Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

matex34

VECTRA C 1.8 2002 (Z18XE) - falowanie na PB

Recommended Posts

Witajcie,

przejrzałem już trochę to forum, podobne tematy się już przewijały ale jeszcze nie trafiłem na taki, w którym rozwiązanie okazało się inne niż sposoby wypróbowane przeze mnie, które nie zdały roli ;) sytuacja wygląda tak - w zeszłym roku kupiłem  Vectrę C 1.8 z 2002 roku PB + LPG. No i trafiłem trochę na minę, po jakimś czasie od zakupu okazało się, że po postoju (np. po nocy) auto po odpaleniu faluje, silnik się krztusi, nie ma w ogóle mocy i prawie gaśnie. Wydaje się jakby pracował na 3 cylindrach. Po ok 0,5-1 min problem ustaje i auto pracuje normalnie. Po złapaniu temperatury przełącza się na gaz i też prawidłowo pracuje. Przez prawie cały czas wywalało błąd składu mieszanki paliwowej. Poprzedni właściciel wymienił termostat, cewkę, przepływkę i jedną z sond (nie pamiętam już którą). Ja wymieniłem wszystkie filtry (w tym paliwa), świece, wyczyściłem przepustnicę, byłem u dwóch gazowników na strojeniu instalacji oraz wymieniłem pompę paliwa (bo padła).

Byłem kilka raz w serwisach ale na razie niczym konkretnym się to nie zakończyło. Ostatnia wizyta skończyła się teoretycznym "wyzerowaniem" map (o ile to jest możliwe do zrobienia, bo temu mechanikowi raczej już nie powierzę auta). Po tym w ogóle nie włączałem LPG aby ułożyć mapy benzyny. Przejechałem jakieś 500-600 km na samej PB, w międzyczasie po jakiś 50 km znów wywaliło check i po kolejnych 300 km sam zniknął. Problem dalej wstępował jednak już nie za każdym razem, można powiedzieć, że rzadziej. Zdecydowałem się zostawić auto u innego, polecanego majstra od LPG  - ów człowiek stwierdził, że problem nie dotyczy wg niego gazu tylko benzyny. Opowiedział mi, że podłączył się do sondy lambdy i tak jak na postoju pracuje prawidłowo tak podczas jazdy jest bardzo niskie napięcie (wartości Wam nie podam, nie jestem obeznany aż tak - majster z innego serwisu sprawdzał sondę tylko na rozgrzanym silniku, i na biegu jałowym i wg nie wszystko było ok). Ciśnienie paliwa było wg niego ok (wartości znów Wam nie podam), Dostroił on nieco gaz gdyż stwierdził, ze na benzynie auto zamulało (i faktycznie, wg mnie obecnie po przełączeniu się na LPG auto nieco inaczej brzmi i wydaję się jakby odrobinę żwawsze) i powiedział, żebym wrócił raz jeszcze na wystrojenie LPG gdy uporam się z benzyną.

Chcę teraz raz jeszcze sprawdzić auto pod kątem PB ale u innego mechanika. Co wg Was mógłbym jeszcze zweryfikować? Samą sondę? Gazownik stwierdził, że mimo iż podczas jazdy podaje niskie napięcie to sonda jest ok. Auto ogólnie niby jeździ, jest ok ale nie lubię gdy coś nie do końca jest sprawne ;)  samemu silnikowni też to raczej nie słuzy

Dziękuję Wam za Wasze porady

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

300 km Kolega jeździł i nawet nie odczytał błędów, żeby wiedzieć gdzie szukać. Może ktoś wywróży ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie doprecyzowałem ;) błąd wywalało cały czas ten sam - o ile mnie pamięć nie myli P0170 - problem ze składem mieszanki paliwowej

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Tematów jest sporo o tym błędzie ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Miałem podobne problemy. Wymieniałem po kolei co mi doradzono czyli m.in:

  • Świece (jedno elektrodowe)
  • Cewka zapłonowa
  • Nowe wtryskiwacze gazowe
  • Czujnik ciśnienia oleju
  • Czyściłem przepustnice
  • Nowy przepływomierz
  • Nowy sterownik silnika (300zł używany + robota 100zł)
  • Nowe filtry LPG itd.
  • Podniosłem obroty biegu jałowego na 825rpm

Problem z dużym falowaniem i wypadaniem zapłonu na zimnym ustał. Pomimo to dalej walczę z problemami "dławienia", "drżenia" się podczas ruszania, zbyt powolnym opadaniem obrotów podczas zmiany biegów, czy "podbijaniu obrotów do góry" podczas wrzucenia na bieg jałowy... W twoim wypadku pierwsze co bym sprawdził to świece w jakim są stanie i cewka zapłonowa. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przecież pisze że wymieniał. Ja zacząłbym od konkretnego sprawdzenia pracy sond, a nie że jeden mówi że jest dobrze, drugi że nie. Następne w kolejności to sprawdzenie korekt długo i krótkoterminowych tak na postoju jak i w czasie jazdy. Jak dobrze rozumiem, błąd który wyskoczył po 50km na benzynie nie został skasowany i sam znikł po 300km. Podejrzewam że to nic więcej jak rozjechane mapy paliwowe w sterowniku silnika przez źle wyregulowany gaz. Być może wywaliło błąd na benzynie, dlatego że sterownik nie zdążył jeszcze poprawić korekt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dokładnie tak, świece i cewka zostały wymienione. Co do błędu - tak to wyglądało, zapalił się po ok 50 km od wizyty od mechanika, po ok 300 km zgasł. Zastanawia mnie tylko to, że jeździłem dalej na samej benzenie przez ok kolejne 200-300 km i problem nadal występował. O ile dobrze rozumiem, gdyby mapy benzyny były rozjechane przez gaz to po takiej jeździe przez kilkaset km na samej PB powinny się ułożyć i auto powinno pracować normalnie? Tak się w sumie włąśnie nie stało   

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czyli po jeździe na benzynie (całkowicie bez LPG) silnik dalej falował na zimno? Załatwienia elm327 i podejrzeń korekty paliwowe

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dokładnie, po łącznie ok 600 km przez około tydzień (bez włączenia LPG chociażby raz) silnik dalej wariował na zimnym przez około minutę. Może minimalnie rzadziej. Jeżeli chodzi o te korekty paliwowe z tym bardziej kierować się do mechanika czy gazownika?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kup elm'a na allegro za 20zł i sam obejrzysz. Mechanik weźmie z 50

Share this post


Link to post
Share on other sites

a w opcom jestem w stanie podejrzeć korekty paliwowe?

Share this post


Link to post
Share on other sites

No jasne, przecież to bardziej zaawansowany sprzęt jak ELM😉

Share this post


Link to post
Share on other sites

A ja nie byłbym taki pewien. W opcomie można podejrzeć tylko krótkoterminową

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Też skłaniam się ku temu. Ja przynajmniej nic innego nie znalazłem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Spoko, nie mam opcom ale byłem przekonany że da radę😉 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witajcie,

wreszcie zakupiłem ELM'a. Aczkolwiek jestem sporym laikiem jeżeli chodzi o tego typu diagnostykę. W jaki sposób najlepiej teraz sprawdzić te dane? Na ten moment podłączyłem urządzenie już do rozgrzanego auta, przejechałem ok 25 km (na gazie), korekty długoterminowe w trakcie jazdy oscylowały od 10,16% do 11,72%. Tu zrzut już po dotarciu do domu. Będę wdzięczny za informację jak ew. zweryfikować teraz najważniejsze parametry

Dziękuję

 

Please login or register to see this attachment.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mapy gazowe ci zajechały silnik.. Musisz teraz sporo na pb jezdzic by korekta dlugoterminowa spadla w okolice zera i na pb do gaziarza na regulacje..

Edited by jarcio_1001

Share this post


Link to post
Share on other sites

Najpierw trzeba ustalić jaka korekta jest na benzynie bo równie dobrze może być to lewe powietrze.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Cichy jest ta sama sytuacja co u mnie.. Teraz ja u siebie zajechalem reduktor.. Nie trzyma cisnienia.. Membrana do roboty ahh. A korekta poszla na 10.2 :D ciscisnienie spadlo na 1.24 i slabo sie czasami wkreca.. Zamowilem nowy reduktor i potrzebuje czasu by go połatać w calosc ;D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witajcie,

sytuacja wygląda tak, że nie miałem czasu na przełomie roku zająć się tą sprawą. Dopiero w zeszłym tygodniu pojeździłem trochę na PB i obserwowałem zachowanie auta. Zrobiłem ok 300 km na samej PB, bez przełączania się na gaz. Po tych kilku dniach muszę jednoznacznie stwierdzić, że jazda ta była męcząca. Jeżeli chodzi o korekty, w zasadzie się one w ogóle nie zmieniły (nie wiem czy 300 km prze ok 5 dni to nie za mało? przed oddaniem na ostatnią regulację gazu przejechałem ok 700 km i było tak samo, sam gazownik stwierdził że auto było zamulone), auto zdecydowanie zamulało, brakowało mocy, w zasadzie przy każdym odpaleniu występował problem falowania, po ok 50 km przejechany wyskoczył błąd P0170 (gdzie przez poprzednie ok 2000 km jazdy na gazie nie pojawiał się). Gdy po tych kilku dniach znów wróciłem do gazu - auto odżyło, czuć było tak jakby przyrost mocy, inaczej nawet po dźwiękach z silnikach było słychać że auto wkręca się na obroty. Falowanie przy odpalaniu dalej występuje ale już nie za każdym razem i z mniejszą intensywnością.

Tak wyglądają dane z ELM po tych 300 km - na postoju, w trakcie jazdy, screen błędu

Dzięki za pomoc

 

 

 

 

 

Please login or register to see this attachment.

Please login or register to see this attachment.

Please login or register to see this attachment.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam mialem problem z falowaniem obrotów plus blad p100 i blad mieszanki paliwa też mi wyskakiwala okazalo sie przepływomierz . Nie wiem czy to ci pomorze.  Jak jestes z okolic Marek mogę dac ci namiary na dobrego mechanika.  

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Moim zdaniem korekta za bardzo na +. Przepływomierz też podaje zbyt wysoką wartość, jeśli screen był robiony na rozgrzanym silniku

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Jestem z powiatu wołomińskiego więc do Marek mam rzut beretem, jeżeli masz kogoś poleconego to chętnie przejmę namiary :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przepływomierz najlepiej podmienić. Wtedy trzeba porównać wskazania. Później trzeba ustalić dlaczego ma taką wysoką korektę ltft.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...