Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

Zaloguj się, aby obserwować  
korn_8

Z18XER wydłużony czas odpalania na zimnym.

Polecane posty

Napisano (edytowany)

Witam szanownych forumowiczów,

Od kiedy nabyłem signum z roku 2008 z silnikiem o pojemności 1.8 i kodem Z18XER z instalacją gazową (stargas założony w Niemczech w 2009r), auto aktualnie ma przebieg 220tyś, mam problem z wydłużonym czasem rozruchu silnika.

Opis problemu:

Jeżeli silnik nie wystygnie do końca (jego temperatura jest kilka stopni C wyższa niż otoczenia) odpalanie nie sprawia problemów.

Jednak po wystygnięciu silnika do temperatury otoczenia (im niższa tym dłużej trzeba kręcić rozrusznikiem) występuje problem z rozruchem (film1).

Po długim rozruchu z problemami, każdy kolejny jest poprawny. Włączone odbiorniki nie mają żadnego wpływu, wciśnięty pedał gazu i/lub sprzędła również nie wpływają na rozruch.

Dla zobrazowania problemu wyciągnąłem dane z kompa samochodu (opcom - diagnostyczna lista danych) i przedstawiłem je w formie wykresów, (w szczególności proszę zwrócić uwagę na ich pierwszą połowę):

- pierwsza lista danych:

  • problem z odpaleniem (plik1)
  • brak problemu z odpaleniem (plik2)

- druga i trzecia lista danych: w przygotowaniu

Co było zrobione:

- wymiana starych świec na ngk - jedno elektrodowe,

- trzykrotny pomiar ciśnienia sprężania (optymalne ciśnienie powinno wynosić 10bar, wg innych danych 14-16bar)

  • w warsztacie samochodowym przez mechanika = 13bar,
  • przeze mnie tanim miernikiem z połączeniem gwintowym = 8bar (na 90% była nieszczelność między gwintem a o-ringiem uszczelniającym),
  • przeze mnie tanim miernikiem z połączeniem gumowym (przysadka stożkowa) = 10bar,

- oględziny endoskopem powierzchni tłoków (film2),

- wymiana oleju i filtrów: oleju, benzyny, gazu,
- odczytanie błędów przez profesjonalny komputer diagnostyczny (niestety nastawa dla silnika Z18XE), błędy z układu sterowania silnikiem:

  • U009 szyna danych CAN, zakłócenia działania,
  • P0564 Regulacja prędkości jazdy, zakłócenia działania (fizyczny problem z działaniem tempomatu - myślę, że nie związane z rozruchem),
  • P0170 Korekta paliwa (rząd 1), zakłócenia działania (jak teraz myślę, to chyba niesłusznie zbagatelizowałem ten błąd)

Błędy z układu sterowania silnikiem udało się wykasować i już nie wykonywałem drugi raz odczytu przez ten serwis.

- wielokrotne odczytywanie błędów przez oprogramowanie OP-COM, nie zauważyłem powiązań z bieżącym problemem, jedyne do czego mógłbym się przyczepić to:

odczyt błędów z ecu (plik3)

Opis systemu: DELPH0400 (cewkę wysokiego napięcia też mam chyba z delphi, czyżby jednak cewka?)

B1000 - Przepełnienie licznika wysokiego napięcia w systemie (system      zablokowany)
(00)  - Nie występuje

Co jest do zrobienia:

- czyszczenie wtryskiwaczy benzynowych (mile widziane informacje jak się do tego zabrać i na co zwracać szczególną uwagę),

- wymiana listwy z cewkami wysokiego napięcia (tą wymianę chciałbym maksymalnie odwlec w czasie, po oględzinach cewka wygląda jakby była już wymieniana przez poprzedniego właściciela, żadnych pęknięć, przepaleń, zacieków, brudu),

- kolejne wykluczanie elementów (dziękuję za to zdjęcie koledze

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

)

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

 

film1

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link


 

film2

(w przygotowaniu)

plik1

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć attachment

plik2

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć attachment

plik3

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć attachment

 

Pozdrawiam i proszę o pomoc.

Korn.

 

Edytowano przez korn_8

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Przejedź się na początek 100km na samej benzynie i zobacz czy problem zniknie, zamiast rozbierać cały samochód

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Dziękuję za sugestię, niestety na gazie i benzynie bez zmian.

Aktualizacja.
Dodano wykresy: diagnostyczna lista danych 1 (opcom)

Problem z rozruchem:

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć attachment


Rozruch poprawny:

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć attachment

 

Podczas problemu z rozruchem widać, jakby sygnał z "Sygnał serwo PWM położenia przepustnicy
[%] /10" był za niski i dopiero po wciśnięciu pedału gazu wskakiwał na odpowiednią wartość.

Pozdrawiam.

Edytowano przez korn_8

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Zakręć LPG .

I wymień akumulator. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A luzy zaworowe były sprawdzane ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

To zrobiłeś te 100km na benzynie czy uważasz że to niepotrzebne?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×