Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

ismigielski

wymiana silnika x18xe na x18xe1wraz z elektryka

Polecane posty

witam wszystkich i odrazu przejde do rzeczy;mialem silnik typu x18xe ktory padl i kupilem inny okazjonalnie ale nie wiedzialem ze sie roznia sterowaniem poniewaz u starego komputer czy sterownik jak kto woli znajdowal sie na podszybiu a przy nowym jest przy silniku.Moje pytanie jesli ktos jest mi wstanie pomoc brzmi nastepujaco;w jaki sposob i czy wogole moge w jakis sposob przerobic elektryke zeby wszystko dzialalo lub czy moge zaczac szukac innego.Zapomnialbym ze mam cala instalacje tego silnika a nawet calego samochodu.PROSZE WAS O POMOC JESLI MOZECIE POMOC.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

jak masz instalację z całego samochodu ta dasz radę ale musisz mieć jeszcze cały osprzęt ze skrzynią i półosiami

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

mam w komplecie ze silnikiem ale i tak nie mam pojecia jak to zrobic po kolei ,jak ogarnac elektryke.Silnik i skrzynie ogarne tylko co dalej

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)

wybacz ale za rączkę nikt nie będzie cię prowadził - jak masz nie pocięte wiązki to jedne demontujesz a drugie zakładasz

wtyczek też raczej nie pomieszasz bo rzadko są zdublowane

oczywiście wiązkę pod dechą musisz zmienić no i licznik jak masz przedliftowy

potrzebna jeszcze będzie z dawcy pompa abs, przewody paliwowe aby nie przerabiać tych co masz i dekiel z zaworem ciśnienia ze zbiornika paliwa

no i oczywiście puszka immo i pestki z kluczyków

Edytowano przez Grzechu72

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

wiem ze nikt nie bedzie mnie za raczke prowdzil ale o ile mi wiadomo to forum sluzy do pomocy nie tylko mi ale moze w przyszlosci  innemu forumowiczowi ktory bedzie tak zorietowany w elektryce jak ja.Tak wogole to bardzo ci dziekuje za pomoc Grzechu72 naprawde Ci dziekuje bez zadnych podtekstow,ale moze znajdzie sie ktos jeszcze kto cos wiecej napisze w tym poscie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)

Pewnie wiele do tematu nie wniosę, ale czy to opłacalne by w tak starych autach takie rzeczy robić? Bez urazy, sam mam vectrę od 14tu lat bo to dla mnie spoko auto. Jak bym miał wymieniać w nim silnik to albo bym kupił identyczny w dobrym stanie i sprawny i po najniższej lini oporu go montował, albo bym szukał innego auta. Może i zaoszczędziłeś na silniku, ale zapłacisz za to przy wymianie mechanikom z nawiązką. No chyba że sam go zamontujesz w co wątpię.

Edytowano przez arturross15

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

jeżeli masz odwagę to działaj a jak w trakcie zaskoczy cię problem to podpowiem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Zgodzę się z Kolegą

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

. Czy gra jest warta świeczki ? Jeśli VB jest w idealnym stanie lub rzadka wersja, to można pomyśleć. Inaczej szkoda czasu i kasy. Takie jest moje zdanie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Czasu nigdy nie szkoda ,bo jak się nie ma czasu to już się niezyje,a kasa jest albo jej niema.dam znać czy podołałem czy kapitulacja.Opisze to w miarę dokladnie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)

Witaj,

Ja robiłem swap ale w drugą stronę, z X18XE1 na X18XE, ale miałem dawce całego. (X18XE1 brał już  1l oleju na 1000km po przebiegu około 300kkm., a dla porównania silnik X18XE z 97r po przebiegu 370kkm+ nic nie bierze, ogólnie dla mnie x18xe1/z18xe to padaka i starszy silnik jest wg. mnie wytrzymalszy. Generalnie ja przekładałem z przed lifta do polifta i wszystko p&p, wymieniłem wiązki silnika, deski, przewody paliwowe, oczywiście komp i immo, początek wydechu jest inny i chyba poduszki z tego co pamiętam są inne (nie wszystkie), skrzynia jest inna... kurcze więcej nie pamiętam heh. Nie jest to skomplikowane ale nie warto jeśli nie chcesz dłużej pojeździć tym samochodem. Ja bym zakładał taki sam silnik jak miałeś, x18xe/x20xev to dobre jednostki i na pewno lepsze od x18xe1 (w mojej opinii oczywiście).

Edytowano przez Quler

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

wiesz ze zanim zaczalem ten projekt to kilkanascie tysiecy mysli przeszlo mi przez glowe.teraz niema juz odwrotu.A jeszcze jedno autem planuje jezdzic az do emerytury oczywiscie jesli sie uda.ostatnie pytanie ;dlugo ci to zajelo

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

klima w obu autach była taka sama ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

U mnie jest klimatronik a w tamtej zwykła.czyli jak się pytasz tzn.nastepny problem.Czyli znaczy że coś następnego dojdzie.

 

 

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

albo wiązkę pod deskę rozdzielczą pod klimatronik co x18xe1 było

albo nagrzewnicę kompletną z tego samochodu co masz silnik musisz założyć i zwykła klima będzie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)

wtam ponownie .czy moglbys mi podpowiedziec dokad idzie wiazka z kompa kolo silnika ,bo jesli dobrze mysle to chyba powinna do bezpiecznikow czy do zlacz na slupku przy kierowcy.rozwalilem cala wiazke i naprawde nie mam pojecia gdzie powinna isc.pytam bo wlasnie dzis zaczalem walczyc z elektryka.ajeszcze jedno ;moze zle rozumuje bo moze wszystkie te wiazki musze uwolnic co przychodza pod deske rozdzielcza.

Edytowano przez ismigielski

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

nie masz rozdzielać wiązek tylko jedne zastępujesz drugimi

wywalasz wszystko ze swojego samochodu i zastępujesz je wiązkami z samochodu dawcy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Tego się bałem że tak będzie,ale walczę dalej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

jak byś wkładał silnik 2.0 lub 2.5 nie musiał byś tego robić

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiem że cały czas czegoś potrzebuje ale walczę z wiązka pod deską rozdzielcza i w żaden sposób niemoge jej wydostać.jest umieszczona w jakimś białym korytku a niema jak go odkręcić ani wyjąć przewodów.moze macie jakiś sposób jak to zrobic

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

To o tym korytku mówię co na pierwszym zdjęciu.a drugie przedstawia do jakiego punktu doszedłem z wiązka mi

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć attachment

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć attachment

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)

jak masz zdjętą deskę to widzisz wkręty które trzeba odkręcić i wyjąć razem z korytkiem

a wiązkę wciągasz do kabiny

Edytowano przez Grzechu72

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Tak myślałem ale muszę jeszcze cała deskę zdemontować.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Oto zdjęcia Vectry w środku po zdemontowaniu wiązki elektrycznej która leży na szybie przedniej.teraz mogę powiedzieć że to nie było takie trudne.Od dziś biorę się za rozbiórkę mojej viki.dam znać o postępach.

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć attachment

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć attachment

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć attachment

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×