Jump to content
XXX ZLOT

NOWY TEMAT - NOWY OŚRODEK

ZAPRASZAMY DO REZERWACJI

https://forum.vectraklub.pl/forum/329-xxx-zlot-vkp-20-23062019/

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
legon231

Problem z obrotami i silnikiem

Recommended Posts

Witam
Otóż od jakiegoś czasu zaobserwowałem zjawisko braku mocy w Vectrze, na początku wszystko było dobrze, niestety teraz wychodzą same złe rzeczy. Auto na nierozgrzanym strasznie szarpie, ciężko to nazwać. Kiedy się rozgrzeje to przy mocniejszym wciśnięciu pedału gazu szarpie i nie przyśpiesza zbytnio, najgorzej jest na 4 i 5 biegu bo tam to w ogóle mocy nie ma. 
Dzisiaj dodatkowo doszło dziwne klekotanie przy przyśpieszaniu na każdym biegu. 
Zauważyłem co mnie niepokoi i już przeraziło do maximum że w momencie wrzucenia biegu drugiego, auto samo się toczy i po chwili przyśpiesza na prostej.
Wymieniłem świece, filtr paliwa, myślę o EGR i cewce bo wspominano mi że warto temu się przyjrzeć

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Wrzucasz dwójkę auto się toczy to ok, ale przyspiesza? Do ilu kilometrów? Podejrzewam ze problem leży u ciebie w skrzyni biegów

Edited by Rahai

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dwumasowe w vb, w benzynie? LPG jest? Świece kiedy zmieniane? Jeśli chodzi o toczenie to jak to dokładnie wygląda bo nie bardzo rozumiem?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wszystko tłumaczę już. Przyśpiesza do ok 20km/h, tak do  1300-1500 obrotów
LPG nie ma, świece wymieniane ok 4 tygodnie temu przejechałem jakieś 1kkm. A toczenie chodzi mi że jadąc na prostej, wrzucę spokojnie z jedynki na dwójkę. puszczam sprzęgło, nie dodaję gazu i auto toczy się pare sekund 5-8 i nagle przyśpiesza, bez mojej jakiejkolwiek ingerencji.
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Może być EGR. Sprawdź czy nie ma lewego powietrza.

Share this post


Link to post
Share on other sites

napewno EGR bo nie dawno miale to samo

Share this post


Link to post
Share on other sites

A wiec tak, sprawdziłem dzisiaj stan oleju ( sprawdzany był tydzień temu) i na moje zdziwienie i pozostałych obserwatorów przeżyliśmy nie małe zdziwienie. Bagnet był prawie całkowicie suchy, czym prędzej kupiłem olej od Lotosa 10W-40 (poprzedni właściciel taki lał ) i po uzupełneniu ok 2,5 litra. klekotanie ustąpiło. Natomiast jeśli chodzi o to szarpanie i dziwne przyśpieszanie to chciałbym to troszkę rozpisać.
Nie wiem dlaczego bo nie znam się na samochodach, jednak po dodaniu oleju, ustąpiło trochę to szarpanie, na dwójce i trójce już nie ma takich problemów, na czwartym biegu występuje przy gwałtownym mocnym wduszeniem pedału gazu na piątce też znacznie mniej chociaż problem dalej się pojawia. 
Teraz nawet nie zaobserwowałem tego samoczynnego przyśpieszania aczkolwiek auto na dwójce się toczy 20km/h przy 1200 obrotach, jakby mogło jechać cały czas i nigdy nie stanąć. Nie wiem czy to normalne czy nie dlatego wolę się zapytać. 
EGR warto by wymienić czy wyczyścić najpierw? 
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie dziwne. Popychacze nie miały oleju żeby poprawnie wyregulować luz zaworowy. EGR możesz wyczyścić. Jeśli szarpanie nie ustąpi to trzeba się zająć zapłonem. Nie wiem ile km zrobiłeś przez ten tydzień ale coś mi się wydaje że tam już nie ma silnika

Share this post


Link to post
Share on other sites

2.5 l oleju

Please login or register to see this image.

/uploads/emoticons/default_ohmy.png" alt=":o"> to prawie połowa ilości oleju w silniku masakra tylko pytanie gdzie się to podziało po tygodniu. nie masz gdzieś wycieku albo nie zostaje za tobą zasłona dymna

Please login or register to see this image.

/uploads/emoticons/default_smile.png" alt=":)">

Wysłane z mojego MotoG3 przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites

A więc tak, plama oleju nigdzie nie zostaje, zastanawia mnie za to wygląd góry silnika pod przykrywką (jest tam troszkę oleju). Dzisiaj podłączyłem pod komputer w celu sprawdzenia błędów i pomiarów. Niestety padł mi telefon więc za około godzinę będę mógł wstawić. Błąd numeru, bo zapamiętałem to P0335. Wraz z wujem, który dziś pierwszy raz obejrzał i z nim sprawdzałem pomiary kazał porównać i popatrzeć na sondę lambdę gdyż pomiar pokazywał cały czas jedną wartość. Dodatkowo nie podoba mu się kolor płynu chłodniczego (rudy), stawiam że poprzedni właściciel albo kilku lało wodę zwyczajnie i rdza powiedzmy "delikatnie" wychodzi. Niby mechanik zrobił płukankę i wlał petrygo które kupiłem ale jakoś średnio chce mi się teraz wierzyć. 
Dodatkowo po sprawdzeniu miernikiem i odlaniu nie wielkiej ilości, ponieważ była ponad maximum płynu chłodniczego, auto jakby zaczęło gorzej działać. Rano po rozgrzaniu no cud miód i orzeszki, super się jechało. Po całym procesie już gorzej. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Wymień osobiście albo przypilnuj na płyn. Sam nie wiesz co masz, a jeszcze przy mrozie Ci złapie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wiesz co, powiem tak szczerze. Jest to moje pierwsze auto i tak powiedzmy że poznałem je tylko dobrze. Większe spalanie chyba jednak jest tak mi się wydaje. A słaby silnik. Nie wiem 150km/h jechałem jak fajnie się rozpędziłem więc to zależy. Czuć że czasem silnik nie ma mocy to fakt. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Być może czujnik położenia wału korbowego do wymiany

Share this post


Link to post
Share on other sites

W załączniku przesyłam zdjęcia wyników. 

Please login or register to see this attachment.

Please login or register to see this attachment.

Please login or register to see this attachment.

Please login or register to see this attachment.

Please login or register to see this attachment.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie znam się na tym Delphi. Widzę parametry. A jest możliwość sprawdzenia ewentualnych błędów ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na zdjęciach parametry wyglądają ok. Zobacz jeszcze czy sonda schodzi z wartościami w okolicę 100mV

Share this post


Link to post
Share on other sites

a więc tak. Żadnych błędów po ok 15 minutach podłączenia i sprawdzania nie dało oprócz tego P0335
Natomiast wujek jako że średnio tam zna się na Vectrze kazał dopytać właśnie o sonde ponieważ integrator nie zmieniał swojej wartości cały czas 117. Raz było na początku 115 a później bez jakiejkolwiek zmiany 117

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeśli silnik pracował cały czas w jednych warunkach to nie musiał zmieniać

 

Jeśli sonda cały czas pracowała ubogo-bogato to po tej stronie wszystko powinno być ok.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zastanawiam się ogólnie czy nie dać do serwisu Opla i żeby go nie "przetrzaskali" co wy o tym sądzicie? Auto sprzedaję za jakieś 5-6 miesięcy ale przyjacielowi i nie chciałbym sprzedać bubla. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Skasują cię 3x wartość samochodu bez gwarancji że cokolwiek zrobią

Share this post


Link to post
Share on other sites

Skasują cię 3x wartość samochodu bez gwarancji że cokolwiek zrobią

Share this post


Link to post
Share on other sites

Za samą diagnostykę wezmą tak ze 150 zł, za wymianę wezmą sporo zależy tez co wyjdzie.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mogę napisać teraz. Vectra miała powiedzmy swoją dłuższą trasę bo ok 140 km w jedną stronę drogą ekspresową no i tak. Wszystko pięknie ale to szarpanie objawia się nawet na wysokich obrotach jeśli mocniej gaz się wciśnie, także ja już sam nie wiem co to może być. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pompa paliwa może nie wyrabiać pod obciążeniem. Zmieniłeś świece, może warto też wymienić kable.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...