Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

dareczek422

Napęd 4x4 - Signum

Recommended Posts

Panowie znacie może temat 4x4 w sigu / vc? Tak się zastanawiam czy jest to wykonalne :) Podobno coś z alfy można pomodzić i jakoś to ogarnąć w miarę.

Zapraszam do dyskusji :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pewnie trzeba by podłogę kombinować, żeby ma wał miejsce było.

Saab 9-3 miał też wariant z napędem na 4.

Jak chcesz poprawić trakcję, to pomyśl nad dyfrem ze szperą. Na pewno łatwiej i pewnie też taniej niż rzeźbione 4x4. Można kupić do skrzyni F40.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie ma nic znanego z takim czymś. Na zlocie nawet prowadziłem dyskusję na ten temat z paroma kolegami :D
 

Tylko pytanie kluczowe. Po co? Koszty ogromne w stosunku do wartości auta, a ostatecznie to ciągłe leczenie chorób takiej przekładki. Lepiej kupić coś innego z 4x4 jak tak bardzo się chce 4x4.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Też się nad tym zastanawiałem dlaczego opel poprzestał 4x4 na VA i Calibrze. Chciałbym mieć w serii VC 4x4 ech...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mieli napęd, który się sypał na potęgę. Mogli zapożyczyć napęd od kogoś innego ale tego nie zrobili. Dopiero w Insignii zdecydowali się na Haldex'a, którego w dużej mierze jak się dba tak się ma.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No słaby temat ogólnie z 4x4. Przychodzi zima i się tego chce hehe :D A jak już pompowane tyle kasy w auto to szkoda wymieniać.

Ponoć z alfy bodajże brery można coś kombinować o ile długość wała styknie. Tyle że bardzo miejsca na to nie ma...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wczoraj zgłębiałem temat 4x4 do vectry i z tego co widziałem, to pasuje napęd haldex 3 z saaba i haldex 4 z insigni. Tylny wózek i płyta podłogowa e sabie i vc są identyczne, znalazłem reduktor skrzyni f40 - podchodzi do skrzyni z mojego

Please login or register to see this link.

 sterownik z tego co się orientuje ustawiany ręcznie, ale czy działa samodzielnie, skąd weźmie dane o trakcji...,

Graty które znalazem podsumowałem na jakieś 8000 zł, przy szukaniu z ciekawości przez jeden wieczór, nie wiem czy wszystko tak bezproblemowo będzie pasować, ale od strony mechanicznej powinno zadziałać. 

Proszę nie piszcie, że to się nie opłaca, bo wiem, że nie. Po prostu się uwziąłem, żeby zgłębić temat do końca.

Edited by Ateo0047
Doprezyzowanie informacji

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kolego widzę że nie odpuszczasz , a z tym sterownikiem to żeś pojechał , w samej insigni między rocznikami są takie zmiany systemów/elektroniki  że nawet nie ma możliwości zamiany  a Ty chcesz między autami przekładać , wejdź na forum Insigni  i poczytaj trochę jak jest zbudowana elektronika  to nie jest VC to jest całkiem inne auto.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak się domyślam, że inne. Elektronika idzie do przodu szybciej od mechaniki. Jak na razie poczytałem parę wątków o naprawach i opiniach 4x4 insigni ale, interesującego mnie nic nie znalazłem. Czasem zdarzy się, że elektronika jest kompatybilna wstecz, np. sterownik nie był zbudowany od nowa, tylko przebudowany i w tym szukam dla siebie nadziei 😀

Edited by Ateo0047

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chciałbym odgrzać temat bo ciekawy bardzo, myślę w przyszłości nad projektem 4x4 i 3.2 kompresor w VC, wiem że zabawa droga jak cholera ale marzę o tym i postaram się chociaż trochę wykonać, a kto wie może nawet się uda do końca. Zbieram informacje ze wszystkiego co się da, słyszałem o Astrze 4x4, VB z napędem na tył, Astrze z napędem na tył, że to kurde aż łapki swędzą by dowiedzieć się czegoś więcej. 

Wiadomo, że Saab 93 ma praktycznie te samą płytę podłogowa (a coś mi się kojarzy, że chyba nawet te samą prawie co Opel, a jedyna różnica to miejsce na wal). Wiadomo, jakby się chciało przełożyć napęd z Saaba to trzeba ciąć podłogę w Vectrze, nie ma opcji, potem trzeba się martwić by to zalegalizować ale myślę, że jak się dobrze zrobi to przejdzie. Z Insignii pierwszy raz słyszę by mogło pasować, a co do elektroniki, to aż tak potrzebna jest? Jeszcze kiedyś auta bez kontroli trakcji jeździły to chyba może się obejść bez tego. 

Kolejna rzecz, ktoś wie co dokładnie trzeba zmieniać? Wiadomo, że wraz z napędem to raczej skrzynia biegów, tylny wózek? Czy do tego z VC podejdzie napęd na tylną oś? I jak wygląda sprawa przeniesienia napędu z silnika na wał? Czy możliwe jest to z poprzecznie zamontowanym silnikiem? Z tego co kojarzę to w Audi S3 i Rs3 quattro jest poprzecznie montowany a mimo to bez problemu dalej jest napęd na 4, ale jak to wygląda w kwestii przeróbki w VC? Da się połączyć wałek z silnikiem, czy będzie trzeba kombinować z innym ułożeniem serducha? I jeszcze ostatnie pytanie, i tak jest już ich wiele, czy skrzynia biegów musi być zamontowana tak jak oryginalna czy będzie trzeba w takiej sytuacji kombinować? Tyle pytań z mojej strony ponieważ od niedawna tak zagłębiam się w mechanikę, szczególnie w ten samochód bo bardzo mnie interesuje temat. 

Wiem, że koszty tego mogą być wielkie, ale takie coś już robi się z pasji i żeby cieszyło a nie żeby opłacało :)) I mam wciąż nadzieję, że się kiedyś uda, a mam już plany zrobić pierw wygląd potem mechanika a kieeeedys tam napęd.

Pisząc to wszystko mogę się mylić, więc proszę o wytłumaczenie mi ewentualnych błędów, i mam też nadzieję, że temat odżyje bo naprawdę interesujący. Pozdrawiam. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Tylko, że Haldex to nie jest stały napęd 4x4 lecz włączany kiedy jest taka potrzeba. A to właśnie wspomniana elektronika w Haldexie na podstawie sygnałów z innej elektroniki w samochodzie decyduje kiedy zapinać napęd.

Dlatego myślę, że elektronika nie jest "aż tak potrzebna" , jest po prostu niezbędna 😛

Share this post


Link to post
Share on other sites

Myślę, że jak sam nie jesteś mechanikiem, nie masz warsztatu czy garażu gdzie to możesz realizować... To zacznij od znalezienia miejsca w którym możesz to zrobić. Warto według mnie też by było znaleźć kogoś kto robił już coś podobnego abyś nie utopił kupy kasy i nie zrealizował celu... Na forum jest trochę ogarniętych osób znających w Vectrach każda śrubkę... spróbuj z nimi porozmawiać albo zaczną Ci dopingować albo uświadomią o kosztach :) Nie wiem na ile masz zaplanowany budżet tego projektu ale bez liczenia i z świadomością ilości prac do zrealizowania przy silniku, napędzie , zawieszeniu i wszystkiego co wyjdzie po drodze myślę że poniżej 50 k tego nie ogarniesz... 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Przyznam szczerze, że to zdanie mnie mocno zastanowiło. Co to znaczy trochę? Zaczniesz i nie skończysz? Chyba potrzebny tu jest plan takiej operacji, schematy itp.

Potrzebny ogrom kasy, czasu, a Ty podchodzisz do tego w taki sposób, więc zakładam, że nic z tego nie będzie (bo i tak by nie było, bądźmy poważni).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Tak, potrzebny ogrom czasu i nakładu, nie musisz tego mówić bo wiem. I właśnie tacy poważni nic nie robią 🤷🏾‍♀️ A ja nie jestem poważny. A trochę to miałem na myśli, że z pewnością silnik i kompresor, a co będzie z napędem to wyjdzie w praniu. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Motor i kompresor to już prędzej, 4x4 to już naprawdę bardzo gruby temat, który wg mnie pozostaje w sferze marzeń. Ale jakbyś ogarnął, to flaszkę stawiam :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wiadomo, marzenie trzeba kiedyś spełnić, a motywują mnie Opelki co są z napędem na tył a szczególnie pewna Vectra B, do której pewien człowiek wsadził napęd z jakiegoś Nissana nie pamiętam jakiego. Też wiadomo, że nie zrobi się tego hop siup, póki co jestem w fazie szukania informacji, ewentualnie patrzę co jest dostępne, skąd brać części, gdzie ktoś mógłby pomoc a co mogę zrobić sam(wiadomo, że napędu nie zrobię sam, do tego trzeba trochę ludzi), i też nie mówię, że mi się uda, nigdy nie wiadomo co się stanie bo może nie będę w stanie uzbierać na te operacje bo coś się stanie mi albo samochodowi(odpukać). 

Ale tak czy siak dobrze jak więcej ludzi trafi na ten temat bo co dwie głowy to nie jedną w końcu. Myślę czy by nie założyć na koniec okresu wakacyjnego osobnego tematu gdzie będę umieszczał pracę na bieżąco nad autem, bo już wtedy mam zamiar zrobić cały pakiet wyglądu i felgi, a z czasem silnik, kompresor i tak dalej i tak dalej. Nie będzie to operacja na rok, nie wiem czy wyrobię się w dwa lata bo może wyjść nawet ze 3 ale mam nadzieję, że się uda i będę mógł się pochwalić tu autem(a zrobię to na pewno gdy się uda), także miło jak ktoś da więcej informacji na ten temat a z pewnością je wykorzystam :)) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Może to ta była: 

Please login or register to see this link.

 

Edited by Cretux

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ta VB rwd z artykułu to VB by Bako, która była tutaj na forum.

Potem ją sprzedał i nowy właściciel założył fanpage auta na FB pt: Vectra RWD By Stafik.

Edited by Suja2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kolego trochę mieszasz najpierw piszesz a napędzie 4x4  a teraz o napędzie na tył  , a pro po  na 99.9 % nie ogarniesz napędu 4x4  haldexu 4 generacji  , zbyt dużo elektroniki  wchodzi w zakres tego napędu   , w sumie wszystkie moduły  od silnika  po ABS  , chyba że pokusisz się o napęd  mechaniczny ale na to raczej nie ma miejsca  , a jeśli chodzi o miejsce zbiornik paliwa skutecznie będzie  blokował  dostęp ,piszesz że Audi ma silnik poprzecznie i ma napęd na tył  ,co za różnica jak siedzi silnik  Insignia też ma  poprzecznie i jest napęd na tył  , dochodzi do tego skrzynka rozdzielcza przy skrzyni i po sprawie , teraz  coś od siebie  nie lepiej kupić auto z fabrycznym 4x4  i mocnym silnikiem ewentualnie dodać mu trochę koni ?  już nie pisze o sentymentu do VC ale  na pewno koszta będą większe przerabiając VC , a przy okazji  przegląd  auto straci homologację  jak je zaczniesz ciąć  i przerabiać płytę podłogową  no chyba że masz swojego diagnostę .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Nie zrozumiałeś mnie do końca, nie porównywałem VB z napędem na tył do roboty nad VC 4x4 tylko napisałem, że skoro mu się udało zrobić to i w VC jest to możliwe. Z tego co mi wiadomo VB też nie mają miejsca na wał napędowy a jednak zrobił i do tego może jeździć po ulicach, nie powiem czy tak jest na pewno bo musiałbym dokładnie zobaczyć jak wyglądała praca nad tym autem. A też podałem przykład Astry 4x4 bo gdzieś mi na tym forum obiło się o oczy, że był taki projekt, a jak wiadomo tam też nie ma miejsca na to. 

A co do tego czy haldex czy mechaniczny to sam mam dylemat, ale jak już mówiłem, dużo czasu jest i można go wykorzystać na planowanie. 

Tak, z tym silnikiem poprzecznie o to mi chodziło, chciałem wiedzieć czy to jakaś znaczna przeszkoda ale skoro są auta z takim ustawieniem to wygląda na to, że nie. Zbiornik to kwestia przerobienia, myślę, że to akurat najmniejszy problem by go dostosować. Bliski znajomy ma VB i nawet zajrzę do niego pod podłogę jak to wygląda, jeżeli zbiornik też by przeszkadzał tak samo jak podłoga to znaczy, że kolega co przerabiał VB musiał kombinować i podejrzewam, że bez cięcia się nie obeszło. 

Tak, o wiele bardziej by się opłacało, ale tu nikt raczej nie liczy na opłacalność bo wiadomo, że to pochłonie czasu i pieniędzy. Jak już mówiłem takie coś robi się z pasji, koszty będą jakie będą, dlatego pierw trzeba zaplanować i zebrać od cholery informacji by potem nie wpaść w błędne koło. Nikomu się póki co nie spieszy :)) 

Tu Ci przyznam rację, nad tym też się zastanawiałem. Kolega mi coś wspominał, że z takim czymś trzeba do rzeczoznawcy iść żeby ocenił czy takie coś może być legalne? Nie wiem czy dobrze go zrozumiałem ale mniej więcej to tak wyglądało, dopiero potem można iść na przegląd. A jeżeli inaczej wygląda to z diagnostą nie powinno być problemu. To trzeba po prostu dobrze zrobić a nie na odwal, innej opcji nie widzę. 

Miło, że taki ruch się tu zrobił, zawsze czegoś nowego można się dowiedzieć. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...