Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

DamianTst

Tarcze hamulcowe

Polecane posty

Mam pytanie

Czy te ślady na tarczy to oznaka że czas najwyższy je wymienić ? na drugiej tego jeszcze nie ma.

Te małe kółka czy półkola są widoczne na całej tarczy równomiernie .

 

PS. Co polecacie do silnika .3,2 ? Zimmermann czy ATE ?

Mam dobra cenę w sklepie  na Zimmermann 866pln za przód tył z klockami

 

Pozdrawiam

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć attachment

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć attachment

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jak dla mnie to jest sól która sypią na drogi czy na tarczy masz rant ??? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A co do tarcz zimki i ate są dobre ja mam u siebie w 1.9 zimmermann

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Tu poczytaj sobie 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Sól raczej nie daje identycznych śladów na całej tarczy zresztą zdjęcie było zrobione po przejechaniu 70km wiec mało realny jest osad

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Te czarne wzory na tarczy sa od klockow.Po prostu zmierz grubosc tarczy jak jest juz min. grubosci to do wymiany. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

jesli te tarcze nie są krzywe i nie są zbyt cienkie to nic z nimi nie kombinuj, bo są w porządku. No chyba, że masz klocki do wymiany to wtedy można pomyśleć nad tarczami jeśli nie mają powierzchni powgłębianej od klocków. Poza tym zawsze można przetoczyć i mieć po kosztach. Od razu uprzedzam, że ze zdjęciem tarcz przednich, jeśli nie było to robione, to może być problem ze zdjęciem. Ja swoje musiałem ciąć. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Toczyć hmmm raczej nie bardzo raczej się tego nie robi 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja tak zrobiłem wszystko pięknie nowe klocki 1000km i się pokrzywily. Zaczęło się bicie na kierownicy 

Edytowano przez malina 90

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja też jakoś toczenia nie uznaje, jeden mechanik mi mówił że tarcze oryginalnie nie są idealnie proste aby ułatwić klockom cofnięcie się ale nie wiem ile w tym prawdy . Na ostatnim przeglądzie mówił mi diagnosta że wszystkie tarcze się nadają już tylko do wymiany . Tylne są już bardzo cienkie, spory rant i duże wgłębienia.

Przednie tarcze tak jak widać, ale też są cienkie. Dlatego chyba wymienię całość . Czemu taki problem z tymi przednimi tarczami ? Będzie trzeba to się potnie ale myślę że nie będzie takiej potrzeby, na pewno oryginały to nie są bo auto ma 320tyś przejechane minimum (wiadomo może być coś poza moją wiedzą :) )

Po dłuższym postoju pierwsze hamowania są bardzo głośne w środku typowe tarcie z przodu i z tyłu to słychać 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Kazde tarcze maja pewien zakres krzywizny/bicia.Jest to uwzglednione przez inzynierow na etapie konstruowania zawieszenia i ukladu hamulcowego.Dopiero jezeli bicie krzywizna jest duzo wieksza od zakladanej to tarzce albo sie wymienia albo toczy.Bicie tarczy mierzy sie czujnikiem zegarowym.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

A jaki masz problem? Tarcze sie zuzyly i trzeba wymienic.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Normalka w kazdym aucie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Tak jak kolega pisze że 1 hamowanie zawsze jest glosniejsze.😉 A co do toczenia ja za tym nie jestem 🙂 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

jak dla mnie zapieczone masz prowadnice i klocki stoją. miałem podobną sytuacje i tak właśnie wyglądały moje tarcze

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Prowadnice czy tłoczki (zaciski)? Tylne wymieniałem. Nie grzeją się i bez problemu się stacza więc nie sądzę by byly uszkodzone

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wyglądają jak spalone, można zrzucić zacisk i zobaczyć czy powierzchnia klocka nie jest popękana.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Prowadnice przy okazji można sprawdzić tłoczek.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×