Jump to content
XXX ZLOT

NOWY TEMAT - NOWY OŚRODEK

ZAPRASZAMY DO REZERWACJI

https://forum.vectraklub.pl/forum/329-xxx-zlot-vkp-20-23062019/

sdfsdf.jpg

 

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Recommended Posts

Witam, szukałem ale nie ma nic w temacie chyba.

1. Lusterko nie wraca do oryginalnej pozycji po wyłączeniu wstecznego. Nic nie strzela w silniczku, chodzi normalnie, ustawienie ręczne działa normalnie zawsze, oczywiście przycisk ustawienia wciśnięty na prawe lusterko, opada zawsze do dołu po wbiciu wstecznego ale nie wraca do prawidłowej pozycji lub podniesie się dosłownie odrobine i koniec. Błędy jakie się pojawiają to regulacja pozioma i pionowa poza zakresem - czyżby silniczek świrował? Dodam ze czasami zwyczajnie gubi się pamięć foteli ale nie ma żadnych więcej błędów oprócz dodatkowego ze zabezpieczenie przeciwkradzieżowe przerwane ale to miałem od zawsze a problem z lusterkiem po wstecznym pojawił się ostatnio nigdy wcześniej nie było (a pamięć tez gubi czasami ale od początku)

 

2. Czy jak wbijemy wsteczny i lusterko opada silniczek powinien pracować jeszcze jakiś czas czy powinien zejść do dołu i przestać pracować? (Z jednej strony pewnie pracuje tyle ile mu zeszloby z pozycji max w górę do max w dol i przestaje ale to tylko na logikę a później wraca do pamięci...)

 

Z Góry dzięki ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zrób  ustawienie w każdym kierunku na Max.

U mnie to pomogło.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Generalnie chodzi o to, że potencjometry w silniczku się wyrabiają. Czasem też ścieżki są źle zabezpieczone i po prostu korodują. Czasem wystarczy przejechać po całym zakresie w każdą stronę, czasem trzeba rozebrać silniczek i wyczyścić ścieżkę oporową i podoginać styki ślizgacza, czasem dodatkowo naprawić uszkodzoną ścieżkę na pcb, a czasem nic nie pomoże mi trzeba silniczek wymienić.

Problemem mogą też być uszkodzone przewody, w miejscu gdzie lusterko się składa.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Oczywiście robiłem to max w górę w dol lewo i prawo i nic. Nigdy tez nie było problemu ze składaniem lusterka.

Edited by Z20NET

Share this post


Link to post
Share on other sites

Składanie lusterek i pamięć to inne obwody i to, że jeden działa, nie ma znaczenia dla drugiego.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Spoczko mówię tylko na temat tego ze często jak wiązka uszkodzona to był problem ze składaniem - tak wyczytałem tutaj.

 

ciezko znaleźć lusterko żeby był samochód z pamięcią albo ludzie nie maja pojecia czy było - jak można odróżnić ze tak powiem na szybko? Ilość pinów? Czy silniczek jest taki sam czy zwykle sterowanie elektryczne ma inny niż takie z pamięcią?

Edited by Z20NET

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zatem problem chyba rozwiązany ;) jeśli jesteśmy w stanie regulować położenie lusterka przyciskami a lusterko nie chce wrócić do pierwotnej pozycji po wyłączeniu biegu wstecznego znaczy to ze silniczek jest sprawny bo działa ;) należy zdemontować, przeczyścić np sprężonym powietrze?styki i płytkę sprayem do elektroniki, później potraktować preparatami smarujacymu w sprayu plus założyć szkło i rozruszać wszystko ;) pomogło na dwa samochody a info od gościa który elektronikę vc zna jak własna kieszeń :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

A jak ustawic te lusterko by sie przesuwalo po wsteku? Mam 13pin w lewym ale nie mam wkladu fotochromu.. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Nie pomogło, tylko potwierdziło, że masz zabrudzone potencjometry i teraz należy to rozebrać i porządnie wyczyścić i poprawić przy okazji styki ślizgacza, a nie kontakt sprayem sikać. To nie naprawa. Niebawem problem powróci. Choć do wiosny pewnie wytrzyma, a na wiosnę przyjemniej takie rzeczy robić :).

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Please login or register to see this quote.

 zapewne nigdy więcej nie zaglądnę do tego lusterka ;) napisałem: rozebrać, przeczyścić, nasmarować (wiec w sumie dokładnie to o czym piszesz) ale Ty nadal swoje ze nie pomoże ;)  amen ;) 

Edited by Z20NET

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oby tak było. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...