Jump to content

W dniu dzisiejszym została dodana do menu forum wyszukiwarka google 

Link google

Pozdrawiam Admin

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Emil1105

Zacinajaca sie kierownica, problem powrócil.

Recommended Posts

Witam wszystkich, moj problem z zacinajacym sie wspomaganiem powrocil. Rok temu w zime mialem problem z zacinajaca sie kiera w ustawieniu na do jazdy wprost, wtedy psikalem krzyzak wd niby bylo lepiej, ale autem duzo nie jezdzilem bo prace mialem na miejscu, a przycinanie bylo tylko przez chwile kiedy byl zimny, olalem wymiane krzyzaka , kiedy zrobilonsie cieplej problem calkowicie znikl , az do momentu pojawienia sie piwerwszych przymrozkow kilka dni temu, teraz sie przeprowadzilem i dojezdzam codziennie. Problem znow wystepuje tylko ze znacznie wieksza sila. Wczoraj wymienilem plyn bo mial siwy kolor i do tego byl wlany niewlasciwy, zmienilem na zielony taki.jak.powinien byc(nie poprawilo to sytuacji). Kiedy rano odpale auto a poprzedniego dnia zostawilem je na prostych kolach , to nie moge skrecic kierownica ani w lewo ani w prawo, ruszam na parkingu do przodu i do tylu i stopniowo ciagne kierownice az przelamie opor na kierownicy okolo 2-3.cm obrotu i opor znika i moge krecic palcem kierownica, wtedy jesli krece bez zatrzymania to moge krecic tak lewo-prawo do konca i nic nie blokuje dopoki nie zatrzymam jej do jazdy na wprost , wtedy sie znow zatnie i znow musze przelamywac opor i tak za kazdym razem kiedy ustawie kola na wprost, opor mniej wiecej porownywalny do tego jakbym probowal skrecic na miejscu na zgaszonym aucie stojacym w miejscu. Kiedy zostawie na noc kola skrecone to po odpaleniu kierownica chodzi lekko ale tylko do momentu kiedy nie zatrzymam jej na wprost. W tamta zime dzialo sie tak przez 2-3 km, teraz musze przejechac z 10- 15 km zeby zacinanie ustapilo, po odpaleniu najbardziej sie zacina na zimnym stopniowo coraz lepiej dziala po tych 15 km przestaje sie zacinac. Auutem ciezko sie poruszac potrzebuje je codziennie a juz brak pomyslow. W zadnej innej pozycji sie nie zacina tylko kiedy jest idealnie na wprost i to w dodatku kiedy ja na chwile zatrzymam bo kiedy krece plynnie lewo prawo to sie nie zatnie, takjakby pompa w tej pozycji 0 przestawala dzialac i przy probie skretu nie chciala sie uruchomic, dodam ze podniose oba kola na lewarkach do gory przednie to nie ma oporu zadnego nic nie blokuje, ani na zgaszonym aucie ani na odpalonym mozna krecic palcem. Nie wiem czy dobrze mysle nad wymiana pompy- mysle ze moze chce wystartowac przy probie skretu jak jest zimna,pompe mam juz zalatwiona wrazie czego uzywke , ale czy ja kupowac ? Moze to maglownica? Przepraszam za dlugi post ale chcialem wszystkie objawy opisac

 

Wysłane z mojego RNE-L21 przy użyciu Tapatalka

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeszcze gdzies czytalem o czujnikach skretu i czujniku walka atakujacego ze one moga nie dawac sygnalu na pompe wspomagania np przez pierwsze kilka cm obrotu ale czy mzze to miec zwiazek?

Wysłane z mojego RNE-L21 przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moja rada to zostaw w spokoju pompę i przekładnie, tylko wymień sam krzyżak za kilkadziesiąt złotych i może być dobrze. Tylko ten element

Please login or register to see this link.

Edited by wigo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wiem o krzyzaku to wiem, tylko chyba moje objawy nie do konca na krzyzak wskazuja, bo jak czytalem o krzyzakach to kierownica czesto co jakis kąt sie przycina. I co by miala do tego temperatura ? Ze kiedy bylo lato bylo ok, teraz potrzebuje kilkunastu km zeby bylo ok, ze jak podniose auto to nie zacina sie?

Wysłane z mojego RNE-L21 przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wymiana krzyżaka to jak napisałem groszowa sprawa, więc nie wiele ryzykujesz.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witaj kolego. Mam taki sam problem tylko w mniejszej skali. Na zimnym silniku przez kilka chwil mam lekki opór na kierownicy jadąc prosto próbując delikatnie skręcić ale to dosłownie na kilka sekund. Następna rzecz to stojąc w miejscu kręcąc koła raz w lewo raz prawo od czasu do czasu słuchać "chrobotanie" po tym wziąłem auto na podnośnik i okazało się że mam już delikatny wyczuwalny luz na malownicy więc czeka mnie wymiana bądź regeneracja. Sprawdź czy masz luzy na przeklaeni ale musisz je mieć na 100% bo u Ciebie jest już duży problem. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wlasnie luzu nie mam jakiegos zauwazalnego bo podczas wymiany plynu jescze patrzylem. Dzis rano znow walka z kierownica. Co zauwazylem ze kiedy odpalilem auto rano dzis i wyprostowalem kola wyszedlem na zewnatrz i robilem ruch kierownica minimalny w lewo lub w prawo tak zeby nie przelamac tego oporu to nie bylo slychac pompy wspomagania, nawet swiatla leciutko nie przygasaly, dopiero w monencie kiedy przelamalem opor to dopiero slychac pompe, jak ustawilem kola skrecone czyli w momencie gdzie oporow nie ma i robilem minimalne ruchy prawo lewo to pompa od razu zalaczala sie i byl ten dzwiec silniczka elektrycznego

Wysłane z mojego RNE-L21 przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeśli piszesz że luzow nie masz i podczas skrecania w miejscu nie masz innych objawów to pewnie w pompie jest problem. W sumie to lepsze zło bo za regeneracje pompy zapłacisz mniej niż za maglownice i mniej pracy podczas demontażu i montażu. Ewentualnie możesz kupić za grosze używana sprawna pompę i problem zniknie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kiedy przelamie opor ktory wystepuje tylko w pozycji do jazdy na wprost moge " palcem" krecic do konca w prawo w lewo bez zadnego zaciecia i oporu, pod warunkiem ze nie zatrzymam z kreceniem sie w polozeniu do jazdy na wprost, kiedy sie zatrzymam wtedy znow ten sam opor ktory musze przelamac. Kiedy zatrzymam kierownice w innej pozycji oporu nie ma. Opor moge porownac mniej wiecej tak jak bym stanal na prostych kolach zgasil auto i probowal skrecic, w dodatku kiedy uniose oba przednie kola w gore to nie ma zadnego oporu

Wysłane z mojego RNE-L21 przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeczcze prxychodzi mi na mysl czujnik skretu moze ?

Wysłane z mojego RNE-L21 przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Nie wszystkie błędy pokazywane są na desce. Po podłączeniu fejsa widać więcej. Chociaż w tym przypadku pewnie pokazałaby się kierownica

Share this post


Link to post
Share on other sites

A da sie w op com sprawdzic dzialanie czujnika skretu?

Wysłane z mojego RNE-L21 przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Ewentualne błędy odczytasz. Albo są albo nie. Jakie inne działanie masz na myśli ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mam na mysli cos w stylu ze np w blokach pomiarowych np jak jest pedal sprzegla aktywny/ nieaktywny , to cos podobnego z czujnikiem skretu jak ruszam kierownica czy czujnik wysyla jakis sygnal

Wysłane z mojego RNE-L21 przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites

A czujnik patrzylem i mam na maglownicy, choc dziwne bo niby jesli jest kontrola trakcji to pisza ze na cimie jest czujnik, ale u mnie dochodzi kostka do magla w miejscu pod krzyzakiem wiec to chyba ten czujnik

Wysłane z mojego RNE-L21 przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzis kupilem pompe, pn-wt wymiana zalezy jak czas pozwoli, zobaczymy co bedzie po wymianie, nie wiem czy dobrze robie ze wymieniam ale za bardzo nie mam pomyslu co innego moze byc , wyglada tak jakby pompa nie startowala od 0 jkk.jest zimna

Wysłane z mojego RNE-L21 przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Może magiel klęka.mialem podobnie.i byla maglownica do regeneracji.i od tego  czasu mam spokój.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ale taj jak u mnie Ci sie objawialo to?

Wysłane z mojego RNE-L21 przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites

I czy mozesz sprecyzowac co dokladnie bylo uszkodzone w Twoim maglu?

Wysłane z mojego RNE-L21 przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja przerabiam juz 3 magiel.ostatnio bylo tak ,ze moglem skrecac tylko w lewo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ale nie mogles wogole skrecac ? Czy z oporem? Bo u mnie jrest problem tylko i wylacznie kiedy kola sa na wprost i jak probuje skrecic to tak jakby nie bylo wspomagania przez pierwsze cm obrotu dalej idzie palcem moge krecic prawo lewo bez zadnego oporu do momentu kiedy nie zatrzymam kiery na wprost kiedy pompa nie ma obciazenia

Wysłane z mojego RNE-L21 przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Dałeś swój czy na wymiankę ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dałem swój,ale robiłem u  kumpla który sie tym zajmuje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...