Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

Zaloguj się, aby obserwować  
aro777

Błąd ubogiej mieszanki (p2195)

Polecane posty

Napisano (edytowany)

Witam.

Nie wiedziałem czy wrzucać temat tutaj czy w dziale LPG bo w sumie na gazie jeżdżę.... ale nie stwierdziłem jeszcze czy błąd występuje tylko na gazie czy ogólnie. 

Chodzi o błąd "p2195-00 fuel trim system lean". Co go skasuje, zrobię przejażdżkę..... podłączam patrze znów jest. I co ważne, przed skasowanie błędu obroty na b. jałowym są prawie na poziomie 1000obr/min (czy dziewięćset coś tam) gdy rozgrzany (zimny to nawet 1200-1300), A jak kasuje ten błąd (op-com) od razu obroty maleją gdzieś o 200-300 obr/min. Silnik wtedy na b. jałowych trzyma jakieś niecałe 800obr/min. I kilka minut nawet czekałem na jałowym i tak trzymało, błąd się nie pojawiał i obroty nie wzrastały. Ale po odłączałem wszystko bo musiałem juz jechać, po dotarciu na miejsce (z godzinka drogi) podłączam kompa i znów to samo. 

Gdzieś czytałem, że jazda na PB powinna pomóc, by się mapy zgrały. Czy to prawda? Ewentualnie ile jechać? I czy od zimnego silnika czy tylko na rozgrzanym jest sens jazdy na PB by mapy sie zgrały?
Ewentualnie inne porady? Od czego tak się dzieje? 

Edytowano przez aro777

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Możesz pojeździć na samej PB tylko nie wiem czy coś to da.

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/monthly_2019_01/573405151_Beztytuu.png.915040a4ff59cc20851e24c8c752ff53.png" alt="573405151_Beztytuu.png.915040a4ff59cc20851e24c8c752ff53.png" />

 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dzięki, a w praktyce jakie usterki mogą wynikać związanych z tą "nieszczelnością po stronie ssącej" ?  
Nieszczelny kolektor dolotowy? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jeśli po jeździe na benzynie błąd nie wystąpi to nie dziura w dolocie tylko gaz do regulacji

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

W VC od razu sam znika czy przy paru uruchomieniach bez błędu ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Zniknąć nie zniknie, ale będzie nieaktywny. Najlepiej przejechać trochę na benzynie, skasować błąd i pojeździć znów

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Najlepiej go skasować i sprawdzić, bo w sumie nie wiadomo czy jest aktywny

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jeśli wraca to w pewnych warunkach musi być aktywny

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

a patrzyłeś w bloki pomiarownie w zakres pracy sondy?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)

Dziś skasowałem, jechałem tylko na benzynie i znów wystąpił. 

Bloków pomiarowych nie sprawdzałem - podpowiesz coś wiecej o tym? gdzie w op-comie to znajde i jakie wartosci powinienem odczytywac?

Edytowano przez aro777

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dużo przejechałeś na samej benzynie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Dziś rano szykowałem się do trasy na 200km. Skasowałem najpierw błąd. Pierwsze 30km jechałem na PB i przełączyłem na LPG. Po dotarciu na miejsce dopiero sprawdziłem, że jest błąd. Czyli dałem troche mu kilometrów na benzynie ale nadal nie wiedziałem czy błąd był już na PB czy dopiero na LPG, więc:
Skasowałem błąd. Jadąc z powrotem po 10 km na PB nie przełączałem na LPG tylko zatrzymałem się i sprawdziłem aby mieć odczyt po jeździe na samej benzynie, i już był błąd. Skasowałem. Reszte trasy wracałem na LPG, oczywiście błąd sie pojawił.
Sam błąd nigdzie na desce rozdzielczej nie mruga, tylko w op-comie go zauważyłem oraz po obrotach jak opisałem wyzej 

Edytowano przez aro777

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

To zrób 50km na benzynie, skasuj błąd i dalej jedź na benzynie. Jeśli znów wróci to prawdopodobnie trzeba szukać w innym miejscu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×