Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

Zaloguj się, aby obserwować  
DonHavoc

Vectra c samochód zagadka

Polecane posty

Witam jestem tu nowy i nie ukrywam potrzebuję porady żeby uniknąć "wymieniaczy części"

Otóż posiadam vectre c 2002  rok 1.8 benzyna plus LPG z BRC czy brz (nie pamiętam dokładnie ) 

W lipcu podczas przeglądu przed wakacjami wykryto mi połamane sprężyny z tyłu bylo mało czasu więc zlecilem naprawę w warsztacie stacji kontroli i od tamtej pory auto zaczęło wariować dosłownie.

Podczas samej wymiany sprężyn zerwano przewody hamulcowe zapłaciłem założyli nowe po tym wymieniali czujnik chyba mówił na niego kąt skrętu rozbierali osłonę kierownicy i uszkodzili manetkę (nie odbija kierunkowskaz , przy włączeniu długich świateł włącza się na sekundę prawy kierunkowskaz) no ale do rzeczy auto po kilku tygodniach zaczęło gasnąć w trakcie jazdy lub po postoju dłuższym niż 24h akumulator został rozładowany na warsztacie więc ładownie lub odpalanie na kable ratowało sytuację we październiku kupiłem nowy akumulator i problem znikł na .. równy miesiąc. Potem było gorzej auto gasło kilkanaście minut po odpaleniu na kable w trakcie jazdy itp. podczas tego zaczęło sypać błędami : silnika, kontroli trakcji,poziom płynu do wspomagania ( prawie pełny zbiornik sprawdziłem)ekran komputerka w kabinie ledwo świecił. Wzielem miernik i sprawdziłem napięcie na akumulatorze na wł silniku z włączonymi światłami 13.6v więc ładuje. Zawiozłem do elektryka sprawdził miernikiem pobór wyciągając bezpiecznik po bezpieczniku nic nadzwyczajnego. Wysłałem auto do gazownika też nic nie stwierdził. Potem autem zajol się kolega teścia trzymał auto od 3listopada do wczoraj i oznajmił teściowi że to : sterownik silnika i trzeba go wymieniać. Nie mam narazie numerów tego sterownika który był zamontowany bo mechanik nie ma czasu a teściu jest na bakier z elektroniką. Co myślicie na ten temat czy to może być to ? Cena tego na allegro Wacha się od 80 do 1000 zł święta są a ja nie mam takich rezerw żeby kupować części bo" to może być to" . Po naprawie hamulców i czujnika dodatkowo padł nawiew od strony kierowcy w trybie Eco niezależnie od ustawionej temperatury dmucha cały czas gorące powietrze. Ustawienie na low na kilkanaście minut naprawia problem potem jest to samo. Ratujcie ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Może być sterownik ale najlepiej gdybyś podał na forum jakie błędy są, bo to wróżenie.

Co do nawiewu, to pewnie to

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Znaczy jeśli chodzi o błędy to tyle powiedziałem co z kontrolek w środku  podczas zgaśnięcia wypatrzyłem i przeczytałem znaczenie w instrukcji był : niski poziom  płynu do wspomagania (zbiornik przed prawym przednim kołem), silnik z wykrzyknikiem po dwóch trzech sekundach zmieniał się w silnik (servis) ani razu nie włączyła się kontrolka akumulatora i po ostatnim nim oddałem go teściowi w łapy komputer w środku pokazywał brak benzyny była ćwiartka w baku i zgasł nam na prostej drodze. Nie mam dostępu do kodów błędów bo warsztat gdzie teściu wywlókł mi opla jest prawie 70km odemnie w górach stołowych. 

Jeśli chodzi o próbę odpalenia po takim zgonie w trasie nic nie mieli słychać tylko cyknięcie w stacyjce. 

Odpala dopiero po podłączeniu na kable przejedzie tak raz kilometr raz 60km i padnie dopiero pod domem

 

Edytowano przez DonHavoc

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Nie chodzi mi o kontrolki, tylko o nr błędów sczytane komputerem. Kontrolka silnika check więc coś jest. No i inne błędy nie pokazywane na desce.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Pogadam z teściem i spróbuję to jakoś wyciągnąć od tego mechanika. Jeśli faktycznie użył kompa do stwierdzenia tej awarii a nie tylko skojarzył objawy z częścią. Mam jeszcze jedno pytanie czym się kierować w szukaniu tego sterownika? Marka+model+rocznik+ pojemność silnika wystarczy do szukania czy potrzebuję jakiś numerów z tej części która jest teoretycznie popsuta?

Co do nawiewu dzięki jak już odzyskam auto sprawdzę to w jakiś weekend

Edytowano przez DonHavoc

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Dla pewności sprawdź po numerze. Tu przykład

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ok dam znać jak będę miał więcej informacji dzięki pòki co

Więc tak kodów błędów się nie udało zdobyć ale awarie stwierdzono na podstawie komputera to jest sterownik który wymontowali (grafika w załączniku) niby próbowali zamówić ale ponoć na allegro jest tylko jeden taki i to ponoć uszkodzony za 200pln.

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć attachment

Edytowano przez DonHavoc

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dodałem nowe informacje

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wysłałem link teściowej niech zamawia :) oby pomogło dam znać jak efekty lub jak by coś się zmieniło. Dzięki i wesołych świąt ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Tak jak wyżej napisano : bez kodów błędów to nic nie wymyślisz.Będziesz w ciemno wymieniał części ? Wiele błędów jest opisanych na forum i to by ci na pewno pomogło.Z drugiej strony jak masz kumatego gościa od elektroniki samochodowej to swój sterownik możesz dać do naprawy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Zwróćcie uwagę, że problemy zaczęły się po uszkodzeniu manetki kierunkowskazu. Moim zdaniem uszkodzili Ci moduł CIM - to w nim zamontowana jest właśnie manetka. Moduł CIM odpowiada za połączenia elektroniczne wielu układów, jego uszkodzenie może powodować takie krzaki, aż w końcu auto całkiem może umrzeć. 

Zbiegi okoliczności się zdarzają, jasne ale myślę, że to ten CIM, a nie sterownik strzelił focha. Naprawa tania na pewno nie będzie. Nowy moduł ponad tysiąc w ASO, naprawa kilka stówek - jeśli da się naprawić. Przede wszystkim trzeba to dobrze zdiagnozować. 

Jeśli okaże się, że to CIM to powinni Ci go zafundować, Ci co go zepsuli. 

Edytowano przez zbiku01

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

I dlatego najlepiej odczytać błędy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Dokładnie i to z różnych układów. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×