Wymienione na sprawne i brak poprawy:

- wymieniona druga sonda lambda

- wymieniona i diagnozowana przepływka

- czujnik temperatury

- listwa wtryskowa + pompa paliwa + filtr

- przepustnica

- wymieniony sterownik na taki bez egr (zaślepiony egr)

- sprawdzone wszystkie podciśnienia

- wymieniony zawór od zbiornika paliwa

- wymieniona cewka

- odma sprawdzona

-katalizator ma przejscie nie jest zapchany

Jak się ograniczy czymś dostęp powietrza zaczyna pracować równiej

Problem pojawia sie przy przeskakiwaniu pętli otwartej na zamkniętą z odczytów Sond lambda

Może ktoś miał podobny przypadek i ma jeszcze jakieś pomysły co by mogło go boleć

Mi został do podmiany jeszcze kolektor wlotowy bo już innych opcji nie mam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

a lpg masz?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A co z pierwszą sondą ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Pierwsza sonda normalnie pracuje

brak lpg

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Do sprawdzenia jeszcze serwo i szczelność kolektora.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Mówisz o dolocie i tam gdzie są te puszki - podciśnienia sprawdzane.

Serwo tam jest na przewodzeni łączącym ten zaworek przewód wymieniałam od serwa  - jest drożny.

Lewe powietrze by brał z serwa?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jak sprawdzane? To że zaworek wymieniony, nie znaczy że jest szczelnie. Serwo też może puszczać

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Pod kątem nieszczelności, jutro jeszcze serwo obadam w takim układzie. Albo je wyeliminuje by zobaczyć co będzie. Jeśli tak sie da

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jeśli silnik kuleje na wolnych to odepnij je, zaślep króciec i patrz czy się poprawia. Jak sprawdzałeś szczelność kolektora?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Serwo zaślepione - brak poprawy.

Kolektor będzie wymieniony nową uszczelkę mam dostać dzisiaj i będę kręcił

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A po co cokolwiek wymieniać w ciemno? Pisałeś że sprawdzałeś kolektor. 2 razy pytałem się jak i dalej nie wiadomo

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Sprawdziłem wszystkie podciśnienia i tyle do tego sprawdziłem czy nie ma miejsca przedmuchu.

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ale pytam się w jaki sposób?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

No jak drożność i to czy i które ma przepływ w która stronę . Analogicznie do drugiej Vectry C którą mam sprawną.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie bardzo rozumiem po co. Szukaj nieszczelności a nie czy coś jest zatkane. Najłatwiej pryskać plakiem na kolektor i słuchać czy zmienia się praca silnika

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nic sie nie zmieniało taki test też robiłem. Zmieniało sie przy egr - egr został zatkany a sterownik mam teraz z wersji bez egr

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Czyli lewego powietrza raczej nie ma. Przydałby się podgląd parametrów z komputera. Być może przepływomierz oszukuje, być może sonda. Ciężko powiedzieć w ciemno

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Te wszystkie parametry z diagnostyki wzorcowe analizowane na milion sposobów.

Kolektor w połowie jest rozbieralny tam jest uszczelka. Uszczelka miała przetarcia i braki. Wymiana kolektora.

Silnik równo pracuje i nie ma już błędów. Problem rozwiązany

Temat do zamknięcia dziękuję za aktywny udział w dyskusji.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Czyli coś nie tak było z plakiem. Ważne że problem rozwiązany.

P.S.
Jakaś słaba ta diagnostyka, że nie wykazała lewizny

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Może w tytule warto dodać dopisek, że problem został rozwiązany. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Tam ciężko dojść od spodu. Na zdjęciu uszczelka która jest sprawcą nieszczelności. I powodowała błąd.

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć attachment

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×