Jump to content
XXX ZLOT

NOWY TEMAT - NOWY OŚRODEK

ZAPRASZAMY DO REZERWACJI

https://forum.vectraklub.pl/forum/329-xxx-zlot-vkp-20-23062019/

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
T.Boy

Trzecie światło stop

Recommended Posts

Mam problem z trzecim światłem stop. Pojawia mi się na wyświetlaczu informacja "sprawdź trzecie światło hamowania". Światło fizycznie świeci tylko bardzo słabo.

Miał ktoś podobny problem?

Cóż to może być za usterka?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pewnie poprostu stop sie uszkodzil mozesz sprawdzic napiecie jescze jakie dochodzi do kostki. Mialem kiedys tak ze w stopie 2 diody przestaly palic i tez blad wywalalo. Kupilem uzywany stop i po problemie

Wysłane z mojego RNE-L21 przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jężeli świeci słabo to może dawać słaby opór i komputer wyrzuca błąd. Mi kiedyś nie swieciło kilka diód a błędu nie było 😉

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wszystkie diody świecą. Tylko z mniejszą jasnością.

W diagnostyce wyskakuje błąd "B-3884-04 przerwany obwód środkowego światła hamowania"

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak jak mowie mozesz sprawdzic czy do stopu dochodzi odpowiednie napiecie po wcisnieciu hamulca, ale pewnie sam stop walniety bedzie i bedziesz musial kupic jakis uzywany

Wysłane z mojego RNE-L21 przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niekoniecznie walnięty. Może nie być odpowiedniego styku i za mało prądu lub masy dochodzi.

Wysłane z mojego HTC U12+ przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dlatego polecilem zeby sprawdzil co dochodzi do kostki jakie napiecie

Wysłane z mojego RNE-L21 przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites

No i problem rozwiązany

zaczęło się od tego, iż przestały świecić trzy diody. Więc, zdemontowałem światło i okazało się wtedy że do lampy dostała się woda. Ścieżki "zgnite", praktycznie nie do uratowania.

Postanowiłem, zamiast fabrycznego modułu, wstawić taśmę led. Wybrałem czerwoną z diodami 2835 18W z metra. Po montażu i złożeniu (lampa włożona w nadwozie bez fabrycznych "klipsów" i trzyma się świetnie) świeci ładnie i nie "wywala" błędów :D

Zastanawiam się jeszcze nad modyfikacją na panel COB

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wrzuc fotke jak to świeci (:

Wysłane z mojego RNE-L21 przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Zrobiłeś fotki ? U mnie 1 dioda nie świeci i by pomogło fotostory

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Fortostory spróbuje porobić jutro w dzień 

W nocy wygląda to tak

Please login or register to see this image.

/monthly_2019_03/20190310_185233.jpg.4af0e8c3cc87d8081a0834dd1aa4bb06.jpg" />

Please login or register to see this attachment.

Please login or register to see this attachment.

Edited by T.Boy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lampę wyciągamy na zewnątrz (bo tylko tak wyjdzie). Odkręcamy metalowe "klipsy", rozbieramy lampę na części. Następnie usuwamy płytkę drukowaną z diodami. Z niej pozyskujemy tylko "nóżki" do połączenia z wtyczką.

Taśmę odcinamy na wymiar, poklejamy kartonem dla sztywności. Nóżki montujemy na stałe w białym plastiku i lutujemy krótkimi odcinkami przewodów do taśmy. Taśmę przyklejamy kilkoma niewielkimi kroplami kleju do białego plastiku. Teraz zakładamy cześć przeźroczystą.

Przed finalnym montażem warto sprawdzić polaryzację wtyczki wychodzącej "z auta". Czyli z której strony wtyczki jest plus. Jest to dosyć istotne. Bo jeżeli przylutujemy przewody do taśmy odwrotnie to lampa nie zaświeci.

Po finalnym złożeniu lampy, przed montażem w klapie bagażnika, warto podłączyć wtyczkę i sprawdzić czy lampa świeci. 

Ja lampę włożyłem na wcisk, bez tych metalowych "klipsów" i trzyma się świetnie.

Docelowo, jak będzie trochę cieplej, wkleję ją na silikon.

Najważniejsze jest to że lampa świeci fajnie i nie wyświetlają się błędy o jej uszkodzeniu.

Może w przyszłości wpadnie panel COB, ale to się jeszcze okaże 

Please login or register to see this attachment.

Please login or register to see this attachment.

Please login or register to see this attachment.

Please login or register to see this attachment.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...