Jump to content

W dniu dzisiejszym została dodana do menu forum wyszukiwarka google 

Link google

Pozdrawiam Admin

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

skoziol2

[Brak mocy] [1.9 CDTI 150 KM]

Recommended Posts

Witam :)
Piszę może drugiego posta więc wybaczcie mi jeśli coś będzie źle. Problem z samochodem vectra c 1.9 150 KM. Samochód nie ma mocy tak do 2700 obrotów. Jak go kupiłem wszystko śmigało- po jakimś czasie przestało, zawiozłem do mechanika - niby padnięte turbo, kolektor i wtryski. Wszystko poddane regeneracji. Było okej, ale po roku problem wrócił. Sprawdzane op-comem - jedyne błędy z elektryką i CIM, co chodzi o silnik wszystko w porzątku. Mimo wszystko samochód nie jedzie. Wywaliłem egr w profesjonalnym zakładzie, nowy kolektor bez klap (najpierw regenerowałem z klapami, potem kupiłem kolejny całkowicie bez), oryginalnie bez dpf, rozrząd okej. Zabiegi te coś pomogły, ale na wyższych obrotach- niżej chodzi słabiej niż Fabia II 1.2 ojca. Kolejne sprawdzenie - boost sensor. Wyczyszczony i śmiga. No to może N75. Zrobiłem logi z nim, i omijając go (załączniki na wyższym z n75 na dole omijając go, włączył się tryb awaryjny). Widać że jest walnięty, ale mimo wszystko, na niskich obrotach omijając go samochód dalej muli i nie ma mocy. Nie słychać żadnych "syków" z intercoolera, więc dziurawy raczej nie jest. Wtryski również w normie - max +- 0.1 . Na kompie wartości przepływomierza zadane pokrywają się z aktualnymi. Już sam nie wiem czego mam szukać, a nie chce znów nadziać się na jakiegoś mechanika który weźmie duużą kasę a potem dalej to samo. Jestem z małopolski, może jest tu ktoś kto pomógł by mi to rozkminić.

Please login or register to see this attachment.

Edited by skoziol2

Share this post


Link to post
Share on other sites

A wyjmij plastik z obudowy filtra powietrza. Widać go jak wyjmiesz filtr powietrza przy wlocie powietrza. To może być wina filtra powietrza. Ja tak miałem i jeden gość od którego przepływomierz kupowałem. A spalanie jakie? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

A i ten bost sensor to czyszczenie nie zawsze pomaga. I kolektor bez klap wpływa na słaby dół. Ja żałuję że taki założyłem. A jeszcze może trzeba oprogramowanie zaktualizować. 

Edited by JokerC

Share this post


Link to post
Share on other sites

Filtr powietrza zmieniałem, ale poprawy żadnej. Spalanie bardzo niskie ;) w trasie 4,5 l/100km. Ale nawet z klapami było słabo.. Jak wspominałem , jak kupowałem vectre wszystko śmigało, więc oprogramowanie też raczej odpada :(  Ale i tak dzięki za rady, zobaczę co z tym filtrem i plastikiem

Share this post


Link to post
Share on other sites

No spalanie to wręcz nie możliwe 😊 jak takie małe spalanie to wolno jeździsz i kierownice w turbo zapieczone. Zdejmij osłonę silnika od dołu i zobacz czy gruszka od turbo chodzi gładko z delikatnym oporem. Nie może za ciężko chodzić. A jak chodzi bez żadnego oporu to się urwała. W jednym i drugim przypadku kierownice turbo zatarte. Z tym plastikiem ,  filtrem i oprogramowaniem to zapomnij bo myślałem że masz też większe spalanie 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Spalanie bardzo dobre, wiadomo, jak sobie jechałem powiedzmy Niemiecką autostradą z ciut większą prędkością to wiadomo że było większe, ale zwykle jakoś nie piłuję bo moje "trasy" to raczej jakieś mniejsze drogi krajowe . Jak tylko znów będę przy samochodzie to to sprawdzę tą gruszkę. Raczej na jakiś podjazd trzeba tak ? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

No najlepiej kanał bo tych śrubek to tam trochę jest. .....ale to na 99% te łopatki. A po wyżej tych obrotów wyrywa do przodu pewnie? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Powiem tak, idzie dobrze,  ale nie wyrywa kierownicy z rak jak dawniej.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A , i jeszcze jedno. W takim razie turbo do regeneracji ? Zasadniczo jest chyba na gwarancji jeszcze... 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Pewnie turbina jest przestawiona na sztandze i dlatego czuc ze pompuje od wyzszych obrotow.Ja bym najpierw probowal wyregulowac sterowanie turbiny.To normalka ze turbiny po regeneracji wstaja pozniej i jest z tym klopot.

Edited by matoslaw

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki wielkie za podpowiedzi; ) wiec poleca ktoś sprawdzonego mechanika w województwie małopolskim, śląskim tudzież podkarpackim który by się tym zajął. i nie wydymał mnie na hajs ? ;) Bo w mojej okolicy to jedyne co umieją to olej wymiebić , a i to zepsuli..Byłbym mega wdzięczny za pomoc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam jezeli pasuje Ci woj. slaskie  to polecam FAWO CAR

Please login or register to see this link.

Zajmuja sie samymi Oplami co do cen sa w miare ok i wiedza co robic

Share this post


Link to post
Share on other sites

a podmieniłeś N75 ???  masz loga w csv. chętnie bym zobaczył co robi ecu z n75.

Edited by ArasNet

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie podmieniałem, bo nie bardzo miałem jak i od kogo. Logi poszły na priv

Share this post


Link to post
Share on other sites

I jak rozwiazales problem? Bo czytałem na innym forum ze jak turbo się nie załącza albo z opuznieniem to trzeba techem2 wejść w kontrolę modułu sterującego i sprawdzić kontrolę regulacji ciśnienia doładowania. Tylko że nie wiem dokładnie o co chodzi. Czy tam się coś zmienia czy tylko sprawdza wartości a jak tylko sprawdza się wartości to jakie są właściwe. Czy ktoś kto ma techa może pomóc w tej sprawie? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Tylko sie sprawdza odczyt z czujnika doladowania. Wlasciwe wartosci sa w ramce pod nazwa wartosci zadane czy jakos tak.Porownuje sie jez z rzeczywistymi podczas jazdy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

W op-comie też jest taka możliwość w blokach pomiarowych. A jak ustawia się tą sztangę przy gruszce? Tz. Chodzi mi o to kiedy trzeba ją wkręcić a kiedy wykręcić? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Srubka sie dokreca.Reguluje sie to na aucie metoda prob i bledow albo na specjalnej maszynie.Raczej sam sobie tego nie wyregulujesz.

Edited by matoslaw

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sprawa następująca: turbo zostało oddane na gwarancje. Sprawdzili, uznali że wszystko z nim w porządku. Jako ze do końca gwaracji zostało 3 miesiące, oddałem też do innego zakładu, żeby się upewnić ze nie chcą mnie wydymać. Ale też potwierdzili że turbo okej. Po sprawdzeniu padło na pompe vacuum. I faktycznie ona była walnięta. Po naprawie samochód chodzi zdecydowanie lepiej na dolnych obrotach, przy okazji wymieniłem łożysko amortyzatora bo dawało o sobie znać, jak znów będę miał samochód (nie mam go na codzień) postaram się zrobić logi i porównać ;)

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...