Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Recommended Posts

Mam pytanie

Czy te ślady na tarczy to oznaka że czas najwyższy je wymienić ? na drugiej tego jeszcze nie ma.

Te małe kółka czy półkola są widoczne na całej tarczy równomiernie .

 

PS. Co polecacie do silnika .3,2 ? Zimmermann czy ATE ?

Mam dobra cenę w sklepie  na Zimmermann 866pln za przód tył z klockami

 

Pozdrawiam

Please login or register to see this attachment.

Please login or register to see this attachment.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak dla mnie to jest sól która sypią na drogi czy na tarczy masz rant ??? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

A co do tarcz zimki i ate są dobre ja mam u siebie w 1.9 zimmermann

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tu poczytaj sobie 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sól raczej nie daje identycznych śladów na całej tarczy zresztą zdjęcie było zrobione po przejechaniu 70km wiec mało realny jest osad

Share this post


Link to post
Share on other sites

Te czarne wzory na tarczy sa od klockow.Po prostu zmierz grubosc tarczy jak jest juz min. grubosci to do wymiany. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

jesli te tarcze nie są krzywe i nie są zbyt cienkie to nic z nimi nie kombinuj, bo są w porządku. No chyba, że masz klocki do wymiany to wtedy można pomyśleć nad tarczami jeśli nie mają powierzchni powgłębianej od klocków. Poza tym zawsze można przetoczyć i mieć po kosztach. Od razu uprzedzam, że ze zdjęciem tarcz przednich, jeśli nie było to robione, to może być problem ze zdjęciem. Ja swoje musiałem ciąć. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toczyć hmmm raczej nie bardzo raczej się tego nie robi 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja tak zrobiłem wszystko pięknie nowe klocki 1000km i się pokrzywily. Zaczęło się bicie na kierownicy 

Edited by malina 90

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja też jakoś toczenia nie uznaje, jeden mechanik mi mówił że tarcze oryginalnie nie są idealnie proste aby ułatwić klockom cofnięcie się ale nie wiem ile w tym prawdy . Na ostatnim przeglądzie mówił mi diagnosta że wszystkie tarcze się nadają już tylko do wymiany . Tylne są już bardzo cienkie, spory rant i duże wgłębienia.

Przednie tarcze tak jak widać, ale też są cienkie. Dlatego chyba wymienię całość . Czemu taki problem z tymi przednimi tarczami ? Będzie trzeba to się potnie ale myślę że nie będzie takiej potrzeby, na pewno oryginały to nie są bo auto ma 320tyś przejechane minimum (wiadomo może być coś poza moją wiedzą :) )

Po dłuższym postoju pierwsze hamowania są bardzo głośne w środku typowe tarcie z przodu i z tyłu to słychać 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Kazde tarcze maja pewien zakres krzywizny/bicia.Jest to uwzglednione przez inzynierow na etapie konstruowania zawieszenia i ukladu hamulcowego.Dopiero jezeli bicie krzywizna jest duzo wieksza od zakladanej to tarzce albo sie wymienia albo toczy.Bicie tarczy mierzy sie czujnikiem zegarowym.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

A jaki masz problem? Tarcze sie zuzyly i trzeba wymienic.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Normalka w kazdym aucie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak jak kolega pisze że 1 hamowanie zawsze jest glosniejsze.😉 A co do toczenia ja za tym nie jestem 🙂 

Share this post


Link to post
Share on other sites

jak dla mnie zapieczone masz prowadnice i klocki stoją. miałem podobną sytuacje i tak właśnie wyglądały moje tarcze

Please login or register to see this quote.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prowadnice czy tłoczki (zaciski)? Tylne wymieniałem. Nie grzeją się i bez problemu się stacza więc nie sądzę by byly uszkodzone

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wyglądają jak spalone, można zrzucić zacisk i zobaczyć czy powierzchnia klocka nie jest popękana.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prowadnice przy okazji można sprawdzić tłoczek.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...