Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

ForzaNapoli

Z28net nel 230KM kontrolka cisnienia oleju

Polecane posty

Witam . Czy moze ktos z was orientuje sie gdzie moze lezec problem swiecacej sie kontrolki cisnienia oleju tylko na zimnym silniku.po zagrzaniu kontrolka gasnie.  Do tego swieci kontrolka z amortyzatorem. W sobote jade ogladac auto  i niewiem zabardzo  na co zwracac uwage przy ogledzinach. Niechcialbym sie wpakowac w padake. Przebieg ponoc 137tys km auto z grudnia 2005 roku . Automat.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Najlepszym wyjściem myślę, że byłoby zmierzenie ciśnienia oleju i odczytanie błędów profesjonalnym sprzętem.

Co do kontrolki amortyzatorów, to nie mam pojęcia, raz na jakiś czas też mi się zaświeci ale po kilku kilometrach gaśnie - wg serwisówki takie zjawisko może wystąpić. Jak się świeci ciągle, to może być coś nie tak. Raz miałem tak, że często się zapalała i był błąd dotyczący automatycznej skrzyni biegów (co ciekawe mam manualną). Skasował mi go znajomy ze trzy razy i spokój. 

Radzę podchodzić z dużym dystansem, mogą to być pierdoły ale nie muszą. Najbardziej zastanawia to ciśnienie - może być też coś z czujnikiem. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem. To auto jest naprawde tak drogie w utrzymaniu jak co niektorzy pisza?  Podoba mi sie signum   i chcialbym tez v6. Rozrzad daje jakies oznaki zuzycia? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Najważniejsze co trzeba mieć na uwadze to rozrząd. Prędzej czy później może czekać Cię wymiana, chyba że kupisz auto świeżo po wymianie 😉 Ponadto to, chyba to już wszystko. Przy eksploatacji trzeba pamiętać, że masz dwumas i turbo, czyli odpalamy auto na wciśniętym sprzęgle, a przed zgaszeniem silnika w ruchu miejskim, czekamy te 15sek (po butowaniu na autostradzie oczywiście dłużej. Logicznym jest, że klocki, tarcze będą trochę droższe bo mają więcej mięsa. Koszt wymiany niektórych elementów, też jest trochę droższy z wiadomych względów - mało miejsca pod maską, przez co trzeba trochę więcej porozkrecac żeby uzyskać dostęp. Jednak świece na benzynie wymieniasz co 80tys, na gazie co 60. Jedna kosztuje około 50zl. Także patrząc na przebieg jaki można na nich przejechać chyba wychodzi na to samo co przy zwykłych świecach, które wymienia się co najmniej dwa razy częściej. Cewki też najlepiej wymieniać rzędami, wydasz raz i spokój. Trzy od ściany grodziowej nie są na wierzchu, więc jeżeli zaczyna szwankować jedna, najlepiej wymienić od razu trzy i zostawić je na podmianę - przydadzą się, kiedy zacznie nawalać jedna z trzech z przodu. One jednak są na wierzchu.

Grunt to kupić zadbany egzemplarz, wymieniać olej. Jeżdżę już cztery lata i jestem bardzo zadowolony. Przejechałem prawie 80tyś km. Rozrząd oczywiście wymieniłem, poza tym trzy cewki, świece i czujnik ciśnienia paliwa na listwie (120zł). 😉

Edytowano przez zbiku01

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ok dzieki za odpowiedz. Na rozrzad bede patrzyl najbardziej. To auto jest w auto.acie wiec dwumas odpada. Boje sie zebg sie niesypal np jakis sensor za sensorem zeby niekupic skarbonki bez dna.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wszystko się może zdarzyć ale to jak w każdym używanym samochodzie. Zależne od egzemplarza. Tylko to ciśnienie oleju jest zastanawiające. Tak na logikę to gdybym chciał sprzedać samochód z uszkodzonym czujnikiem ciśnienia, to wymieniłbym go na nowy. Dzięki temu potencjalni klienci nie byliby odstraszeni taką pierdołą i nie byłby to powód do zbijania ceny. 

Pytałeś o rozrząd i objawy. Mi falowały obroty i nikt nie wiedział co to jest. Dopiero później okazało się, że to rozrząd. Po wymianie auto chodzi jeszcze ciszej i jeździ jeszcze dynamiczniej.

Moja Viki stała w komisie ale upierałem się, że ma przyjechać właściciel i chce auto sprawdzić. Pojechałem więc z nim 25km do swojego miasta, do kolegi warsztatu i tam zostało sprawdzone przy właścicielu.

Dobrze się zastanów ale jeśli nie masz jak sprawdzić tego auta to lepiej sobie odpuść, żeby później nie wyszły jakieś cuda, wianki z tym ciśnieniem. Poszukaj dłużej innego egzemplarza, a na pewno się odwdzięczy.

Jaki to ma przebieg, jaki rok? To 230KM?

Edytowano przez zbiku01

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

i zapewne to auto jest za 15 tys albo jeszcze cos kolo tego??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

W sumie to niema sie czego bac . Byle byl w srodku zadbany  i bezwypadkowy. Nowy silnik kosztuje 3 tys euro wiec tragedii nie ma

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

gdzie tu ekonomia samochód 5500 euro a nowy silnik 3000 euro?

Jak tak myślisz to szukaj coś świeższego

Edytowano przez siwy1538

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Może zarabia w jurkach, ale nawet dla jurkowiczów to duża suma 😜 

Który to rocznik? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Rok jest 12.2005.  Jestem takiego zdania ze jak mam wydac ok 4 tys zl za rozrzad to lepiej za 3 tys euro  kupic nowy silnik.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Niby 137 tys km. 230Km   no tylko ze w niemczech za wymiane jakiegos czujnika warsztat zawola ze 200-300 euro to sie ludziom bawic niechce. W sobote jade ogladac auto

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Daruj sobie to auto bo.cena kosmos nawet jak na niemcy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Najbardziej bede patrzec na falujace obroty  niestety niemam jak sprawdzic cisnienia oleju

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No obejrzec obejrze  przeciez niemusze odrazu go kupic. W niemczech za 2.8 trzeba dac 5 tys

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Sa szroty po 2500 euro ale strasznie zniszczone

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

W 2.8 były dwa typy rozrządów, pojedyncze łańcuchy I podwójne (grubsze). Problem polega na tym że te pojedyncze są chyba ciężko dostępne, a jeśli to 230KM i 2005rok to mogą takie być. Nikt jeszcze nie ustalił, od którego momentu produkcji zastosowany był drugi typ łańcuchów - możliwe, że właśnie w tych słabszych silnikach 230KM. Są cztery rodzaje 2.8T: 230, 250, 255, 280KM (OPC). 

W ASO powinni po numerze VIN udzielić Ci pełnej informacji. 

Nowszy typ rozrządu można kupić, tak jak ja zrobiłem, na Ebay za 400$. Jest to produkt w pełni oryginalny GM. Z robocizną na pewno wyjdzie 4 tyś zł. 

Też nie bardzo trochę rozumiem Twój tok myślenia, bo za 8Tyś Euro można kupić coś nowszego, lub chociaż poszukać jakiegoś za****stego, zadbanego OPC. Jednak to Twoja kasa i nic nam do tego 🙂

Edytowano przez zbiku01

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Co np za 8 tys euro?  Mi sie signum podoba.tak jak pisze. Jak mam wydac 4 tys za rozrzad to wole wydac 3 tys euro i mies caly silnik z osprzetem nowy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Cena jest 5200  to niepowiedziane jest ze tyle dam. Jak bedzie wart to bede chcial wyrwac go za 4000

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Spoko zrobisz jak uważasz, to jasne. Jednak jest zasadnicza rzecz kolego. Prosiłeś o rady, a nawet nie napisałeś dziękuję, tak trochę niekulturalnie. Zastanawiam się po co mi było tyle klikać? Forum to nie encyklopedia tylko gest dobrej woli ludzi, którzy chcą na nim pisać i odpisywać. 

Edytowano przez zbiku01

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No dziekuje dziekuje. Auto o ktorym pisalem niestety juz sprzedane.a mial chlop poczekac do soboty😐 chcial niechcial musze innego szukac

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No dziekuje dziekuje. Auto o ktorym pisalem niestety juz sprzedane.a mial chlop poczekac do soboty😐 chcial niechcial musze innego szukac

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Tak to już jest, tak działają na ludzi pieniądze. Widocznie tak miało być, myślę że nic straconego 😉

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jade wlasnie ogladac 2006 rok 250 KM ponoc 127 tys przebiegu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×