Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

aro777

Błąd ubogiej mieszanki (p2195)

Recommended Posts

Posted (edited)

Witam.

Nie wiedziałem czy wrzucać temat tutaj czy w dziale LPG bo w sumie na gazie jeżdżę.... ale nie stwierdziłem jeszcze czy błąd występuje tylko na gazie czy ogólnie. 

Chodzi o błąd "p2195-00 fuel trim system lean". Co go skasuje, zrobię przejażdżkę..... podłączam patrze znów jest. Nie wiem czy on wpływa jakoś negatywnie ale zauważyłem, że przed skasowanie błędu obroty na b. jałowym są wyższe. Prawie na poziomie 900obr/min, gdy rozgrzany (a gdy zimny to nawet 1100obr/min), A jak kasuje ten błąd (op-com) od razu obroty maleją gdzieś o 200-300 obr/min. Silnik wtedy na b. jałowych trzyma jakieś 750obr/min. Zapewne i spalanie wtedy mniejsze

 Kilka minut czekałem na jałowym i błąd się nie pojawiał. Ale przejażdżka kilka lub kilkanaście kilometrów i błąd znów się pojawia. 

Gdzieś czytałem, że jazda na PB powinna pomóc, by się mapy zgrały. Czy to prawda? Ewentualnie ile jechać? I czy od zimnego silnika czy tylko na rozgrzanym jest sens jazdy na PB by mapy sie zgrały?
Ewentualnie inne porady? Od czego tak się dzieje? 

Please login or register to see this image.

/monthly_2019_02/51669934_374926949966382_9026970891874992128_n.jpg.8c83fc661c9f9c0a4c8c879b78fe4317.jpg" />

Edited by aro777

Share this post


Link to post
Share on other sites

Możesz pojeździć na samej PB tylko nie wiem czy coś to da.

Please login or register to see this image.

/monthly_2019_01/573405151_Beztytuu.png.915040a4ff59cc20851e24c8c752ff53.png" alt="573405151_Beztytuu.png.915040a4ff59cc20851e24c8c752ff53.png" />

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki, a w praktyce jakie usterki mogą wynikać związanych z tą "nieszczelnością po stronie ssącej" ?  
Nieszczelny kolektor dolotowy? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dokładnie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeśli po jeździe na benzynie błąd nie wystąpi to nie dziura w dolocie tylko gaz do regulacji

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

W VC od razu sam znika czy przy paru uruchomieniach bez błędu ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zniknąć nie zniknie, ale będzie nieaktywny. Najlepiej przejechać trochę na benzynie, skasować błąd i pojeździć znów

Share this post


Link to post
Share on other sites

Najlepiej go skasować i sprawdzić, bo w sumie nie wiadomo czy jest aktywny

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeśli wraca to w pewnych warunkach musi być aktywny

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

a patrzyłeś w bloki pomiarownie w zakres pracy sondy?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Dziś skasowałem, jechałem tylko na benzynie i znów wystąpił. 

Bloków pomiarowych nie sprawdzałem - podpowiesz coś wiecej o tym? gdzie w op-comie to znajde i jakie wartosci powinienem odczytywac?

Edited by aro777

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dużo przejechałeś na samej benzynie?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Please login or register to see this quote.

Dziś rano szykowałem się do trasy na 200km. Skasowałem najpierw błąd. Pierwsze 30km jechałem na PB i przełączyłem na LPG. Po dotarciu na miejsce dopiero sprawdziłem, że jest błąd. Czyli dałem troche mu kilometrów na benzynie ale nadal nie wiedziałem czy błąd był już na PB czy dopiero na LPG, więc:
Skasowałem błąd. Jadąc z powrotem po 10 km na PB nie przełączałem na LPG tylko zatrzymałem się i sprawdziłem aby mieć odczyt po jeździe na samej benzynie, i już był błąd. Skasowałem. Reszte trasy wracałem na LPG, oczywiście błąd sie pojawił.
Sam błąd nigdzie na desce rozdzielczej nie mruga, tylko w op-comie go zauważyłem oraz po obrotach jak opisałem wyzej 

Edited by aro777

Share this post


Link to post
Share on other sites

To zrób 50km na benzynie, skasuj błąd i dalej jedź na benzynie. Jeśli znów wróci to prawdopodobnie trzeba szukać w innym miejscu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Błąd ciągle wraca, czasem po kilku czasem kilkunastu kilometrach.

Czy jeśli nie uda mi się tego lewego powietrza zlokalizować to co dalej robić? Rozbierać cały dolot i powoli wszystko składać? Czy jechać do gazownika niech szuka przyczyny? Bo juz nie wiem jak sie za to zabrać

Edited by aro777

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Dowiedziałem się, że można sprawdzić w OP-COMie podciśnienie w dolocie. I u mnie wygląda w porządku, jest na poziomie 34 kPa, jeśli dolot jest nieszczelny to przekraczał by powyzej 40 i wiemy wtedy ze jest nieszczelność. Chociaż 34 to też minimalnie za wysoko.

Ostatnio błąd z tematu nie pojawił się nawet po trasie 300km, ale na drugi dzień juz po kilku km był. Teraz jakis czas jezdze i cisza. Podciśnienie sugeruje ze dolot szczelny. Dowiedziałęm się od gazownika ze przy regulacji nic w dawkach paliwa nie mieszał. Miałem zmienianą tez pompe paliwa, nie wiem czy to w jakiś sposób ma możliwość na to wpływać. Nie wiem gdzie dalej szukac

Edited by aro777

Share this post


Link to post
Share on other sites

A zrobiłeś jazdę na benzynie tak jak pisałem? Ja wiem że gazownik nic nie mieszał w ustawieniach map benzynowych bo raczej napewno nie ma do tego sprzętu. Mogły zrobić to za niego ustawienia instalacji gazowej.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak. Jeździłem na samej benzynie. Odpinalem też kleme od aku by resetować kompa. 

Dziś zaraz po skasowaniu błędu z rana jadąc na samej benzynie, po góra 10km już błąd wyskoczył. Skasowałem i zacząłem jechać na samym LPG i też błąd wyskoczył. 

Teraz zrobiłem autostrada prawie 200 i nie wyskoczyl

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jakie wartości pokazuje sonda na wolnych obrotach? Masz elm'a żeby podejrzeć korekty

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Elm'a niestety nie mam.  Ale kupie bo widze nie drogie

Wrzuce tu zdjecia z bloków pomiarowych na postoju, auto rozgrzane po trasie

Please login or register to see this attachment.

Please login or register to see this attachment.

Please login or register to see this attachment.

Please login or register to see this attachment.

Please login or register to see this attachment.

Please login or register to see this attachment.

Edited by aro777

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wszystkie screeny na odpalonym silniku? Zobacz jakie wartości przyjmuje 02 sensor (B1S1) bo po tych screenach wygląda że sonda jest całkowicie martwą. Zobacz jaki zakres wartości ma na wolnych obrotach na benzynie, gazie i jakie po podniesieniu obrotów do 2-2.5 tys.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Pamiętam, że na LPG i PB ta wartość była taka sama. Nie sprawdzałem jedynie czy coś się zmienia przy zwiększeniu obrotów. Jutro opisze 

Edited by aro777

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czyli cały czas 0?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Please login or register to see this quote.

Nie, póki zimny to ma 20mV (tak do 70°)

Please login or register to see this image.

/monthly_2019_03/1443883425_do70C.jpg.c03ae6d3434480793a55207526de9eb6.jpg" />

 

Gdy ma blisko 80°C już zaczyna wskazywać 0mV 


Gdy osiągnie temperature roboczą trzyma już wtedy 0mV

612561773_temprobocza.jpg.7f5bb5c8a2b87f2246f84b39bfac9507.jpg

 

Oczywiście przy gazowaniu ta wartość rośnie , mrugnęło mi tam nawet do powyżej 800mV, zależy ile przygazuje
Nie zauważyłem aby wyniki tego parametru różniły sie na LPG vs PB


Podciśnienie ciągle na poziomie: zimny 40, ciepły 35 kPa

AKtualnie od kilku dni nie wyrzuciło błędy P2195 ale jeździłem tylko po mieście. 

Edited by aro777

Share this post


Link to post
Share on other sites

A jaka wartość jest trzymając stałe 2 tys. obrotów?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...